• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • MaCool

Mirren: Jag tyckte det var jättemysigt senast hemma hos dig och jag åt såå mycket att jag sprack. Sedan kunde jag ju prata med Mr C också, eller räknas inte han?

Ang Mammighet & läggning så fick jag också ångest när isak helt plötsligt bara ville ha mig, hans pappa är ju helt underbar också. Men efter att ha pratat med folk som är inlästa på barnpsykologi så är det tydligen SUPERviktigt att barnet knyter an till någon så man ska inte ha dåligt samvete. (vissa psykiska sjukdommar kan uppstå om denna relation bryts) Vi gav då upp våra trevande försök att låta pappa söva och så söver bara jag (då tar det ju max 15 min eftersom,tar längre tid så går jag upp, då var han inte tillräckligt trött helt enkelt ofta somnar han inom en halvtimme.) Min teori är att isak känner på doften om jag är hemma, är jag inte hemma så fungerar pappa är jag hemma ska det vara mamma, så jag har inget dåligt samvete om jag är borta en kväll, dock får pappa kämpa lite mer (gunga i barnstolen var det nog sist)

Ikväll sover isak i sitt eget rum i SPJÄLLSÄNGEN (den har stått oanvänd detta år)- jag vet inte om jag är redo än. några tårar har kommit. Försöker intala mig att det inte är någon skillnad ifrån dagtid men det känns som ett stort steg.

• Mamsen68

Nu har jag satt mig ner efter en intensiv dag men allt ahr gått bra.
    B var lite orolig och gick efter C hela dagen och när ajg kom hem så fick jag en MEGA stor kram och han hade tårar i ögonen och bara log min gull unge.

jag kom ehem till ett dukat bord och ett nystädat hem LYX

Nu är jag så trött så det blir en tidig kväll.

kram

• Kerpet1

Gokväll!

Här råder Deklarationsångest!!!! Varför väntar jag alltid till sista sekund och sen hittar jag inga papper osv... blääääääää!
    Hämtade ut en blankett idag för att redovisa min enskilda firma och sen visade det sig att det var fel blankett så jag fick snällt knalla iväg och hämta ny... En skrivare hemma skulle inte va fel!
    Förresten, visst har de höjt grundavdraget från 1000 till 5000 för övriga avdrag, det var ju bra för då slapp man ju leta efter dom kvittona, ha ha ha!!!

Mamsen! Vilken lyx och vilken superman du har!!! Lyckats städa på sin första pappaledighetsdag!!!! och dukat bord WOW! Det kan jag se mig i stjärnorna efter!!!!

Mr P har varit en "pain in the as" bak i bilen i vanlig ordning idag... han är helt omöjlig när han ska sitta där bak och inte själv får köra, det är hela tiden "byt fil, växla upp, lägg i femman, kollade du i backspegeln? gasa, bromsa, kör höger, kör vänster" Om inte denna månaden tar slut snart så han får tillbaka lappen så dööör jag, eller så skiljer vi oss!!!!

Nej, Mot Skatteverket!!!!!

• Ma Lu

Kerpet: Du får helt enkelt fråga mannen i baksätet för det första vem av er det är som kör och för det andra vem av er som har körtkort! Om jag vore han skulle jag knipa näbb

Jag har precis skickat in min dek per sms Smidigt som bara den måste jag säga! Men så har jag inga bra avdrag att göra och inga andra konstigheter...Inte som maken som fnupplat runt med sina aktier

Det nyper lite i moderhjärtat när jag läser om hur Björn saknat sin mamma idag

Maxie: nixpix...trodde ev man kunde ha dem framvända i Ergon? Men kanske inte då...

Nu kvällste och nattinatten

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Mirren

Hej tjejer!

Hinner inte skriva nu tyvärr utan vill bara avgöra tävligen om nästa VISP-dag och tillkännage att ONSDAG 21 MAJ vinner!

Då är ni alltså välkomna till mig. Är det någon som inte hittar dit?

Hoppas att onsdag fungerar för Malu, Pess och Zynk också (gissar att Mamsen jobbar) som inte sagt något. Fisken är väldigt välkommen - men kanske Sid måste ta igen sig efter operationen. Har jag glömt någon eller några?

• Mirren
    Mirren skrev 2008-05-06 09:59:13 följande:
    Fisken är väldigt välkommen - men kanske Sid måste ta igen sig efter operationen.
    Lät dumt - jag menar förstås att BÅDE Sid och Fisken är välkomna men att jag förstår om INGEN av dem kommer eftersom Sid har opererats. Jag tänker på er förresten och hoppas att allt går bra!
  • Joyce

Hej
    Erkänner att jag aldrig har deklarerat utan lägger alla mina papper i ett kuvert och skickar till min far. *skäms lite* men det är krångligt med firma plus att han jobbar med sånt.

Inga news från syster. Vet inte riktigt om hon skulle testa idag (dag 14) eller vänta till klinikens testdag, dag 21. fast jag läste lite om fet igår och det verkar ovanligt att man får en blödning alls vid stimulerat. Så just det kanske inte var nåt tecken. Nån som vet?

Sitter här och väntar på min matleverans. Nu fanns det mer lev-tider och om alla varor kommer så tycker jag att detta verkar vara den bästa nyheten på länge. Att slippa åka och handla är guld värt för oss

MaCool: Men finns det inte massor med ny forskning som visar att bebisar kan knyta an till flera personer?!

Kerpet: Har du hört nåt från Apelsinen? Hur gör vi på torsdag?

• Pess

Mirren.....jag kan faktiskt inte den 21:a tyvärr....Jag ska HÖR OCH HÄPNA jobba Ska lära mig det nya journalsystemet som införts på jobbet sedan jag försvann....Sedan åker jag ner till skåne i drygt 5 veckor och kommer hem dagen innan jag ska jobba....

• MallaMojs

Jag hoppas att barnen kan knyta an till fler personer, för jag har bara två armar (och de räcker bara till en...i taget iaf)...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • ProPPens

MaLu Tur att man är ledig så man hinner med sånna köer!! Var iallafalll skönt att få alla dom måste samtalen gjorda. Bla ringde jag Telia som vi har bredband via för jag tyckte vi betalar alldeles för mycket i månaden (449)!! Så jag sa bara om dom inte säker vår kostnad så byter vi bolag!! Gissa vad vi kommer betala nu?! Jo, första 6månaderna kostar 279kr och sen 329kr!!! Det är ju nästan 2000kr billigare på ett år!!!!!! Dom tjänar pengar på en för att man inte vet att man själv måste ringa för att binda om när ens bindningstid går ut för annars fortsätter man betala samma som innan... Skrikandes Vi kanske kan försöka uppfinna en tidspåskyndare?? Fundersam Då kanske tiden går fortare!! Vadå inte bryta ledigthet?? Hoppas du får vet hur det verkligen ligger till med ledigheten innan bebisen kommer...

Kerpet Fy för deklarationer!! Jag gjorde det enkelt via internet, men sen har jag ju inget att ändra eller tillägga. Förstår det blir lite mer när man har firma! Håller med MaLu fråga vem av er som har körkort!!!!

Idag har jag varit hos bm, min är ju sjuk så idag fick jag träffa en vikare... Hon var så lustig så när vi kom ut skrattade både jag och mannen!!! För det första var hon nästan 40minuter försenad... När vi sen fick komma in läste hon igenom min journal snabbt och när hon såg att jag hade foglossning frågade hon om jag hade kryckor?! Nä, sa jag ju för det har jag ju inte... Då tyckte hon jag genast skulle skaffa mig ett par!!! Hallå, så ont har jag ju inte iallafall inte längre!!!! Hon frågade ju aldrig hur mycket besvär jag har utan tyckte att jag skulle ha kryckor... Sen undrade hon om jag verkligen skulle gå på vattengymnastik?! Men det är ju där jag kan röra mig och känner ju att den gör nytta... Jag kunde ju fortsätta men jag skulle vara noga med att ta det riktigt lungt!!! Hmm, jag lovar eller gör så mycket jag kan och mår bra!!! Orkar inte ens skriva alla åsikter hon hade om mina täta besök för bt och urinproverna... Men jag ska göra tillväxt ul på måndag och då ska jag tala med läkaren om vi verkligen behvöer hålla koll så ofta nu när allt varit bra i flera veckor...Tur min vanliga bm är tillbaka nästa vecka!!

Äntligen!! BF080706
Svar på tråden Visparnas tråd # 7