• Lindisen81

Ikea Kök

Jag vill ha kontakt med er som byggt Ikea kök och ni som funderar på att bygga!
    Vi kan här utbyta tankar, ideér mm kring Ikea köket.

Jag och sambon planerar att beställa kök från Ikea i slutet av juni. Får man mycket för pengarna? Är det ett bra kök? Bra kvalité?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-12 11:34
    Vad roligt att så många delar med sig!

Direktlänk till ikea; www.ikea.se

Tips som kommit in; beställ bänkskiva från tex k-rauta eller Bauhaus, samt diskho+bänk+blandare.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:39
    OBS!!!
    PÅMINN MIG INNAN TRÅDEN GÅR UT ATT SKAPA EN NY!!!
    SKULLE JAG GLÖMMA ELLER EJ ÄR INLOGGAD PÅ LÄNGE HOPPAS JAG NÅGON VILL TA PÅ SIG ATT FORTSÄTTA SÅ ATT INTE TRÅDEN DÖR UT!

• Svar på tråden Ikea Kök
  • olpansfamilj

Mitt ikea kök är äntligen snart klar!!! Bilder finns i galleriet!!!

• johandra

Vi har ett Ädel-kök med svarta bänkar och glas+tapet till..e såååå nöjda med glaset!(bilder i galleriet)

Nu har vi dock fått reklamera bänkarna efter bara 1½år för vi tog ingen alu-list fram och nu e dom helt sönderslitna..Får nya bänkar om ett par veckor så då ska vi byta tapet igen oxå...Och så har jag beställt en riktig gammal hederlig diskbänk för att ha en underlimmad ho var det sämsta jag varit med om! Men där e ju smaken som baken..

I övrigt e vi fantastiskt nöjda o kan inte fatta varför man vill kasta ut minst dubbelt så mycket pengar på ett kök från nån annan leverantör

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Nattljus
    Innerjoin skrev 2008-04-26 23:28:35 följande:
    Vi har applåd på några skåp i sovrummet, där är iof inte mycket slitage men iaf syns inte någon skråma på våra.
    Tack! Det låter bra :)
  • zandrisen
    olpansfamilj skrev 2008-04-30 10:07:00 följande:
    Toksnyggt kakel! Verkligen fint!
    johandra skrev 2008-04-30 14:57:28 följande:
    Vi har ett Ädel-kök med svarta bänkar och glas+tapet till..e såååå nöjda med glaset!(bilder i galleriet)Nu har vi dock fått reklamera bänkarna efter bara 1½år för vi tog ingen alu-list fram och nu e dom helt sönderslitna..Får nya bänkar om ett par veckor så då ska vi byta tapet igen oxå...Och så har jag beställt en riktig gammal hederlig diskbänk för att ha en underlimmad ho var det sämsta jag varit med om! Men där e ju smaken som baken..I övrigt e vi fantastiskt nöjda o kan inte fatta varför man vill kasta ut minst dubbelt så mycket pengar på ett kök från nån annan leverantör
    Ni måttbeställde glaset va? Fint!

Vi ska till Ikea idag, för trettiosjutusende gången eller vad det nu blir... Får verkligen hoppas att dom har allt hemma idag, orkar inte kuska fram och tillbaka hela tiden!
  • johandra

Jajjemen vi måttbeställde glaset från en glasmästare Kostade runt 3000:- totalt för alla våra skivor

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • Piggley Wink

Vi ska också till IKEA idag och köpa kök, det blir Lidingö för vår del... Ekgolvet är beställt, likaså tapeten. Kaklet ligger och väntar på att bli uppsatt . LÄNGTAR tills det är klart!

• Mile

vi har valt ståt kök.. Men är inte bänkskivan från ikea bra.. Ser här att många beställt från bauhouse är det priset eller varför?

Nyfiken?

• Tussan05
    Piggley Wink skrev 2008-05-01 10:13:22 följande:
    Vi ska också till IKEA idag och köpa kök, det blir Lidingö för vår del... Ekgolvet är beställt, likaså tapeten. Kaklet ligger och väntar på att bli uppsatt. LÄNGTAR tills det är klart!
    Åh, då får jag fråga er som också ska ha Lidingö vad ni beställt för kakel? Har själv lite svårt att bestämma mig...
  • zandrisen

Idag när vi var klara på Ikea och skulle lasta in våra grejer så såg vi ett ungt par som lastade kök i sin pickup. Vi skojade om att dom nog inte skulle få plats med allt, och säkert skulle tappa nåt på vägen. Vi åt lite mellis innan vi satte oss i bilen och åkte hemåt, och mycket riktigt låg det ett tappat ikeapaket mitt på motorvägen efter ca två km! Kan inte låta bli att undra om det var paret med pickupen...

Jaja, nu är vi hemma igen med en ny bänkskiva och lite annat smått och gott. Fast jag är mest sur just nu, för att jag blandat ihop fönstermåtten i huvudet och köpt fel mått på jalusierna, alltid blir nåt fel! Skrikandes

• Kravmärkt
    olpansfamilj skrev 2008-04-30 10:07:00 följande:
    Fiiiint!
Svar på tråden Ikea Kök