• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Beatrize74
    Anjo2 skrev 2008-07-01 22:17:04 följande:
    Hej hallå. Kikar in och ville dela med mej av min lycka!! vår dotter kikade ut i lördags...tre dagar efter utsatt datum.....men det var värt väntan!!
    Grattis Anjo!
  • gimma

Bea: Oj, hoppas att det inte var mina amatörbilder som fick dig att börja fundera :)

• Anjo2

Tack allihopa!! ja det gick jättebra!! det tog fyra timmar från första värken hemma tills hon kom ut..Så det gick ganska enkelt....och vi mår alla kanon... hon var 52 cm lång och vägde 4100gr

Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • mimmi006

Bea- jag känner igen mig! Jag tror att det beror på att jag är lite övermättad, man känner igen mycket, allt kommer igen... vill ju ha nytt för att gå i gång. Samtidigt är det inte så roligt, för så kan det inte vara hela tiden. Jag försöker gå in i mig själv och gå tillbaka då... kanske enda sättet är att leva i inredningscelibat? Fy, vad tråkigt...

• MiaMariah

Frupuffen - jag har också en sån där värdeknapp och det är bara på skoj. vet inte hur det räknas ut men man kan ju drömma om inte annat Flört

Anjo - stort grattis!!

Bea - förstår precis vad du menar, jag kanske inte känner likadant som du men visst har ribban höjts sedan jag blev mer inredningsintresserad. man får helt enkelt högre krav. men å andra sidan kanske det blir billigare så också Flört om man inte köper så mycket menar jag.

• Beatrize74

Gimma...haha...nej...självklart inte.

Hoppas ingen tar åt sig av mitt svammel...jag menar det rent bildligt...vi tar ju alla intryck från höger och vänster och intrycken förändras väl alltid över tid och i takt med att man själv förändras antar jag.

Och det är väl bra...att man förändras...antar jag!
    Nej...nu svamlar jag så jag nästan inte vet själv vad jag skriver.

Jag har bara blivit mer kräsen. That's it!

• Det ljuva livet

Grattis Anjo! Hoppas att ni mår bra

Videli: Jag gillar dem, passar perfa i ett bibliotek! I vilken färg hade du tänkt dig?

Bea: Precis så känner jag med! Tror på nått sett att det har lite med den här tråden och alla bloggar att göra . Jag är helt klart kräsnare nu för tiden .

• Tjock kulan

Videli: Vi ska ha vättern som kommod med lillån som luckor då det ör de ända som passar i måtten för att inte krocka med toastolen. Freden är jättefint annars tycker jag

Mimmi: Då ska jag ut på lampjakt imorgon

• gimma

Bea: Jag förstår hur du menar. Det är lätt att bli blind och tycka att allting ser likadant ut på bilder. Men jag försöker att se det bästa på varje bild. Det kan vara en gardin, vas eller liknande som kanske inte ens omnämns i reportaget. "Sen letar jag som en galning efter just DEN vasen"...

• Kaktus76
    Anjo2 skrev 2008-07-01 22:17:04 följande:
    Hej hallå. Kikar in och ville dela med mej av min lycka!! vår dotter kikade ut i lördags...tre dagar efter utsatt datum.....men det var värt väntan!!
    STORT GRATTIS!!!!  Visst är det härligt att snusa bebis...hoppas ni alla mår bra.
    Vad ska hon heta?