• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • zynk

Ja men visst skiner man liksom upp när man får träffa "sjukvården" - först kassan (jag trodde det var gratis ) , sen väntrummet, salt - äcklig lösning som tvingas i en med spruta och sen de trevliga systrarna och doktorerna . Underbart ställe .
    Fast det var faktiskt himla bra på HS. Eller i alla fall snabbt! Ingen annan än vi i väntrummet . "Å har vi fått en patient" sa personalen som såg ut att komma från fikat .

Skööööönt att örat var rött Alva hade i alla fall gått ner i vikt... pust - vet inte om de trodde oss...

• FISK78

Kramar till zynk och lilla A, inte roligt

Godnatt på er brudar!

• Ma Lu

Usch, nu får Alva faktiskt lov att bli frisk! skärmma upp sina föräldrar sådär... Ajabaja!

Vilka sööööta skor, Pess! Dessutom såg de också rätt präktigt praktiska ut

På tal om allergi så fick vi igår ett annat otrevligt vårtecken härhemma: Vårens första fästing på en av katterna Urk! Den här hade satt sig precis bakom en örat och dit når hon ju inte. Men det gjorde matte... Lilla tuffingen sade dock varken ett pip eller försökte ta sig loss när husse höll fast henne och matte snarade fast den i fästingsnaran Jäklar vad de sitter hårt!

Vad jag ville säga med den här långa berättelsen var iag att det alltså finns fästingar också i år och att de är glupska Syrran vet jag funderade på att vaccinera sin lillkille men hon måste ta reda på om de vaccinerar så små (snart 2,5 år). Förra året hade han en fästing och då ringde de sjukvårdsupplyningen för de oroade sig förstås för TBE men då ahde de fått veta att så små barn oftast klara en eventuell TBE-infektion mycket bätte än en vuxen och antagligen bara får lite förkylningssymptom Märkligt!

Jag måste säga tt jag är vådligt bebissjuk efter idag Vill att min bebis ska komma NUUUU så jag får träffa den! Alla era är ju sååå himla goa så man bara vill sno dem hela bunten

Nu ska jag uppsäka sängen alldeles jättesnart Ska plåstra om blåsan jag fått under ena foten först (Se där, ett till vårtecken )!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Joyce

nej vad tråkigt zynk! Hoppas alva mår bättre snart.

Appropå sjuk, hur går det för er Malla?

Vid nästa högtryck (så vi vet att det är fint väder ett tag) bjuder jag på picknick i Hornstull (pga vår lilla lgh). Långholmen eller tanto kanske?

Erik har för andra kvällen i rad vaknat och gallskrikit. Riktigt i panik. M skulle försöka men då blev allt värre. Tystnade när han fick ligga mot bröstet. Det är som att han inte riktigt är vaken men gallskriker ändå. Mardrömmar?

• Kerpet1

Halloj!

zynk! saknade dig idag ska du veta, ni ska ju va med liksom för att det ska bli en riktig träff!!! Krama lilla A från mig och hoppas hon snart är bättre!

Va trevligt med picknick Joyce!!! Jag kommer!!! Det är nog mardrömmar lille E har, Petter kan oxå få såna attacker ibland, händer dock sällan men kommer i perioder, bara att trösta...

Förlåt om jag låt gnällig förrut med att jag städade... det gick ju på typ en kvart men det var bara jag som inte hade lust, hi hi!

Nej, nu är det räkningsdags, Hua! vågar mig knappt in på kontot!!!!

• MallaMojs

En kram till zynk och Alva Måtte det släppa snart!!!

...å ja, man blir ju sååå orolig när man tycker att de inte får i sig tillräckligt och blöjan är torr

Mina var också pigga och glada på akuten igår (kostar det något på närakuten? vi bara knallade förbi kassan?? ) och det är ju bara en vanlig förkylning, men jag är rätt så säker på att de har ont i halsen...

Vi har iaf ätit gröt och rån med smör emellan

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Kikar in en sanbbis med ännu ett egoinlägg :

Alva har kissat och ätit lite välling på morgonen ! Nu verkar det ha vänt (fast det ska man ju inte säga högt!).

Joyce Det låter som mardrömmar som E har. Lite läskigt när de inte verkar riktigt vakna, eller hur. A har haft så också i perioder, ofta ca ½ timme efter insomnandet.
    JA till picnic!!!! Va trevligt det låter.

Malla Klokt att passera kassan !!!! Och ja visst känns det igen - man blir pigg på akuten.

Nä nu hängs det i byxbenen här.

• Minna72

Joyce: Kommer skriket ca 40 minuter efter insomnandet? isåfall är det troligtvis när han håller på att gå från lättsömnen in i djupsömnen. Det är ganska vanligt att de vaknar till då och skriker en del.

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • Mamsen68

Zynk hoppas det vänder nu lilla Alvisen ge henne en kram får B och mig.

jag ska jobba redan på fredag vilken ångest hua och vilken skit tid jag fick blä 9-16.30 på en klämdag och det är bara jag och en till som ska jobba.

ska få troligtvis på interjuv nästa vecka håll tummarna för mig

• Kerpet1

Godmorgon!!!

Skönt att det har vänt Zynk! Då får ni en fin vallborg i slottsbacken i Uppsala då!!! För ni ska väll inviga A i Studentfirandet förmodar jag?!?!?!?!

Ang att det kostar på akuten så är det så här: From 1 januari 2007 betalar man på Akutmotagningar för barn...
    Måste va så att de kommit på att alla vi blivit gravida och tänkte att om dom har råd med utredningar, medicine och ivf:er så kan de gått betala för akutvården oxå!!!! Ha ha ha!

Men Malla gjorde rätt... Närakuterna kostar inget...
    På Astrid Lindgren har de en närakut dit man oftast blir hänvisad när barnet är över 6 månader och man inte kommer in med helikopter, där kostar det inget.

Bla bla bla...

Här ska det lagas lampa på bil... sambon orkade inte göra det när han hade bilen men nu är det ett fasligt tjatande på att jag ska göra det "för jag har ju ändå inget bättre för mig" Ha ha ha!!!!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7