• Kerpet1

Visparnas tråd # 7

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste?

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden?
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html

Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html
    Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m25732637.html var femte tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m28676800.html var vår sjätte tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-23 22:47
    Länk till fototråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m32095317.html

• Svar på tråden Visparnas tråd # 7
  • Mirren

Du har helt rätt Malla! Förstår inte var jag fått fel vecka ifrån?! Kopierar listan och skriver rätt den här gången!

Lunch hos Mirren vecka 21. Förslag på tider!

Måndag 19 maj
    Jam
    Mirren
    MallaMojs

Tisdag 20 maj
    Jam
    Mirren

Onsdag 21 maj
    Jam
    Mirren
    MallaMojs

Torsdag 22 maj
    Jam
    Mirren

Fredag 23 maj
    Mirren
    MallaMojs

• Maxie

Malu: jag har inte vågat prova nån mer gång... Han får växa lite till. Men bb har vi använt lite mer och det får gå, han trivs ju i den. Men bara 1,5 kg till...

• MallaMojs

Skohorn (heter det så?) från Ikea i kökslådorna stoppar ingen Å så har skorven gjort sitt återtåg igen (dock klifri, men det ser ju så läskigt ut... )...

I juni är ju pappa M hemma, och kan skjutsa oss varsomhelst, närsomhelst

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kerpet1

Halloj!

Så lång framförhållning har inte jag, så jag kan hela veckan... bestäm så kommer jag!

Jag skulle kunna ringa Apelsinerna på Onsdag och kolla om de skickar bilderna då... så kunde kanske dom som vill hämta på torsdag... Fredagen är uppbokad tyvärr...

Vi skulle ju kunna fika lite på innergården isåfall om nån är intresserad...

Nej, nu måste jag plocka och städa, Hur tusan blev lägenheten ett bombnedslag?????? Tyckte jag hade städat innan vi drog till landet, men tydligen inte... Blääääääääääääääääääääää!!!!!

• Joyce

jam: Hurra vilken härlig natt! Vad skönt! Du frågade för ett tag sen om Es sömn på dagen och jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Han vaknar ofta efter 30 min men har ibland lyckats (lite oftare och oftare faktiskt) lyckats sova 1-1,5 h (efter omsövning dock). Håller på med en "metod" efter tips i "somna utan gråt" för att få honom att sova längre på dagen. Man ska ställa en klocka och gå dit och sitta bredvid när 30 min börjar närma sig och sen med alla medel (så snabbt man kan) försöka söva om honom (napp/buffning/amma/eller vad man nu brukar för att få de att somna i vanliga fall). På detta sätt ska de tydligen lära sig att sova längre. Har börjat funka lite grann iaf...

Ett annat tips är att halvväcka dem (typ stryka på kinden osv tills de skruvar lite på sig - inte väcka helt alltså) lite innan 30 min och sen söva om.

• Joyce

Kerpet: Ja det låter bra! Vi kan kanske ha knytisfika så slippar du fixa hela tiden

• jamis

Kerpet Det låter kanon med hämtning av bilder OCH fika på torsdag! Men bara om du orkar ha oss hos dig IGEN! Jag kommer gärna Då kanske Joyce oxå kan så hinner hon beställa bild till svärmor Jag har typ inga planer för denna veckan så jag kommer gärna!

• Maxie

Sicilien, det låter helt underbart.... Själv har man begåvats med en mkt värmekänslig son och det ska bli intressant att se hur vi ska hantera den SVENSKA sommaren...

• Kerpet1

Knytisfika låter bra!!! Även om man inte har jort att hämta så kan man ju komma!

Om dom inte har skickat på onsdag så kanske jag kan hämta dom... hm tänker...

kram på er!

Svar på tråden Visparnas tråd # 7