• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Nattönskan

Att köpa morsdag present själv har jag aldrig tänkt på det ska jag nog också ta och göra

Vaniljdröm: Vilket fin blogg du har! Och jätte fint plantbord.

Mildamaränger: Jag har också varit in och suktat efter blåvitrandiga dynor på åhlens, men det var förra året, är det samma som är i år?

M HOW: Vad mysigt med bröllop Får man fråga varför ni är inneboende hos dina föräldrar just nu?

Tuva 050529, Lova-Li 070830
  • MildaMaränger

nattönskan jag kommer inte ihåg vilka det var förra året men dessa var superfina... finns två sidor.. en med puffiga knappar och en utan.. jag föredrar den utan

• LCroft

God kväll

Måste ju lusläsa ikapp för att se att ni inte hade stuckit iväg

Tråkiga jag vill inte ha nån morsdagspresent av mannen Förvånad Har aldrig velat ha, av barnen ja tack, men mannens mamma är jag inte så han får inte köpa Brukar hitta på nåt mysigt tillsammans allihopa istället. Gåvor gillar jag bäst när de kommer oväntat

Snart får jag nytt kontor på jobbet, har först sprungit omkring och tittat på lite olika inredningar på stan idag och sen ritade jag och en kollega upp själva och ringde efter snickare som kom och tittade och mätte, hoppas på att få offert snabbt av dem Roligt att det börjar hända nåt där åtminstone, här hemma händer det inte så mycket precis, åtminsonte inte lika mycket som jag vill...

• Vaniljdröm

Tack Nattönskan,

jag är verkligen novis i stora mått när det gäller bloggen. Men det är kul och man lär sig hela tiden.

Nytt från dagens shoppingtur:

vaniljdrom.blogspot.com/

• Nattönskan
    MildaMaränger skrev 2008-05-08 19:08:58 följande:
    nattönskan jag kommer inte ihåg vilka det var förra året men dessa var superfina... finns två sidor.. en med puffiga knappar och en utan.. jag föredrar den utan
    Men jag tror det nästan var samma förra året, jag måste gå in och titta imorgon mitt åhlens är dock dåligt, känns som det inte finns det man vill ha
    Vaniljdröm skrev 2008-05-08 19:24:16 följande:
    Tack Nattönskan,jag är verkligen novis i stora mått när det gäller bloggen. Men det är kul och man lär sig hela tiden.Nytt från dagens shoppingtur:vaniljdrom.blogspot.com/
    Det går rätt segt sen att hålla liv i bloggen när man väl kommer underfund med hur man ska göra, så jag beundrar verkligen alla stort som hållt sina bloggar vid liv under en lång tid nu. Men det är lite kul med bloggar för de pushar en verkligen att ta tag i sina projekt så man har något att visa upp
  • MildaMaränger

Nattönskan... jämför man med åhlens city så är ju vanliga åhlens supertråkigt.. avrt bor du?

• Sylt

Jag kan vela tills jag går av på mitten... Räcka ut tungan . Lägger in två bilder....

bord1.jpgSå ser det ut med ett fyrkantigt bord... detta kan inte stå ute, måste leta upp ett annat isf. Ev köpa en billig bordsskiva o curryben fr Ikea o klä skivan i vaxduk.
    bord2.jpgRunt fr Åhlens. Känns lite fattigt... och svårt att sitta 3 pers o äta runt det.

• Nattönskan
    MildaMaränger skrev 2008-05-08 19:38:28 följande:
    Nattönskan... jämför man med åhlens city så är ju vanliga åhlens supertråkigt.. avrt bor du?
    Jag bor i västerås, var in på din blogg tidigare och skrev ett litet butik tips härifrån När jag såg att du skulle hit till dina föräldrar (antar dock att du redan hittat till butiken)
    Sylt skrev 2008-05-08 19:40:03 följande:
    Jag kan vela tills jag går av på mitten...  . Lägger in två bilder....Så ser det ut med ett fyrkantigt bord... detta kan inte stå ute, måste leta upp ett annat isf. Ev köpa en billig bordsskiva o curryben fr Ikea o klä skivan i vaxduk.Runt fr Åhlens. Känns lite fattigt... och svårt att sitta 3 pers o äta runt det.
    Jag tycker nog bäst om det runda, men som du säger ska ni sitta runt det och äta så blir det ju lite väl litet. Det var väldigt fint iaf
Svar på tråden Vita tråden del 8