• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Kerpet1

Faan jag ska ju städa... inte sitta här... hittade en tidning som jag MÅSTE läsa oxå...

• jamis

Jag tänkte oxå föreslå knytfika, Kerpet Ifall du inte orkar fixa heeela tiden!

Joyce: Jag har oxå lyckats söva om ibland, men A vaknar oxå ofta efter 30-45 minuter på dagen... Om han ligger i vår säng och jag ammar så brukar det gå bra... Det lät ju lite lustigt att väcka de innan 30 min gått för att söva om de...

Det blev lite paus i skrivandet, A vaknade till och jag var tvungen att söva om

• Joyce

jam: Ja det har nåt med deras sömncykel att göra, typ lättare att somna om och hamna i djupsömn i en viss fas än en annan.

• Ma Lu

Hmm, jag ska se hur orken är på torsdag om det blir knytis hos Kerpet! Jam kan kanske ta mina bilder ifall jag slöar ihop. Nä, min mage bara växer och växer och så har jag ju lite program här i mitten av veckan så jag vet inte hur magen orkar med. Får ganska lätt ont som känns som muskelbristningar när jag är i farten coh några nätter har jag haft molande långt ner i magen som jag inte vet om det kommer från fogarna eller nåt annatFundersam Blir väl lite spännande om doktorn fortfarande tycker vi ska mäta cervix på måndag... Jag känner att hur det ser ut struntar jag lite i! Vill ha ut ungen!!!! Hoppas nästan att mätning ska visa att den är lite påverkad men när man väl vill det så kan man väl ge sig katten på att eländet är intakt och säkert minst elva centimeter

Ah, så ni spar selen till ltie senare Maxie! Själv fyndade jag en Sutemi på Tradera som jag fått hem och är väldigt nyfis på De har visst stoppat tillverkningen av dem så jag får vara med på Antikrundan sen Den ser väldigt låg ut i ryggen så jag vet inte hur länge man ska kunna ha dem... 27 kg står det men då täcker selen nästan bara rumpan Jag har ju täntk använda sjal först men har ju sett t.ex. på Adam att sjal inte är lika kul när man blir stor (3 månader ) och kan hålla upp huvet och titta så aksnek Sutemin är helt okej Får väl tillverka/köpa någon sorts "infant insert" som nackstöd om det skulle bli så att sjalen bråkar!

Kerpet: det är väl en klassiker att hitta skojiga tidningar när man borde städa

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • jamis

MaLu: Sutemi har jag aldrig hört talas om. Är det en sele oxå? En kompis till mig har köpt en Patapum som hon är väldigt nöjd med efter att ha bråkat lite med den Hon är en van sjalanvändare som använt sin sjal tills pojken var ett år. Jag använder ju fortfarande sjalen men ska pröva att ha A framåtvänd nångång snart eftersom han tycker så mycket om att titta ut

Självklart tar jag dina bilder om du slöar ihop

På torsdag em ska vi förresten på ett dagis vi vill ställa A i kö. Det lär dröja ca 1,5-2 år innan det är dags men det är lika bra att stå i kö iaf!

• ProPPens

MaLu Du låter som mig, nu vill jag att den ska ut... Fast den får nog växa till sig lite...

Idag har jag ringt massor av samtal hit och dit. Satt bla i FKs telekö startade på turnummer 280!!!!!

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

jam: ja, sutemi är en ergonomisk sele FInns fortf på t.ex. Stellaris! Det verkar som att man inte kan/ska ha barnet framåtvänt i den men man kan bära både på magen, ryggen coh höften så alternativ saknas ju inte för det!

Kul med dagisbesök Och nej, det skadar inte att ställa sig i kö...

Proppens: Surt med sådana köer Men det är skönt när amn tagit sig i kragen och ringt en massa måste-samtal!

Jag vill nog eg inte att h*n ska titta ut redan nu men jag vill att resterande minst sex veckor till 38+0 ska gå FORT!

Jag fick ett meddelande från jobbet idag där tjejen som är ansvarig för bl.a. hålla reda på sjukskrivningar och föräldraledigheter skrev att jag inte skulle kunna vara i tjänst i sommar eftersom bebisen skulle komma precis före sommaren för man får inte bryta ledighet de första 90 dagarna Vadå?! Bebis ska ju komma allra tidigast 17/6 om allt bara går som det ska nu framöver och det inte blir nåt strul! Den 17/6 ÄR det sommarlov för samtliga lärare Morr! Jag mejlade och bad om förtydligande...

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maxie

Malu: har du sett nån ergonomisk sele där barnet kan sitta framåtvänd? Det har jag missat i så fall...

• Maxie

Och jag håller med er, Malu och ProPPens, knip lite till. Fast det funkar bra att föda i v 36 också. Tiden kommer gå jättefort tror jag. Fast jag har ju ingen erfarenhet av den sista tiden, det kanske är jättesegt...

Imorgon ska V och jag åka till mitt jobb och hälsa på. Hoppas han är på samma goda humör då som han varit idag. Riktig solstråle!
    Och på onsdag blir han 6 månader gammal, store killen! Funderar på att fira, maken föreslog en tårta med ett halvt ljus...

• MaCool

Lunch hos Mirren vecka 21. Förslag på tider!

Måndag 19 maj
    Jam
    Mirren
    MallaMojs

Tisdag 20 maj
    Jam
    Mirren
    MaCool

Onsdag 21 maj
    Jam
    Mirren
    MallaMojs