• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Sussi N

Bea: det är nästan så... jag har inga tavlor (i en 4:a) för att jag inte hittat ngt motiv som jag känner att jag tycker tillräckligt mycket om för att vilja se det varje dag, ytterst få prydnadssaker, mest snäckor och stenar!!!! eftersom jag även där bara har saker framme som jag tycker otroligt mycket om och får mig att må bra varje dag jag ser dom.

Gardiner "stör" så det är tunna vita hissgardiner som enbart finns för att sila ljuset....

En matta i hela lägenheten och den är hemsläpad med all min kraft och vilja (väger hur mycket som helst) eftersom det är den finaste mattan jag sett och efter det duger ingen annan...

Ja, som ni hör blir man lite knasig.

Men eftersom dettta är mitt/vårat hem så lever och inreder jag efter hur vi vill ha det för att må som bäst hemma, inte efter hur det ser ut i andras ögon när dom kommer och hälsar på och vi skall "visa" upp vårat hem.

• Sussi N

Oj, vad barsk jag lät i mitt inlägg, det var inte alls meningen...Förvånad

• JohannaJ
    LinaoMatilda skrev 2008-07-02 08:24:04 följande:
    Såg du soffan Videli visade igår? På blocket. Såå fin för bara 700kr
    nej! den missade jag såklart
  • Smultron och glass

Lasseliten: Vilken tur att du nu kan sova ordentligt på nätterna

50-talet är förresten hur coolt som helst!

Miamariah: Jättesöt liten säng!

Bea: jag längtar nästan lite tills den stora hypen över vita hem lägger sig lite. Nu är det nästan alldeles för många tidningar som visar vita hem i olika tappningar, det var lite roligare när man var tvungen att leta lite på något sätt.

MM: Grattis på födelsedagen!

• Sussi N

En vacker dag skall jag ha ett överkast från www.annao.se handplockade och finns 1 av varje... tycker att dom är såååå vackra,
    skall nu hasta till jobbet,
    ha en mysig dag alla.