Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita tråden del 8

Kaktus76 skrev 2008-06-24 15:51:28 följande:
    Tycker inte alls att det skulle se dumt ut med 2 lika tv-bänkar i samma hus. Dom kommer ju att stå på olika våningar som jag fattade det?!tittade in i galleriet men man ser bara en skymt av den. Får nog försöka locka med mig maken till IKEA och se den på riktigt. Men TACK ändå!!
    Jo det kommer det ju att göra.... men det känns liksomändå lite dumt att ha två lika Vad tycker ni andra? Men jag hittar ju ingen annan som känns bättre heller Fundersam

Har ni många filmer rekommenderar jag kanske den större. Vi har inte så värst mycket saker i våra lådor, men det är trångt ändå. Inte så speciellt stora mao.
  • Daggdroppen
    Smultron och glass skrev 2008-06-24 15:53:16 följande:
    Vilka underbara inglasade verandor som visades här uppe i tråden! Vi har en veranda med tak som såsmåningom ska bli inglasad så att man kan sitta där året runt. Vi kommer förmodligen inte vinterbona den delen, men däremot bygga en rörspis där så att det blir varmt och mysigt i alla fall. Lillsyrran: Vilket härligt hus! Vi har ett skåp där vi har TV, video, dvd m.m. Men det är för att jag absolut inte vill ha alla apparater synligt i vardagsrummet. Fluffiga moln: Jag tror jag förstår hur du menar. Tyvärr har jag inget förslag på bäddsoffa, tycker bäddsoffor över lag är ganska svårt (jag jobbar ju inte på Ikea längre, på den tiden hade jag koll på hela marknaden), framför allt om om det ska på en divandel också. Jag tycker inte att det gör något om det är samma tv-bänk i allrummet som i vardagsrummet.
     Tack för svaret ändå!  Men hur är det med ikeas soffor. ÄR de bekväma? Du får ju säga som du själv tycker nu då du inte jobbar där Och hur är de i jämförelse med andra dyrare?
  • Daggdroppen

Vad tror ni om en liknande som denna:

Gå in på www.suomisoffa.fi/index.html, klicka på Kotimaiset sohvat (till vänster). Välj Vuodesohvat och där har ni JANNE.

Och i grå... (men det kan man inte välja på datorn). Den syns bara i vitt!

• Daggdroppen
    Vaniljdröm skrev 2008-06-24 15:58:01 följande:
    Håll tummarna!Jag ska foga hallgolvet
    Tummen här!
  • Daggdroppen
    Kaktus76 skrev 2008-06-24 16:02:38 följande:
    Ja absolut. Varför inte.
    Bra! TACK för att du tittade!
    Beatrize74 skrev 2008-06-24 16:03:33 följande:
    Tack för råd och soldans! Fick höra av en kollega för en tid sedan att "Det behöver ju inte vara så OMSTÄNDIGT jämt"...och det är klart att man fäster sig vid sådana kommentarer. Och det är klart att jag ÄR ju omständig. Det är vi ju allihop här inne i mer eller mindre grad, eller hur?Vi vill ha det på ett visst sätt...trasslar med vita nyanser, ska måla om, möblera om och fixa och trixa, piffa och puffa...och så skär det sig i ögonen om man ställer fram saftflaskan a' la plastig "BOB" bland alla andra matchande kalasattrialjer. Då vill man ju helst hälla över saften i en sådan där vacker glasflaska som man vet man har i skåpet....och så försöker man nästan göra det lite i smyg, så att ingen ska se hur "omständig" man egentligen är. Det är ju egentligen inte för deras skull (bara), utan för sin egen skull man gör det. (Det låter ju liiite stört egentligen....behöver vi egentligen söka hjälp här i tråden hela bunten? Hihi...)
    Bea, jag gillar dig skarpt!!! Du är så härlig och sätter alltid tummen på spiken (visst heter det så ). Håller fullständigt med! Du borde bli författare! Har du förresten inte tänkt på det? Åtminstone krönikör?
  • Daggdroppen
    Camilla R skrev 2008-06-24 16:15:54 följande:
    HUVUDET på spiken skall det väl vara???
     Just ja, jag visste ju att det var fel

Skyller på att jag är trött Generad
  • Daggdroppen
    Smultron och glass skrev 2008-06-24 16:16:08 följande:
    Fluffiga: Ikeas bäddsoffor står sig faktiskt bra i konkurrens med andra soffor när det gäller kvaliteten. Men de flesta rekommenderar de inte att man sover i varje natt, då slits bäddmekanismen snabbare så klart. Bäddsoffor är ju tyvärr oftast mycket hårdare än vanliga soffor, framför allt såna med "riktig" bäddmekanism (alltså sån man bäddar ovanifrån, typ Ektorp). Den du visar där tycker jag är fin! Kaktus: Jag har tyvärr inte sett bordet på ritkigt.Bea: Jag är precis som du, "omständig", och det trivs jag minsann med!
     Det skulle inte vara så ofta någon sover i den, bara då vi har gäster. Är de också alltså hårdare att sitta i? Eller märker man det endast då man ska sova? Är det inte kanske så bra att ha en bäddsoffa i ett allrum som så småningom nog kommer att användas mer flitigt? Men vi måste ju ha en bäddsoffa...Fundersam
  • Daggdroppen
    MildaMaränger skrev 2008-06-24 16:29:42 följande:
    Nu har jag tagit mod till mig att ringa till förlossningen. Jag förklarade min situation, att jag gått igenom ett avbrytande i vecka 19 pga hjärnbråck och att jag nu är i vecka 40. Att jag känner att jag inte kan prata med min BM och att jag är orolig för att det nu ska hända saker på vägen, att jag skulle vilja veta hur jag låg till fysiskt, igångsättning osv.. Svaret jag fick var att det var ju trist att jag inte kunde prata med min BM och att det var lite sent att byta nu. Att jag har troligtvis inte öppnat mig, att en igångsättning kräver lite mer än oro, att det troligtvis inte är något fel på mitt barn eftersom alla resultat vart bra på tester och att jag mår bra. Hon kunde bara råda mig till att lita på testerna och intala mig att allt skulle gå bra...jag visste att det skulle bli såhär
     Åh, stråkigt och frustrerande att du känner att du inte blev tagen på allvar. Speciellt som det hade krävt mycket av dig (då du skrev att du samlat mod). Förstår om du känner dig nere

Vill du helst alltså få igångsättning? Var avbrytandet jobbigt förra gången (klart att det säkert var).  Men blev det alltså komplikationer som gör att du hellre vill ha igångsättning?
  • Daggdroppen

Blunda för stavfelen är ni snälla

• Daggdroppen
    MildaMaränger skrev 2008-06-24 16:39:06 följande:
    oppsan... inlägget skulle egentligen hamna i en annan tråd.. men nu när jag ändå råkat skriva här..jag vet inte.. jag skulle bara vilja få ett datum ifall att jag går över denna vecka... och någon att prata med som kan det.
     Men vet du av någon BM som du känner du skulle vilja prata med? Ring isåfall henne och börja med att säga att du känner förtroende för henne och att du känner att detta tar onödigt med energi av dig. Energi som du kommer att behöva på förlossningen! Då kan hon ju liksom inte neka dig hjälp... Tycker man ju!

Jag tycker också det vore bra att du fick ett datum för igångsättning ifall du går långt över tiden. Då klarar du kanske väntan bättre? Jag förstår att du också kanske oroar dig mer nu efter vad som hände din vän Numberone som gick långt över tiden. Eller kanske du inte gör det?

Hoppas förövrigt att både hon och lillan mår bättre nu!!!!

Hursomhelst önskar jag dig Lycka till!
Svar på tråden Vita tråden del 8