Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita tråden del 8

Hej på er!

Ska göra ett sporadiskt inlägg här i tråden. Hade ju lovat att vara mer aktik då jag får sommarlov, men tiden bara rusar iväg och jag hinner knappt något! Börjar snart få ångest över att sommaren snart är slut och skolorna börjar igen... Jag som hade så mycket planer för sommaren!

Hoppas alla har det bra

Kommer just hem från lite shopping. Dock inte till mig själv utan det blev MÅNGA presenter till andra. Men jag hittade jättefina presenter som jag tror att alla gillar så det känns bra Det börjar bli så många barnkalas att hålla reda på så jag glömde till och med två presenter.

• Daggdroppen
    Tant LE skrev 2008-07-07 12:46:07 följande:
    hej alla i denna underbara tråd, har en liten fråga till er som jag hoppas någon kan svara på. Är det någon här som har laminatgolv från ikea (tundra antik)eller ek? skulle man kunna få se bilder? och finns det någon frivillig som skulle vilja visa mej sin bastu?
    Tror inte så många här i tråden har en egen bastu så jag känner mig lite "tvingad" att visa vår så att du får se någon i allafall Men vad är du ute efter? En helhetsbild? Ugnen?

• Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-07-07 14:26:47 följande:
    Vi har också bastu. Har ingen bild på den men kan ta. Vad är det du vill se?Fluffiga: Kul att se dig! Mina två semesterveckor har redan rusat förbi och jag jobbar igen. Låter kul med shopping Bilder?
    Kul att se dig med Tråkigt att din semester redan är slut

Det mesta är redan inslaget, så det är inget jag kan ta bild på egentligen. De flesta av presenterna är barnpresenter. Men två andra blev det också. Ett fint vitt tvålfat med en limegrön fräsch och underbart gott doftande tvål på till min mamma. Ska ännu köpa nya handdukat till i matchande färg. De ska snart renovera badrummet och efter lite tips från mig så blir det ungefär som jag också skulle ha renoverat Så då är det ju lättare att köpa presenter dit Den andra var en skål där det står Hem luva hem på och en kökshandduk till. Riktigt Carl Larsson över det, och det ska min svägerska få då vi åker dit nästa vecka!

"Dit" är förresten till Sverige!!! Jepps, jag ska komma över till er och vara från söndag till torsdag kväll Kör över till Umeå på dit vägen och från Sockholmpå hemvägen. Ska också passa på att hälsa på min kusin i Sthlm Och vet ni något kul. Alla billigare hytter var slut på båten och det fanns EN  hytt kvar - En LYXHYTT! Så vi ska lyxa till det och ha det riktigt mysigt på hemvägen För hem måste vi ju och utan hytt går ju inte...
  • Daggdroppen

Sorry för stavfelet Hem luva hem (LJUVA)  Men ni fattade väl?

• Daggdroppen

Hej på er!

Känns jättetrist att jag inte hunnit med tråden på så länge. Känns som att det är hopplöst att försöka läsa ikapp och snappa upp vad som hänt. Har inget att bidra med i tråden, för inredningen har varit låg SÅ länge nu.

Det enda jag har att bidra med är nybakta bullar så småningom! De är färdigbakade men jäser på plåtarna nu Här ösregnade det inatt och imorse så jag passade på att göra en sådan sak som man annars inte orkar ta sig tid till så ofta...

• Daggdroppen
    Kajsa 77 skrev 2008-07-09 22:57:24 följande:
    www.blandkuddarobusigabarn.blogspot.comTestade att göra några kuddar med text. Det var därför jag behövde spegelvända texten. Och nu vet jag hur man gör. Fick klura ut det själv. Man kan välja spegelvänd på egenskaper när man klickat på Skriv ut. Sen skrev jag ut på t-shirt-papper. Fick testa några stycken innan jag fick kläm på det. Men jag kommer inte fortsätta med att "skriva" på kuddar. Det var för knöligt!
    Åh så söta kuddar du gör!!!! Jag skulle också vilja kunna sy sådär fint!!!
    Anton2005 skrev 2008-07-10 07:37:19 följande:
    God morgon! Här gick vattnet kl 03:33 i natt och jag har varit uppe och väntat på värkar men det händer ingenting. Trodde det skulle sätta igång direkt när vattnet gick men inte det inte. Ringde förlossningen som tyckte jag skulle komma på undersökning runt 8. Nu hoppas jag verkligen att lillen vill titta ut idag.
    Spännande! När har du bf? Vilken babyboom det är i tråden för tillfället Lycka till!!!! Har du förresten barn från förut? Det är så länge sedan jag varit här så jag minns ju knappt vem som har vilka barn mera... Generad

H en bra dag allesammans
  • Daggdroppen

Åh så fint du har gjort det Kajsa! Hihi, vilken läkare du råkade utför VARFÖR ville han känna i ändtarmen

Bea: Usch så tråkigt med svanskotan och fy bubblan vad ont det måste ta Hoppas det blir bättre nu då du får hjälp!

Juliah
    : Hur länge har ni beräknat att köksrenoveringen ska ta? Ska ni kocka i gästhuset nu eller hur gör ni? Har ni flera snickare? Är gästhuset helt klart? Och ja, hur går det med vardagsrummet? Känner att jag inte hänger med alls hur det står till hos er Generad

Här är det ganska trist väder igen. Det regnar inte men det är inte så tjosans fint ändå.... Så jag passade på att vila igen med sonen Det är väl typ det enda jag gjort idag...

• Daggdroppen
    juliah skrev 2008-07-10 15:32:20 följande:
    Hoppas det sätter fart snart!Fluffiga moln, Maken beräknar en vecka för att det mest väsentliga ska vara på plats. jag blir glad om köket är färdigt till jul...Det är alltså både vardagsrum samt kök som ska totalrenoveras. Golv, tak, el, vatten osv.Även en toalett ska byggas. Gästhuset är icke färdigt så det får bli hämtmat...typ. Två snickare ska slita under en veckas tid, sen är maken solo. Jag ska hjälpa till så gott jag kan kvällstid.
     Okej, då har ni lite olika tidtabeller då Men bättre att ta till så man inte blir besviken Det gjorde jag med! Vad blir det i köket nu då? Kalkel? Panel? Glas? Plåt? Alltså ovanför disbänken... Och hurdana bänkskivor?
  • Daggdroppen
    Anton2005 skrev 2008-07-10 15:26:12 följande:
    Jaha nu har jag varit uppe till förlossningen på undersökning och det va inte vattnet som gått...fattar inte vad det kan ha varit. Nu är det bara att gå här hemma o vänta igen...såååå segt. Jag får be om ursäkt att jag inte kommenterar något annat, orkar inte just nu.
    Du ska se att det snart kommer igång! Den är ju inte inne för evigt fast det kan kännas så Jag minns att jag var så uppgiven att jag sa att det verkar som jag blir stamgäst på mödrarådgivningen då jag trodde att det aldrig skulle komma igång. Fick ju gå rätt ofta på koll på slutet.
  • Daggdroppen
    LCroft skrev 2008-07-10 15:55:22 följande:
    Semestern har varit och farit, tillbringade den med en sjuk Ida största delen på sjukhuset. Men vädret var ju inte det bästa i vilket fall som helst så det gick bra Nu jobbar jag bara till kl 14 på dagarna så det känns ju nästan som semester det med
    Hej! Länge sedan sist! Har hon varit inlagd länge??? Stackars liten Var det uvi hon hade? Tycker mig ha sett det då jag försökt skumma ikapp.
  • Daggdroppen
    Kajsa 77 skrev 2008-07-10 16:06:14 följande:
    Kan någon please gå in på min blogg så jag får se om den uppdateras!
    Jag är inne nu Men jag verkar vara osynlig
  • Daggdroppen
    LCroft skrev 2008-07-10 16:10:38 följande:
    Kajsa vilken läkare du varit till Fast han är inte värre än mannens arbetsplatsläkare, kommer de in med hosta vill han gärna pilla där bak Undrar just varför mannen undviker honom? Så fint det blev med bänken och staketet vitt!Bea: Stukat svanskotan!? Fy bubblan! Hoppas du snart är bra igen.Fluffis: Hon var inlagd i ett dygn ungefär men sen var i några dagar 3 gånger per dag och gav antibiotika i kanylen hon fick i handen. Det var uvi som hade gått upp i njurarna Så nu äter vi antibiotika ända tills 21:a åtminstone, då ska vi på njur ultraljud så får vi se vad de säger efter det. Men nu mår hon ju bra iallfall och det är huvudsaken Nu har jag klar Idas leksakskista Fick en illrosa gammal kista av svärmor, allt annat än fin och i gott skick, men med lite vit färg och lite text blev den rätt så charmig
    Stackars liten

Hr du bild på kistan??? Låter fin!
  • Daggdroppen
    Beatrize74 skrev 2008-07-10 23:24:36 följande:
    www.eldabutiken.se/index.php. Carat?2. Mistral?Hjälp!
    Oj, jag kan knappt välja men jag tror den andra av de två. Men jag skulle rösta på en Contura 690 Den är jätteful på bilden då den har "oscarstatyn" på hyllan, men tänk bort den och lägg några Willow tree figurer där. Då plötsligt blir den SNYGG!!!! *partisk )

Ha en bra dag alla tjejer. Det ska jag ha...
  • Daggdroppen

Just ja, det glömde jag ju!

Lcroft: Snygg kista! Och otroligt snygg text

• Daggdroppen

Hemma igen efter en händelserik dag

Ser att ni pratar om och visar snygga lampor. Gillade kristallkronan från ja vad hette stället  - Tripple House? Vem som nu visade Generad

Kul Julia med renoveringsbilder! Kommer bli kanon!

Mia: Jättefin bild. Lugn och terapi för hjärta och själ verkar den utstråla

Var senaste nummer av Lantliv eller Allt i hemmet värd att köpa
    ? Och vilka är de senaste? Vill ladda upp med tidningar inför resan. De brukar ju oftast vara väldigt bra, men ibland blir jag besviken. Har man en gång blivit bortskämd så är man ju kräsen Har D&T som jag tummar på men ej bläddrar i

• Daggdroppen
    Camilla R skrev 2008-07-11 20:37:29 följande:
    ist köpte jag tidningen Hem ljuva hem, superbillig (29 kronor tror jag) och faktiskt riktigt bra. Allt i hemmet har jag nog aldrig blivit besviken på, den tidningen passar mig.
    Tack. Ja jag prenumererade på HJH tidigare, men länge sedan nu. Blev mer kräsen då jag upptäckte D&T, Lantliv och AIH

AIH brukar ju oftast vara bra så kanske jag kör på den
Svar på tråden Vita tråden del 8