• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • JohannaJ

Hurra för MM!

Stort grattis!

Själv sitter jag och klurar på lite kökssoffor. Nu när jag får stort kök vill jag ju ha en. Tänkte nog köpa en som går att bädda också eftersom min syster med familj och min bror sover hos oss rätt ofta.

• Beatrize74
    nublu skrev 2008-07-02 06:51:24 följande:
    Tbx igen! Har fått en låsning i bäckenet så jag var hos sjukgymnasten som drog och slet i mig igår och sedan fick jag sittförbud resten av dagen. Liiite svårt att effella stående...Någon supermorsa är jag inte apropå den diskussionen. Det är mer "A womans gotta do" över mitt mödraskap ibland. Inredningsmätt, ja. Kände mig nästan lite pinsamt trist i lördags som inte gick igång i någon av de fina butikerna. Bloggläsning har också tappat en del av charmen, jag är mätt på fina bilder på shoppingfynd. Jag vill se något nytt, jag vill veta hur tänket bakom inredningen ser ut och jag vill se utvecklingen. Så din blogg läser jag Bea. Helst skulle jag nog vilja ha inredningssemester ett par månader men det funkar ju inte. Igår bakade jag bullar, äppelmuffins och chokladkolasnitt. Testade nya spisen och fyllde upp lite i nya frysen. Vilken lycka! Så nu har jag kommit in i ett "bakstim". Beställde en Kenwood Patissier för att kunna gå loss på bröddegar också. Köpte en röd för att bryta av lite i köket.
    Åhhhaj-aj-aj-aj BUFF vad trist!!!! Men bra att du lyckats få ut det.

Supermorsa är du väl...ALLIHOP är vi väl supermorsor.

Tacksamt att jag har en läsare i dig i alla fall...hihi.

(Och gaggade jag på om bloggutbud/trender och annat...men raderade...hihi)

....

Stämmer in i Mimmis hurrarop för Milda Maränger
    "Hurra, hurra, hurra, hurra"
  • LinaoMatilda
    JohannaJ skrev 2008-07-02 08:15:04 följande:
    Hurra för MM!Stort grattis!Själv sitter jag och klurar på lite kökssoffor. Nu när jag får stort kök vill jag ju ha en. Tänkte nog köpa en som går att bädda också eftersom min syster med familj och min bror sover hos oss rätt ofta.
    Såg du soffan Videli visade igår? På blocket. Såå fin för bara 700kr
  • misak
    MildaMaränger skrev 2008-07-01 15:33:42 följande:
    hihi det gör den säkert. Har du fött i Hbg?
    Ja jag har fött båda barnen i hbg!
  • Smultron och glass

God morgon!

Idag har jag varit på jobbet sedan 05.30, så jag är definitivt värd en liten FL-paus!

Jag har nytt i bloggen smultronochglass.blogg.se

Anjo: Ett stort grattis!

Bea: Ang. vad du skrev igårkväll. Jag känner igen mig, men jag tycker det är en känsla som kommer och går. Jag har mer eller mindre haft samma inredningsstil och inredningsintresse sedan jag var barn (vaddå konservativ?), men det går ändå i toppar och dalar. De senaste åren känns det som att olika blandningar av vita stilar verkligen har exploderat, det har kommit nya tidningar, massvis med nya böcker, fler butiker och märken m.m. Det var jättekul ett tag eftersom inredningen på något sätt blev mer lättillgänglig, men sedan mattades det av lite tycker jag. Numera ser nästan alla butiker likadana ut, och alla inredningstidningar m.m. Men jag väntar på nästa uppsving då allt blir roligare igen, för jag är övertygad om att det kommer komma!

Den största inspirationen får jag faktistk från bloggar för även om väldigt många bloggar är ganska lika varandra, så är det ändå "på riktigt". Man vet att det är en verklig person där bakom som skriver och fixar med sitt hem, och det är inte bara någon tillfällig styling för ett visst inredningsreportage (nåja, visst stylar man väl innan man tar bilder också, men ändå inte på samma sätt).

Svammel svammel

Det här blev ett tillräckligt långt inlägg, nu ska jag läsa tillbaka lite till.

• Beatrize74

13 år emellan -......och du har ju verkligen också LYCKATS göra en unik blogg. Jag blev förvånad när jag satte mig ner och började läsa igenom den från början.

Sussi - ja, jag kan tänka mig att det är lätt för dig att bli "inredningsmätt". Om jag jobbade med inredning skulle det nog sluta med att jag hade helt kala vita rum med enkla madrasser på golven...och that's it, för jag tröttnar också apfort på saker.

• misak

Mia Mariah: Så söt säng!

Videli: Så avundsjuk jag blir på dina EV-möbler!

Den där kökssoffan kan jag också tänka mig!!! Men jag behöver mer plats här hemma. Måtte någon förbarma sig över oss o sälja sin gård billigt

• Beatrize74

Smultron och glass - du har nog rätt i att det kommer och går. Som tur är för oss så är det ju en fokusering på vita hem idag, något som det INTE var för några år sedan.

Läser man exempelvis "Sköna hem" idag så möts man inte av guldlamégardiner och karmosinröda tapeter längre, utan även där "lantkök" och "vit inredning".

Vi får ta det bananas bara...och försöka stanna upp då och då och känna efter i magen vad som verkligen är oss själva. Kanske blir vi förvånade över de svar vi får från oss själva?

Därför ska jag dela med mig av en blogg som jag fastnade för i februari. Jag hittade den en lördagmorgon och jag satt nästan hela DAGEN och läste hela hennes blogg...vartenda ord. Jag kan inte förklara VAD det är som gör att jag fastnade för den, men av henne fick jag en sådan där "KaDANG"känsla i magen...allt kändes så rätt. Jag kände att jag hittade något i mig själv när jag läste om hennes blogg och hennes underbara familj där hon inspirerat alla sina barn att vara så otroligt kreativa. (Äldsta sonen fotograferar för National Geographic", en annan håller på med musik, flickan älskar att baka och hittar på nya recept som Leila en gång gjorde (hon är femton år) och yngsta sonen Noah är så otroligt kreativ dagarna i ända (sex år och hon undervisar honom, liksom hon gjort med alla sina barn...i hemmet)
    Och bara se hur hon BOR...vilken under miljö hon har runtomkring sig...sandstränder, vatten, skog, prärier och majsfält och små hus mitt på åkern precis som i "Forrest Gump"

Tyvärr har hon tagit en paus i sitt bloggande, då hon bland annat skriver en bok och även lägger ner sin energi i att lära sig fotografering och lägger ut på en annan fotoblogg

http://simplesparrow.typepad.com/