• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Maxie

MM: hoppas du får båda jobben och kan välja och vraka... Det finns så mkt man borde göra hela tiden, ändå hinner man så lite. Jag har inte ens kommit in i duschen än för V vägrar ta sin fm-lur... suck...

• Ma Lu

Men Malla, vad trista de är!!! Inget drag i rekryteringsprocessen liksom... som om alla bara sitter hemma och degar och väääntar påa tt just de ska ringa Och hmm...tyvärr gör man ju det också eftersom det är väldigt lite fjutt i arbetsmarknaden i den branschen. Blä! Men förr eller senare brukar det lossna och då kan man faktiskt välja och vad skööönt det är när man kan tacka nej till något som inte känns 100 För mig lossnade det när jag sökt jobb ett halvår och det redan var lååångt inne i augusti.. Då fick jag tre jobb på en vecka Hoppas det lossnar liiite tidigare än så för dig

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs

Nu har jag plockat undan liiite iaf och sorterat tvätten - hmm, både ren från förra veckan och smutsig som ska tvättas, förhoppningsvis idag Men det är ingen större idé att göra för mycket, för snart vaknar monstrena och drar fram allt igen

Jag borde ju få slutgiltigt besked från det ena nu i veckan, och jag hoppas lite på det, men jag kände ändå inte att jag kunde tacka nej till intervju på det andra stället... *suck*

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Smakar kaffet bra Maxie? Jag hoppas det inte blev för mycket mjölk i för din smak Annars är jag väldigt nöjd med att äntligen ha hittat Zoegas kravkaffe igen (det verkar ta slut hos leverantören för man jämna mellanrum är det puts väck i alla affärer samtidigt!)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • MallaMojs
    Ma Lu skrev 2008-05-05 09:47:38 följande:
    Men Malla, vad trista de är!!! Inget drag i rekryteringsprocessen liksom... som om alla bara sitter hemma och degar och väääntar påa tt just de ska ringa Och hmm...tyvärr gör man ju det också eftersom det är väldigt lite fjutt i arbetsmarknaden i den branschen. Blä! Men förr eller senare brukar det lossna och då kan man faktiskt välja och vad skööönt det är när man kan tacka nej till något som inte känns 100 För mig lossnade det när jag sökt jobb ett halvår och det redan var lååångt inne i augusti.. Då fick jag tre jobb på en vecka Hoppas det lossnar liiite tidigare än så för dig
    mm, tidigare än så måste det nästan lossna om jag inte ska bli så nervös att jag trillar av pinnen Haha...

Hon sa att han som varit ansvarig för ansökningarna varit sjuk och att det var en rätt så stor hög...
  • Maxie

Malu: tack för kaffet, alldeles lagom med mjölk! Förr drack jag alltid svart men nu har jag blivit en latte-kärring.

Nu har snussen somnat efter en halv portion havregröt så nu måste jag passa på att duscha. Han har skrapat sönder huden på ena stortån stackarn men det gör nog mer ont i oss som ser det än på honom för han har hittills inte gråtit. Men inatt fick jag plötsligt för mig att det kunde bli inflammerat eller infekterat (jag lär mig aldrig skillnaden) och att han nog skulle behöva amputera åtminstone hela foten efter kallbranden som bryter ut eftersom vi inte rengjort tillräckligt eller skött det som det ska! Tänk vad hönsig man kan vara.

• Ma Lu

Uschja... jag mådde inte bra alls när jag sökte jobb Efteråt känns det lite dumt att jag lät mig stressas så mycket men då kändes det jättejobbigt!

"Stor hög"? Ja, tror jag det... När jag sökte brukade det var minst 40 sökande till minsta lilla vik!

• zynk

KAFFE!!!!!!!

Tack för alla krya-på-hälsningar!
    Ännu en snorig och varm natt med många uppvaknanden men på nåt sätt lyckades vi stanna kvar i sängen tills 09 . Och A var jättetäppt och förkyld men satte sig ändå upp och klappade händerna . Hur söt kan man bli? Nu övar hon att ställa sig/sätta sig vid soffbordet. Och kollar på reklam på TV tydligen bättre än teletubbies. Mirren här är tidningar också favvoleksak - BVC tyckte det var olämpligt när jag sa det för det är bly(!) i trycksvärtan. Man undrar vilket århundrade de lever i? A river mer och äter lite mindre nu iaf .

Mamsen vi tänker på dig när du jobbar. Lovar att tiden kommer gå fort o snart har ni en härlig sommar framför er!

Kerpan Vad hände med din dyslektiker? Sitter han inte still längre . Rafsar bland sladdar? (Får man skämta om såntFundersam)

Joyce Å visst är det svårt när det bara är mamma som gäller. Jag känner verkligen igen det! Jag var så himla ledsen för jag tänkte att M och jag skulle dela på allt när det gäller Alva men läggningen fixar han inte. Vi gav upp efter ett tag - det blev lugnast så att A somnade hos mig. Har inte några jättebra tips. Men för ett par veckor sen var jag ut en kväll och då gick det ju bra fr M att få henne att somna. Lite skik förstås men hon sov gott när jag kom hem. Jag tänkte att M får väl gå ut med henne i vagnen om inget annat hjälper. Ja nu snackar jag bara om mig men tänker på dig .

Malla Spännande med jobb! Hur många är det på G nu?

Ang dejt vågar jag inte säga nåt än. Fast jag vill träffa er snart!!!! Jag tror värsta förkylningen är över nu.

• MallaMojs

zynk - bra att ni verkar må lite bättre... Längtar också efter er!!

Det är "bara" två jobb på G, varav det andra ju blev aktuellt först idag... Men jag hoppas nääästan att de ringer innan fredag och berättar att jag fått det andra jobbet, hmm, despo, jag? Näe, men det verkar vara en bra skola att börja på...

• MallaMojs

Jag sitter förresten å försöker få ihop födelsedagsinbjudningar

Svar på tråden Visparnas tråd # 7