• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Beatrize74

Mimmi - jamenvisst...så är det ju...alla tar förstås intryck av varandra och det blir till slut en enda vit "mellanmjölk" av det man ser. Svårt att urskilja godbitar och sånt som kanske egentligen inte passar en själv.

Att gå tillbaka tror jag på, men om man som jag är ganska "ny-vit" så funkar inte det så bra. Jag har vandrat mellan olika vita ytterligheter....från det mer Shabby Chica, till det mer raka/stilrena/enkla...och så tillbaka igen och hamnat någonstans mttemellan.

Men lika säker på att det svulstiga romantiska var jag i början, lika säker är jag nu på att jag funnit rätt.

Kan man någonsin vara "säker" tro?

Det är rackarns svårt att veta vad ens hjärta egentligen försöker säga åt en ibland.
    Inredningscelibat då...torrt och tråkigt...men utan annan inspiration än det egna hjärtat och hjärnan skulle möjligtvis fungera.

(Undras om jag inte skulle hiva upp två rader med sådan där GIGANTISK tavellist a' la Ernst då....eller lurar jag mig själv nu?)

MiaMariah - man kan ju se det så också, att det blir rackarns mycket billigare när man vet hyfsat på en gång vad man tycker om eller inte.

• gimma

Glömde bort... Tack Mimmi! Ja, jag är nöjd. Tapeterna som satt i hallen innan var av typen "gammal våtrumstapet från 80-talet". Trappan är dock inte målad ännu men sambon ska ge sig på den nästa vecka.

• Beatrize74

DLL - tänk att DU skulle förstå också....vad glad jag blir att du förstår mitt svammel. Och tänk att du känner likadant. *stilikon*

Gimma - ja-a...man får ta det bästa från varje bild, så är det ju...jag försöker inte vara negativ, även fast det kanske framstår som det. Jag tänker väl att jag blir lite oroad över mig själv eftersom jag samtidigt önskar att få den där "KaDang"känslan lite oftare, för det är ju det som gör att inredning är intressant. Att man "går igång" som Ernstan skulle ha uttryckt det.

• mimmi006

Jag önskar att jag kände den där mättnaden också, jag har sett så mycket fint att jag nästan blir galen! Däremot får jag inte lika inspiration av bloggarna längre och känner mig inte så inspirerad heller *sorry*... Kanske nån har någon ny blogg som tips?

• MiaMariah

Om ni hänger kvar en stund till kan ni få se nåt sött jag fått av min faster som hon hade när hon var liten..

• tjenixen
    Anjo: Stort GRATTIS!!!!!

Hua, vad ni har skrivit här tjejer. Jag har inte hunnit med att läsa ifatt allt ännu men har kikat på fina möbler och rum och sådana rum som det ska bli ändring i etc.

Bea: Jag tror att man kan bli övermättad och då är det inte lätt att finna inspiration i t ex tidningar där det mesta ser likadant ut då. Men jag tror att du är ganska säker i din stil och vad du vill ha och du har ett oerhört öga för inredning så jag tror det löser sig och det kommer säga BOOOMM när du ser något med nya ögon eller ´hur jag ska beskriva.
  • Beatrize74

Mimmi - jag känner samma om bloggarna. Jag kan inte hålla isär vilken som är vilken längre då alla förstås inspireras av varandra (även jag). På gott och ont...för till viss del försvinner originaliteten och personligheten...eller i alla fall KÄNSLAN av den.

Jag har en liten inspiratinsfilial av utländska bloggare samlade i mina favoriter...det är ett dussintal, alldeles särskilt utvalda som får mig att fortfarande känna mig inspirerad och tänka på ett lite nytt sätt eftersom jag inte hunnit se så mycket av det ännu...(=blivit mättad)

Sååå...det är ett tips till alla som kanske känner likadant....att inspirationen tryter...att man inte vet i vilken blogg man sett vilken strut/inlindad tvål/madonna/tallrikshylla /vitmålad ljusstake/ Scriptinaskrivet "Skafferi"/Greengateskålar

Näe...nu blir jag snart utfryst ur tråden tror jag. Jag menar absolut inget illa. Jag tar upp saker jag själv blivit inspirerad av, men även så många andra att jag inte längre "personerna" bakom inredningen längre då så mycket börjar bli likartat.

Men för vår del så ÄR vi ju här för att vi gillar likartade saker så vi går "fria" tycker jag. Jag menar förstås "alla ANDRA" runtomkring i exempelvis bloggvärlden.

Nej, dags att gå att måla min andra tallrikshylla och skolbänk!
    Eller se på ett avsnitt av "Lilla huset på prärien" igen. Jag älskar nog serien just eftersom de är så nöjda med det lilla. Fru Ingalls har ju en liten porslinsfigurin ståendes på spiselkransen...det är hennes enda "Bling" i hela huset. Tänk vad befriande. Annars är det så himla många praktiska saker runtomkring...glasfönster mot VINDEN, inte för att det ska se vackert ut....vedspis för att äntligen slippa baka brödet över öppen eld (who CARES vilket märke det är...den FUNKAR ju)....muslingardiner (för att skydda mot drag...inte för att det ska vara "vackert") och vackra höga hattkrokar (för att hålla bössan och arbetshattarna på plats)...etc.

Godnatt tråden...sov sött!

Kram Bea

• Kajsa 77

Tråkigt att ni känner er mätta på inspiration! Visst kan det bli lite mkt av samma saker. Man går inte igång lika lätt bara för att det är vitt längre. Det måste finnas en känsla, lite personlighet osv.

• lasseliten

Så, nu har T kommit hem med fatet som glömdes packas ner på Hans Mikaels. Så, nu kan jag äntligen sova gott om natten

Bea - jag håller också med dig! Känner mig mättad och oinspirerad. Hoppas att semester och tid i trädgården, liksom byta scen lite, kan ge tillbaka lite inspiration. Sen har mimmi loovat att komma och hjälpa mig planera trädgården Känner även hur jag mer och mer går tillbaka till min vurm för 50-tal. Liksom att blanda in det i det vita mer och mer...får se vad aktioner och loppisar gör för hemmet under sommaren.

Grattis Anjo!

Jättefint Gimma!