• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • FruPuffen

God morgon!
    Här är också strålande fint väder! Ska på barnsång idag. Igår fick vi mycket gjort, oljade hela altandäcket och sydde 5 kuddar. Så skönt nu när kvällarna är så ljusa och varma, är så ovan vid att kunna vara ute på gården på kvällen utan barnen. Detta är ju första våren i huset! Vill hitta fina loppislakan så jag kan sy gardiner som ska sitta för fönstren på gästhuset, blir såna som fästes på vajer.

Mimmi: Vad bra att du hittade den skyldige! Jobbigt med ett ex som beter sig så...
    Summer: Himmelbit har en bokbuss som jag gillar skapt, kanske var det den du menade?
    www.njutensmula.blogspot.com
    Mimmamum: Vad skönt att A är bättre!

• Sylt

Gomorgon!

Mimmi --> Skönt att hitta den skyldigt, men nästan ännu kusligare när det är ngn man känner. Förlåt om det inte uppfattades som att jag tog knäppisen på allvar. Vi har ju haft liknande problem hemma och jag vill inte riktigt inse hur knasiga typer det finns. Sen vågar jag inte riktigt släppa min fantasi helt fri, då kommer mitt huvud snart att vara fullt med konspirationsteorier.....

Bikini *bläh* --> Ska försöka hitta ngn idag..... - wish me luck! Julia --> Vi som pratade baddräkt, såg att Åhlens hade linnen som överdelar . Då kan man ju nästan ha bikini *tipselitipsar*

Julia --> Grattis till Lantliv! Själv måste jag ta tag i min blogg nu, har tappat gnistan lite. Känner att jag inte har ngt nytt att tillföra . Ska fundera lite.

Tackar igen för kanonservice med fina tips på trädgårdsbord, ska se om vi hinner följa upp idag . Har även letat efter dynor, men hittar inga som faller mig i smaken. Har varit på SoS o laddat upp med tyg... hoppas kunna återkomma med fina alster

Jättefint väder idag också, gräset växer så att det knakar. Klipper det mer än gärna själv, men maken har varit borta från o till sen i söndags o ngn måste ju hålla koll på killarna samtidigt. Där min mamma bodde förut fick man inte klippa gräset på helgerna! Det störde för mkt, vet inte hur vi skulle gjort då Fundersam

• FruPuffen
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-07 21:07:24 följande:
    Eftersom jag ser att Stillhet inte svarat, samt då jag vet att hon just nu har fullt upp att göra, svarar jag i hennes ställe. Det är en väninna till mig, bor på samma ö, och är min guru vad gäller ett vitt hem.
    Vad bra! Självklart är Stillhet välkommen på träffen!
  • Hanna E

Hej på er! Som jag skrivit innan så följer jag också tråden dagligen... får lite dåligt samvete att jag oftast inte själv är aktiv i diskussionerna, men det är absolut inte för att "smyga" på er. Just nu är livet hektiskt, ska ha barn 12 Juli och är inte färdig med min utbildning förän 30 Maj... är just nu inne på slutklämmen, med uppsats och 2 tentor kvar... Samtidigt har jag en liten 1½ åring här hemma. På kvällen när huset tystnat så är det så skönt att kika in här en stund och få en massa inspiration; helt enkelt få se njutbara bilder och bara koppla av! Vill hemskt gärna få fortsätta följa er. Till hösten kommer jag vara mammaledig med massa tid!=)

• Vaniljdröm

God förmiddag alla!
    Vädret är verkligen ljuvligt.
    Målaren har ringt och talat om att garderobsdörrarna är klara. Jag ska hämta strömbrytare (Renova) hos elektrikern och garderobsinredning är inhandlad.
    Det är kul när det händer lite.
    På tisdag ska vattenskadan besiktas. Över lag känns allt ganska bra!
    Nu tror jag att jag ska sätta mig och sy gardiner till sovrummet.
    Må gott!

Svar på tråden Vita tråden del 8