• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • jamis

Tack Mamsen

Proppens: Ja, visst är det en härlig känsla, att snart få vara ledig och snart få träffa sin bebis!

• MallaMojs

Håller även jag tummen för Maxie-kompisen Det finns faaan inget värre än att gå å vänta

Låter som om att ni haft en kul dag och jag måste bli hembjuden till var och en av er (kan skippa bullarna ) för å se fotona på väggen Adam ser ju ut som värsta modellen ju

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FISK78

TACK för idag Kerpan - alltid lika trevligt hos dig!!! Kaos är härligt och underbart med trevliga människor... Erkänner att Sid råkade få med sig Brio-grejen hem. Han hade den under sin filt i bilstolen, är mycket ledsen för detta. Vilken liten tjyv Tillbakalämnas självklart nästa gång vi ses! Stackars P!!!

Maxie: USCH så hemskt, hoppas hoppas hoppas på goda resultat.

Fotograferingen gick förhoppningsvis bra även här... Svårt att veta faktiskt! Sid hade med sig sin Bamsen (grisen från Lotta på Bråkmakargatan) och har nog fler bilder med den än utan... Men hoppas på bra resulat!

Jam: Kan inte se några bilder i ditt galleri!?!

Annars är det superallergiskt här idag USCH och fy för pollen, gör inte mig något gott. BLÄ!

• Pess

Jag är HELT slut och dötrött....Lovisa ska vi inte snacka om Hon sov innan hon nådde huvudkudden när jag la henne vid 20....Orkade knappt amma innan....

Håller med om att det ALLTID är lika trevligt hos Kerpet....och Kerpet är ALLTID lika trevlig

• Ma Lu

Proppens: Idag måste vara de vilda bebisarnas dag Min försökte bryta sig ut bredvid min navel när jag åt glass tillsammans med jam idag Så skönt att också du får vara ledgi snart!

jam: Haha, fattade du inte det! Klart du ska få se bilderna sen! - iaf nästan alla

Fisk: Ja, idag måste det vara rena pollenexplosionen! Det är ju så att även den som inte är allergisk känner att det yr i luften och ögonen kleggar lite ihop med gravidtäppan i näsan.

Man känner sig förresten aldrig så kvinnlig som när maken klagar över att man snarkar HÖGT Eller när man själv vaknar av timmerstockarna... Vilken tur att man har något att skylla på

På väg hem från Kerpet hämtade jag förresten upp amningskudden som jag råkade hitta på Blocket igår Det är en sån där stor med knytsnören och den blev inte alls dyr. Har redan upptäckt hur skön den är att vila med! Har då ena änden mellan låren, sen stöttar mitten magen och man kramar om den med båda armarna och andra änden under huvet..Zzzzz!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Kerpet1

Halloj!

Jasså det var lille Sid som var boven?!?!?! No problems! Vi fixade en flska med ris i och Petter var glad igen!

• zynk

Här har det hänt mycket! Pizzabullar, familjen Taikon (duktigt Kerpan att gå ut i solen istället för att städa!!!) och trådens första bebistjuv (eller tjuvbebisFundersam)... Å vad jag har missat mycket . Förlåt att jag inte orkar responsa. Men Maxies kompis får en STOR kram och Maxie också förstås! Usch sånt vill man inte ens tänka på.

Här hemma är det dock mindre kul. Alva har varit magsjuk sedan i torsdags. När vi trodde det var på bättringsvägen började hon kräkas igen i förrgår. Igår var hon så slö och hade inte kissat så vi gav oss iväg till akuten. Väl där blev hon förstås piggare .
    Sen har det fortsatt med massor av diarréer och hon vill inte äta o knappt dricka. Man blir så orolig! Och särskilt på kvällen när den vanliga tröttheten sätter in - då är det svårt att bedöma om det är slöhet pga uttorkning eller vad.
    Vi har i alla fall varit ute i trädgården idag och njutit av sommaren . Fantastiskt!!!

Har ju tänkt bjuda hem er snart men vågar inte säga nåt innan Alva är frisk.

Dygnet har för få timmar...

• Pess

Usch då Zynk. HOPPAS hon snart kryar på sig din lilla go'bit. Och det där med att ungen blir "frisk" så fort man sätter sin fot på en akut känner jag alltför väl igen Sist så hörde jag mig själv säga - Jag LOVAR att hon skrikit hysteriskt hela eftermiddagen... (hon sken som solen i Karlstad mot sköterskan vid tillfället ) Dock fick jag upprättelse när örat var ilsket rött

Svar på tråden Visparnas tråd # 7