• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Mammatilltretroll

Okej tjejer, en sista soff fundering, orkar ni med det?

Nu har jag vänt helt och funderar på att ställa två stycken 2 sits IKEA Klippan  eller Lillberg så som sängarna står och agerar soffa på denna bild
    soffa.JPG

klippan.jpg
    Eller denna fast med vitmålad stomme..
    lillberg.jpg
    Och sen många fina kuddar!!

Kanske kan man lägga ett vitt överkast i själva sittdelen av soffan.. Förstår ni hur jag menar? Alltså i mitten från armstöd till armstöd.
    Kanske ett helvitt eller någon fin från Green Gate?

Tror ni att det ser mindre klumpigt ut än sängarna som vi har idag?

Vilken tror ni blir bäst - Klippan eller Lillberg soffan?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • JagOchHan

Godmorgon.

Är inne varje dag och läser. men känner att jag allt som oftast inte har nåt att bidra med tyvärr. Det jag vill hinna med hemma hinns inte med. Så jag hoppas att ni tycker det är ok. Att jag bara skriver kommentarer osv lite då och då.

MM - grattis på födelsedagen. Håller oxå tummarna för att den lill* kommer ut idag, senast imorgon.

Anton - grattis i efterskott.
    Fortfarande hemma??

Nu finns det nytt inlägg hos mig. Har blivit lite dåligt med inlägg det sista - med bilder iallefall. Då våran kamera har stora problem. Batterislukare är vad den är. Är det någon som kör med systemkamera eller har alla digitala?? Kanske någon som har en blandning??

www.dontletthebedbugsbite.blogspot.com

MiaMariah -gudomlig säng du fått.
    Varför har vi inga släktingar som sitter på en massa fin fina saker som dom vill bli av med

• 13 år emellan

Hej!

Har inte så mycket tid nu på morgonen...så jag hann inte läsa tillbaka mer än 5-6 sidor...

Jag har tänkt som du ett tag Bea, men lite på ett annat sätt. Jag har inte varit med er tjejer här i tråden så länge, eller nu är det nog ett år, men iaf.
    Jag älskar verkligen GG, Lexington etc, men, om det ska komma in i mitt hem så måste det vara speciellt. Jag tycker det är viktigt att alla sakerna jag äger känns handplockade - efter noga övervägande och smak. Jag köper tex ALDRIG 2 eller 3 likadana burkar eller lyktor. De kanske finns i olika storlekar men bara en får komma hem till mig. Annars förlorar den sitt värde.
    Så än finns det inte en enda pryl från GG (men det har egentligen bara blivit så) och Lexingtonhanddukar har bara vara lite för dyrt, men de står fortfarande på en lista.(Och de ska fö vara lika )
    Problemet när man gör som jag är att man hela tiden får passa sig för att inte få ett för rörigt intryck. Med alla unika prylar är det lätt att man lämnar alla framme.
    Men det ska vara spännande att öppna skafferiskåpet och se många fina olika burkar. De behöver absolut inte vara stapelvänliga. I mitt skafferi råder enbart skönhetsideal !
    Vi är dessutom mitt uppe i renovering av huset och har inte kommit lika långt med vårt projekt som många av er andra. Så i min blogg har det blivit väldigt lite inredning (och istället väldigt mycket utredning=trädgårdsarbete ). Jag jobbar hårt på att den ska vara lite annorlunda så att den kan bli en inspirationskälla på ett helt annat plan. Ibland lyckas jag. Ibland inte alls. Men jag är också ny i bloggvärlden så jag gör den mest för min egen skull (fast komplimanger emottages alltid tacksamt )
    Nej nu blev detta svammel jättelångt och jag måste göra mig redo för jobb!

Kram på er!

• Sussi N

Godmorgon flickor
    och grattis MM på födelsedagen.

Intressant ämne Bea, jag vet precis vad du menar, händer mig själv rätt ofta.
    Jag arbetar med inredning och mitt uppe i alla saker och märken som många här gillar
    och vet själv hur "mätt" jag blir fort på saker och ting.
    Dessutom blir jag bara mer och mer kräsen, vill bara köpa saker som jag vet att jag blir ensam om.