• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MiaMariah

lasse - tack!

kajsa - jag störtgillar din blogg så sluta inte blogga för guds skull! skoj att du fått ett hopp upp på bloggkoll, grattis!

• mimmi006

Det var inte så jag menade! Jag tror att jag mest är trött på min egen, du ska absolut inte ta åt dig.
    Kajsa 77 skrev 2008-07-01 23:03:26 följande:

Tack! Men det kvittar mig egentligen. Har ju varken reklam eller annat där, så det är ju mest för egen del man har den...Men om nu folk börjar bli trötta på att se våra oinspirerande bilder så kanske man borde lägga ner...
  • tjenixen
    Kajsa 77 skrev 2008-07-01 22:57:59 följande:
    Jag såg just på bloggkoll att min blogg hoppat fram på listan ett stort skutt. Så det är ju tydligen några som gillar att kolla i den...
    oja, jag läser den ständigt och jämt, så det så:)
  • tjenixen
    Kajsa 77 skrev 2008-07-01 23:03:26 följande:
    Tack! Men det kvittar mig egentligen. Har ju varken reklam eller annat där, så det är ju mest för egen del man har den...Men om nu folk börjar bli trötta på att se våra oinspirerande bilder så kanske man borde lägga ner...
    nähädu, inte en chans att du får lägga ner din blogg så det så. Vad 17 ska jag då titta på med stora ögon och beundra vad du sytt eller målat i rask takt? Nej, du får glatt ha din blogg kvar:)
  • L iindaa

Kajsa 77 nepp din blogg måste finnas kvar sådeså, du har en sån underbar blogg. för mej får du mycket gärna skriva många inlägg per dag det går absolut inte att tröttna på din blogg och dina fina bilder

Grattis Anjo

• JeaJea
    Beatrize74 skrev 2008-07-01 22:21:58 följande:
    Nu ska jag skriva något...som inte alls har så något med era fina länkar och hem att göra...utan mer som en allmän fundering och reflektion angående mig själv. Jag är nyfiken på att veta om fler känner på samma sätt?Jag känner att jag är svår att "tillfredsställa" när det gäller inredning på sista tiden. För att jag verkligen, verkligen, VERKLIGEN ska gå igång på någon inredningsbild så krävs det något utöver det vanliga nuförtiden. Det här är en känsla som vuxit sig starkare och starkare under de senaste åren för att nu nästan helt ha tagit över. När jag började förstå att jag älskade det vita, lantliga...ehhh...för två år sedan...så sade nästan alla vita inredningsbilder "KADANG" i mitt hjärta. Allt var fint, allt var åtråvärt.Nu känns det nästan som om jag blivit "mättad", om ni förstår hur jag menar. När jag läser inredningstidningar så läser jag dem mer kritiskt..."Det hade varit finare om..." eller "Snyggt...men....varför har de...?" etc. Jag finner mig mer och mer ströbläddra i inredningstidningarna. Jag saknar det där "Damn vad fint"känslan som jag hade för ett och ett halvt år sedan, ungefär hela tiden när man tittade in i vackra vita hem. Nu har jag en mer självkritisk approach... "Det skulle funka...men..."Betyder det att jag kommit längre i min egen stilutveckling, eller handlar det bara om att man blivit "övermättad" på ganska så lika inredningsstil/mode som råder nu i lantlig/vit inredning?Förstår NÅGON vad jag menar? Att liksom minsta lilla lykta var "KaDANG" ibörjan....att varje litet skåp var det också, bara det var vitmålat? Men nu är man så kritisk på så många andra punkter också. Storlek, utförande, stil och ursprung etc. Ribban för "det perfekta" skåpet/lyktan/vitrinskåpet/bordet har höjts tusentalt. Åtminstone för mig...är det någon fler som känner samma?
    svar ja
  • Anjo2

Tack allihop... ja det var skönt att det gick så snabbt....till skillnad från första gången då det tog 12 timmar bara inne på förlossningen.....

Felicia min pärla. blomglantan.blogspot.com/
  • JeaJea

hann ska det stå...

Grattis i efterskott till Anton också!

Läser lite slarvigt kanske nu. Tycker inte någon bloggare alls ska ta åt sig ang att man blir lite blasé, så är det ju ibland. Speciellt när trädgården och annat drar mer.

Jag kämpar på med vår ovanvåning, har massor kvar men sen ska det piffas i hela huset.
    Har bestämt mig för att det är no mercy på nostalgi eller fula presenter. Svärfar ska t.ex. få tillbaks sin fula clown.
    Godnatt!