Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita tråden del 8

Hej på er!

Har varit borta både igår och idag, så jag har inte hunnit vara här. Idag har jag haft en HELdag med min mormor Man måste ju passa på så länge man har förmånen att ha henne i livet

Men före det hann jag gå på soffjakt. Har ni lust att komma med smakråd? Har två alternativ och orkar inte leta fler (De var typ de enda två alternativen som jag hittade i två butiker... )

• Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2008-06-27 20:45:32 följande:
    Vi har en Furninovasoffa och är toppennöjda med den, riktigt bra kvalitét.
     Har inte hört om

Får jag bomba med bilder? Generad
  • Daggdroppen

Okej. Platsen som den ska vara på är alltså i allrummet uppe på vinden. Vi vill ha en bäddsoffa med divandel i grått tyg. Och bekväm är ett måste då den ska användas som tv-soffa så småningom (då vi börjar strida om tv:n ju äldre sonen blir...).

På väggen ovanför tv:n hänger tavlor i svart med mycket gamla fotografier i (syns i galleriet). Och ovanför soffan kommer ett  gammalt vitt och slitet fönster med andra gamla fotografier i. Väggarna är vita och golvet ljust.

Här är första alternativet. Soffan i affären var ganska smutsig och kuddarna är inte placerade så snyggt så den ser  inte alls så fin ut som den egentligen är. Men nåja... Soffan ska isåfall ha extra stoppning och lite smalare armstöden så att den blir 2300 bred (maxbredd). Och tyget ska vara det gråa.

Ska vara i grått tygTygetTyget i dålig närbild

Dåliga bilder, jag vet

Och här är det andra alternativet. Den soffan ska isåfall ha armstöden på bild två för att inte bli för bred. Och tyget är ganska identiskt som ovan.

Eller den här?Med dessa armstöd (för annars blir den för bred)

Ingen av sofforna ska alltså ha tyget som finns på soffan på bilderna!

Vilken är snyggare????

Den ena kostar 1395 euro och den andra kostar 1688 euro. Vilken som är vilken berättar jag då ni sagt vilken somär snyggare! Prisen är konstiga på grund av rearabatter... Ganska ordentliga!

• Daggdroppen

Eller är båda apfula

Mia: SNYGG soffa! Men jag skulle vilja se hela

• Daggdroppen

Letade fram en bättre bild på soffa nummer ett. Tyckte bilden jag tog såg så sunkig ut...:

Bild lånad från www.suomisoffa.fi
    (lånad från www.suomisoffa.fi)

Anton2005 skrev 2008-06-27 21:17:43 följande:
    Ser att ni prata soffor. Vi har två "vita" (smutsiga) Lyon från Mio som vi tog bort kuddfodralen på och tvättade igår och tyget gick sönder :(

Det är bara jag som pratar soffor Synd att tyget gick sönder? Det borde du ju reklamera!!!

Kajsa; Jag blir liiite avis på din kamera Jag vill också ha en ny. Min skrutt är värdelös...

• Daggdroppen

Vad konstig länken blev... Fundersam Men trycker ni på texten så kommer bilden fram!

Kajsa 77 skrev 2008-06-27 21:24:35 följande:
    Fluffis - Jag gillar den första något mer än den andra tror jag. Imorgon bitti 07.00 åker jag med amiljen till stockholm. Maken och barnen ska göra skansen och hälsa på kompisar medan jag träffar alla vitahemmare. Det tråkiga är att jag har ått tillbaka inlammationen i visdomstanden som jag hade precis samma tidpunkt förra sommaren. Då blev kinden helt uppsvullen och jag fick äta penicillin. Nu är det på väg åt samma håll. Ont så jag inte kan äta! Typiskt! Men jag får gå på alvedon imorgon och gå till tandläkaren på måndag.
    Åh shit! jag kommer ihåg hur uppställd du var ifjol Jag har ju haft lika! Fy sjutton att få det igen Men du, den här gången ska den ut! Blev det inte sagt så? Men visst hade du tandläkarskräck (obehag)? Du klarar det!!!
  • Daggdroppen
    Kajsa 77 skrev 2008-06-27 21:37:19 följande:
    tacdläkaren sa förra gången att en gång är ingen gång. Och blir det så igen så ska den ut. Men örst måste ju inflammationen bort med antibiotika. De opererar ju inte när det är inflammerat. Ja jag längtar ju inte direkt efter att ta bort den. Den måste opereras bort eftersom den inte kommit fram helt.
    Jo jag vet det där med operationen och inflammmation. Men du, min var inte helt fram (långt ifrån) men den gick att dra ut ändå. Det beror som jag förstod på hur den växer och det ser de ju på röntgen.

Tack till er som tyckt till om sofforna! Vill gärna höra fler åsikter... men kanske inte ni gillade någon av dm så värst mycket...?
  • Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2008-06-27 21:46:49 följande:
    Kajsa - krya på dig och ha det så kul i Sthlm!Fluffiga - jag störtgillade soffa nummer 2! Och här kommer bild på vår:
    Ja den liknar ju din lite. Fint rum!!!!!!
    Beatrize74 skrev 2008-06-27 21:53:15 följande:
    Jag läser tillbaka lite och ser att det pratas om soffor. Har egentligen ingenting att tillägga om soffor...hihi..men hoppas ändå att du hittar någon du ska trivas med. Båda såg fina ut så jag kan inte välja.Kajsa - kul att se bilder sedan som maken din tagit med nya kameran. Hoppas att du inte ska behöva lida mycket med tandvärken. ...Idag har vi verkligen varit igång NONSTOP här hemma. Det känns i fötterna och i huvudet. Jag har rispor både här och där, blåmärken och jag ramlade och studsade rejält på svanskotan (fast det var när jag spelade fotboll med barnen och skulle stajla lite inför barnen som målvakt..hihi...studs-studs..rakt ner i altangolvet). Svärfar har varit här och vi har bytt toalettstolen. Svärfar (han är också av släktet "jätteekorre") hade visst en oanvända toalettstol i garaget. En snålspolande som INTE läcker vatten nedtill, vinglar eller har trista missfärgningar i emaljen och locket. Tackar...säger vi bara då. Naturligtvis slumpar det sig ju så att båda barnen blir enormt bajsnödiga precis när vattnet är avstängt och de håller på att montera rören för fullt. Hmmm....ödets ironi. Och så skickade de iväg mig att köpa röranslutning till toalettstolen. HÄRLIG känsla faktiskt att svänga in till rörbutiken i smutsiga målarbyxor, slänga upp en anslutning från den befintliga toalettstolen på disken och säga till den manliga expediten med mandat i stämman:"En toalettanslutning. Likadan. Fast 300 mm slangkoppling."Liiite imponerad tyckte jag i alla fall att han såg ut att vara. Eller så är det bara önsketänkande. Nu har jag i alla fall monterat en mängd knoppar, brädor och fortsatt röja. Sjutton maskiner tvätt (eller något) har jag också tvättat. Och klistrat fast godis med kristyr på kakor till kalaset imorgon..o(Ni ser, jag försöker nominera mig själv till någon sorts "duktighetspris" någonstans) Nej, nu är jag så trött så att det känns som om jag även har raggsockor på händerna. Jag ska ta ett glas vin och titta på "Lilla huset på prärien"Maken köpte andra dvdboxen till mig idag med hela andra säsongen. Gooodis!Kram Bea
    Ja jag röstar garanterat fram dig Du vet vad jag sagt
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-27 21:53:31 följande:
    videli: vad är det för mirakelfärg?? Säljs det på nätet? Låter till och med som den blir bra..l i n o l j e färg fluffiga: Jag såg inga soffor?Mia: Åhh älskar dina skåp!! Fin soffa med
    Va? Så konstigt... Kolla i galleriet då. Men syns de verkligen inte här i tråden för dig???

Nu ska jag logga ut. Återkommer imorgon! Gonatt!
  • Daggdroppen

Oj så många som renoverar Bombadera med bilder under processenär ni snälla jag gillar att följa dylika projekt!

Bea: Hoppas ni klarade er undan regnet och kunde var ute

Tjock kulan: Hittade du något på loppis?

Kaktus: Härligt med egentid!

TACK för era åsikter om sofforna. Ställningen är ganska jämn ser jag. Först gillade jag själv nummer ett från början så jag såg ganska halvhjärtat på nummer två, men nu i efterhand börjar jag gilla nummer två mer. Det är något med kuddarna som ser slarvigare ut på ettan.... Det harmar mig (sägar man så hos er?) att jag inte provsatt nummer två mer. Men första intrycket var att den var skön att både ligga och sitta i.

Nummer två är 300 euro billigare också... Så vi får se vilken vi tar. Tror maken röstar för tvåan.

Idag har jag inte gjort så mycket. Var till butiken samt lagade mat på förmiddagen och rensade i en blomrabatt efter lunch, men efter det slocknade jag tillsammans med sonen då han sov middag.

• Daggdroppen

Maria: Var det du som skulle få i juli? Ni borde skriva upp er på någon bf lista så man håller ordning på er

Svar på tråden Vita tråden del 8