• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Beatrize74
    tjenixen skrev 2008-07-01 22:46:54 följande:
    Bea: Jag tror att man kan bli övermättad och då är det inte lätt att finna inspiration i t ex tidningar där det mesta ser likadant ut då. Men jag tror att du är ganska säker i din stil och vad du vill ha och du har ett oerhört öga för inredning så jag tror det löser sig och det kommer säga BOOOMM när du ser något med nya ögon eller ´hur jag ska beskriva.
    Tack goa du...nu sitter jag och tokler så här det sista jag gör på dagen. Tack!
    Kram och sussa sött!
  • Det ljuva livet

Bea: Jag kör på den stilen jag först föll för, även om jag ibland blir frestad att köpa något som inte passar in. Gillar hem som har en röd tråd.

Det där med att inte längre få pirret i magen när man ser något vackert, tror jag är lite som att gå från barn till vuxen. Man blir liksom lite blasé och mycket svårare att tillfreställa, den där storögda förundran finns inte mer. *tror tyvärr inte att den kommer tillbaka*
    Jag har gått på ikea med min måttligt inredningsintresserade jobbarkompis och handlat idag. Virkade kuddfodral,vivan gardiner, en pläd, bubblig lampor, lite ljus och annat smått och gott. Skälv hade jag inte längre fått något "lyckorus" av att köpa sånt, men hon var superglad och nöjd (det var hon som fick bordet). Önskar ibland att jag kunde få tillbaka lite av den känslan, och inte alltid söka efter nästa grej eller projekt.

MiaMariah skrev 2008-07-01 22:43:20 följande:
    Om ni hänger kvar en stund till kan ni få se nåt sött jag fått av min faster som hon hade när hon var liten..
    Gärna!
  • Det ljuva livet
    Kajsa 77 skrev 2008-07-01 22:57:59 följande:
    Jag såg just på bloggkoll att min blogg hoppat fram på listan ett stort skutt. Så det är ju tydligen några som gillar att kolla i den...
    Grattis! Vad kul
  • MiaMariah

DLL o Kajsa - tack! passar perfekt till mailegkaninerna som ligger här på vänt. ska sy en liten madrass och sängkläder.

• MiaMariah

får nog förresten måla den, den har gulnat. t o m maken såg det fast han kallade sängen för "krubba" Skrattande