• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MildaMaränger
    aneka skrev 2008-05-08 13:05:11 följande:
    här vet ni säkert..... har pappelina en viggo star matta som bara är röd med vita stjärnor?
    kolla pappelina.se eller tradera
  • aneka

har redan kollat pappelina å där finns den inte men fick svar att den funnits så den kanske finns på nån webshop nånstans

• livet från ljusa sidan

mildamaränger: Åhh vad mysigt att få åka iväg själv för sista gången. Passa på att njuuut, men det vet jag att du kommer göra

mimmi: usch och fy vad arg jag blir på folk som inte har något bättre för sig!!

Jag har faktiskt stängt min sida eftersom jag också har haft lite skumma människor i mitt förflutna som jag inte vill skall komma och gå som de vill. men de som vill komma in och kika (jag har nästan ingenting roligt alls där iof) så är det bara att hojta. Jag har lagt till några från denna tråden som jag själv brukar kika in hos.

Juliah: glömde ju gratta igår till bloggtipset, jag har faktiskt aldrig läst lantliv men nu känner jag genast att detta nummret borde ju faktiskt provläsas

• Truffles
    Enji skrev 2008-05-08 13:41:01 följande:
    MM -> tänkte på dig när jag såg dessa söta www.isabellasmith.com/ecommerce-products/view...
    Jättesöta.

Själv köpte jag för flera år sedan på Gotland små duktyngder i sten som jag väntar på att få hänga på bordsduken på min första altan... (har ju bara ballkong nu).

Vad tycker ni om de här "blomlådorna"? http://jellon-jellon.blogspot.com/2008/05/blommande-fnsterhyllan.html
  • Camilla R
    aneka skrev 2008-05-08 13:19:42 följande:
    har redan kollat pappelina å där finns den inte men fick svar att den funnits så den kanske finns på nån webshop nånstans
    de webshopar jag känner till som säljer Pappelina är: www.forr.se och www.designonline. Men jag har nog aldrig sett en i bara rött och vitt utan i rött, vitt och rosa..
  • juliah

Truffles, superfin blomlåda, spar den bilden för framtida snickerier.

Ang. morsdag. Jag ska köpa en present till mig själv Skrattande Visar sen vad det är.
    Jag uppskattar mer en mysig dag då vi kanske gör något som jag tycker om än en present. Tycker alltid att det kan bli lite krystat med morsdag, alla hjärtans osv. Presenter tas gärna emot året runt, och oftare Skrattande

Tack livet från den ljusa sidan! Just detta numret var sisådär tycker jag men Lantliv är verkligen en underbar tidning.

Svar på tråden Vita tråden del 8