• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Smultron och glass

Truffels: Nämen, Martha Stewart har härmat mig (jag gjorde såna till min pappas trädgård för ett antal år sedan, så jag gillar dem)

Idag sprang jag på en liten shoppingtur på lunchen. Jag köpte turkosa tops på HM och ett jättesött sommarlinne. Sen sprang jag förbi Myrorna och hittade en gammal Kockumsgryta i ljusblått, hur fin som helst! Totalpris för allt 200 kr

• Memoria

Truffles: Fin lösning på "blomlådorna" fast eftersom jag är så praktiskt av mig, så hade jag inte fixat att vattna dem jämt. På sommaren vill ja ha mycket blommor fast med så lite jobb som möjligt. Om du orkar, absolut!!!

• Truffles

Fortsätter tipsa om lite blocket "fynd".  Själv är jag ju ute efter både soffa och slagbord (dock av den smalare modellen när den är ihopfälld). Men visst finns potential, för 800:-, om man bodde i Växjötrakten: http://www.blocket.se/vi/16295379.htm

soffa å stolar[1].jpg

• JagOchHan

Nytt inlägg hos mig
    En del tillägnat till MiaMariah
    Den som väntar på nåt gott...

• Truffles
    Peak skrev 2008-05-08 14:38:26 följande:
    haha ja jag har sett den - jättefin!
    Jättesöt tyckte jag.

Ang blomlådorna får jag nog se lite mer hur huset ser ut när det är uppbyggt om det ens skulle passa, men tyckte att de var jättesöta. Men Memoria, även jag är lite praktisk (ganska lat helt enkelt   ) så det kanske är helt fel även för mig...
  • Sylt

Tjena!

Nu har jag varit runt o "följt upp tips" på trädgårdsbord. Har avverkat Ikea, Bauhaus, Coop, Jysk, Silvan och Plantagen. Har Åhlens kvar.... men där köpte jag ju det första bordet. Känner att jag kanske är för kräsen *asg* Nu lutar det åt att jag behåller det runda bordet fr Åhlens, fast det är lite för litet. Jag vill gärna att de passar ihop (samma träribbor, metallstag mm) och det gör dessa..... *svammlar*

MM --> Jag skall sy dynor som är 40x40. Har köpt lite blandat tyg fr SoS (pasteller ), men det lutar åt att det blir olika färger i det prickiga

• Truffles
    JagOchHan skrev 2008-05-08 14:54:37 följande:
    Nytt inlägg hos mig En del tillägnat till MiaMariah Den som väntar på nåt gott...
    Härligt. Böckerna har alltså "funnits", trodde alla affärsinnehavare gett dem som gåvor till alla vänner och bekanta...

Vi som inte fått tag på den ännu får väl läsa lite recept här:

http://www.gevalia.se/gevalia/page?siteid=gevalia-prd&locale=sesv1&PagecRef=634

även fast det inte riiiktigt samma sak som att ha boken i sin hand...
  • Truffles

Sylt, låter som en hektisk dag! Det var väl baaaara bord du tittade på förstås?

Svar på tråden Vita tråden del 8