• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Mirren

Jag som tänkte hon får förklara sig själv - jag ska inte springa till hennes försvar, det klarar hon nog galant.

MaCool skrev 2008-05-06 21:15:27 följande:
    Usch nu känns det som jag trasslat in mig här, för jag är ju helt FÖR att man som mamma ska aktivt bjuda in pappan såå nu lämnar jag detta.
    Men, men. MaCool skrev ju bara att det var viktigt att barnet knyter an till NÅGON så att man inte skulle ha dåligt samvete för det. Inte ett ord om att det måste vara mamman eller att det bara kunde vara en .
  • Ma Lu

Åååå jag blir också lite våt i ögonvrån över Joyces mosterskap

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • zynk

Morron! 

Grattis Joyce syster!!!!! Så himla roligt!

Här hinns ingenting med... Tänker tankar som t ex: När snoret hänger ner till munnen så det kommer med när i skeden man skrapar av vid matning - ska man byta till ny sked då ?

Jag bokar den 21:a!!! Har flera gånger varit på G för att kolla almanackan men inte ens det lyckas jag slutföra. Tror inte jag har nåt då. Ska bli så kul att träffas. Och då SKA vi vara friska!

Våren är underbar och det är så roligt att titta om det kommer upp nåt i trädgården samt att planera och drömma om växter och snygga stensättningar. Hinner ju ingenting men försöker att fokusera på det som är roligt. Än är inte ogräsen höga...

Ska jag försöka mig på att bjuda hit er veckan efter Mirren då? Utan att ha kollat almanackan (smartFundersam) kan ni väl kolla hur ni har det den veckan - 26-30/6!

Tänk det är ju sommar snart - eller NU ju! Fantastiskt!

Måste berätta nåt: igår lyckades jag få Alva att somna i famnen och sen kunde jag lägga över henne i spjälsängen - ppå DAGEN . Annars har det ju varit vagn, bil eller bröstet som gällt här.

OJ vilket superegoOskyldig

• Ma Lu

Hej zynk! Länge sen amn sett dig då du fört din hårda kamp mot bacillerna! Kul att höra hur du/ni har det och du vet ju att ego coh t.o.m super-ego är heeeelt okej Vad skulle vi annars kommentera?!

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Ma Lu

Hade en gammal studiekompis på besök igår med man coh liten sexmånaders dotter som var alldeles ljuuuuvligt söt och go och glad! Är sååå himla bebissjuk nu Sex veckor kvar... (minst!)

• Joyce

ja visst är det roligt Extra kul är det ju när det är ens syster plus att de har gjort ivf. Hon tar så klart inte ut något i förskott men jag har i natt gjort planer för allt som ska med i bilen när vi åker hem i sommar. Men jag väntar nog några veckor med att ta upp det

Har fö en annan nära vän som håller på med ivf. Första försöket fick de 4 ägg och bara 1 blev bra. Nu andra gången bytte de till menopur och fick hela 13 ägg! Ska bli spännande att se hur många som blir bra. Men det verkar kanske ordna sig för de mina

Mirren: Plus att det var nog jag som överreagerade lite. Håller på att transkribera intervjuer där det minsta jag kan säga är att de har hakat upp sig (myndighetspersonerna) på anknytningen, och inte på ett bra sätt och det är bara mammans anknytning som är viktig. Man sabbar gärna pappans... Så det var kanske min frustration över det som kom fram

Fö blir det inga framsteg på det här med sovningen. Ibland så brukar jag lägga mig på soffan några timmar efter amningen kl 5, för att få sova bättre. Men nu vaknade e strax efter jag gått och blev inte glad av att det var hans far som låg där. Gallskrek och sen blev det inte mycket mer sömn. Så jag ångrade mig rätt rejält, hade varit bättre att ha legat kvar och sovit halvbra än inte alls. Men nu sover han sött.

Måste även tacka Minna för det braiga tipset om papmers 4+ på natten. Funkar super. Har haft två torra pyjamasar 2 dagar i rad nu. Har inte hänt på säkert 2 månader. Skönt!! Tack

• Maxie

Åh, grattis till Joyces syster och till Joyce förstås! Och E som ska få kusin!
    Joyce: bytt ut mål, jo vars. V får först flaska med ersättning på morgonen, sen en tallrik gröt, ev med lite fruktpuré i, framåt 9-10-tiden, sen grönsakspuré (med kalvkött i, nyligen introducerat) och fruktpuré till efterrätt vid 12-13-tiden, sen lite fruktpuré eller flaska på eftermiddagen runt 15-16, sen gröt vid 18-19-tiden och sen en flaska vid 21. Och så amning 1-2 ggr/natt. Vet inte om det är ett vettigt schema men det verkar funka än så länge. Han följer ju kurvan och på mitt jobb tyckte de igår att han är en stadig och bitvänlig kille.

Hej zynk! Egoa på du, säger som Malu, vad ska man annars kommentera? Usch vad jobbigt med sjukt barn. Men snart är hon frisk igen!

• Maxie

Joyce: jo ska tillägga också att jag förstås ammar dagtid också, kanske 3 ggr/dag oftast i anslutning till maten. Fast det ser jag mest som vätskepåfyllning, han blir sällan mätt nån längre stund av min mjölk tyvärr. Vatten har han börjat dricka ur pipmugg - utan ventil för med den förstod han inte hur han skulle göra. Så små klunkar blir det.

• MaCool

Grattis till Joyce syster! Blir så varm i hjärtegropen när det blir plus på någons sticka.

Joyce: jo det kändes lite som att man var tvungen att ha tung forskning bakom varenda ord man skriver här...Jag som disputerad analytiskt kemist är ju ganska skeptiskt till forskning generellt, man kan ju alltid vända och vrida på resultaten så att det visar det man vill visa...(är jag för cynisk nu mirren?) Men det kanske hör ihop med att jag just är kemist för i min värld kan 1 + 1 helt plötsligt bli 3 (det skulle ju aldrig hända dig mirren- du är ju ekonom:)

Jag tar gärna emot goda råd från andra mammor OCH pappor samt andra kloka människor i min omgivning.

• MaCool

Maxie: alltså pipmuggar-jag tycker dom är helt skumma, försöker själv suga ut vatten men det kommer ju inget, har två olika men nu ger jag upp...vad gör jag för fel??

Svar på tråden Visparnas tråd # 7