• misak

Vita tråden del 8

Hej!

Idag har vi varit och köpt en skolbänk o en liten stol för ynka 350:- Sen blev det en tur till färgaffären o köpa tillbehör o färg. Vi besökte en loppis på vägen hem o hittade ett hörnskåp, som vi nog köper en dag. Vi var en sväng till en butik som heter Citron & Timjan och köpte en ny zinkkanna till uteplatsen.

Det blir till att börja slipa imorgon (förra ägarna av skolbänken har målat den gul med röda blommor). Ikväll ska vi till svärmor o äta middag!

• misak

Tänkte ha ett snyggt o tåligt papper i bänken, var kan man hitta det?

• misak

Hej allihop!
    Fina bilder o klipp ni gjort allihopa, ingen glömd

Igår började vi diskutera att vi kanske skulle bygga ett nytt hus i gammal/lantlig stil, men med all "modern" utrustning, eftersom det inte finns något till salu där vi vill bo. Har kollat hela morgonen på nätet efter olika husmodeller. Har ni bra "tänk på-tips" eller bilder eller andra tips på husmodeller?

Jag har kollat på trivselhus (country) o myresjöhus
    (herrgården). Det lutar åt ett enplanshus, vill ha stort lantkök o glasveranda.

Rörigt men jag hoppas ni fattar

• misak

Tack för alla era hustips, det blev ju inte lättare , men jag vet ungefär vad jag vill ha!

• misak

Hej!
    Efter att ha pratat med killen som ska hjälpa oss att bygga så är vi helt inne på 1 o ½-plans hus nu. Så har ni några bra tips på det så tar jag tacksamt emot dem.

Kaktus: Jag har en svart granit bänkskiva i mitt kök. Kolla i bloggen. www.drommenometthuspalandet.blogspot.com

• misak

Hej tjejer!

Är det någon som har en glasveranda? Var ligger den placerad i huset? I anslutning till vilket rum? Vill gärna se bilder på det, även en "vanlig" veranda.

• misak

Jag är inne på en "gammaldags" glasveranda antingen i anslutning till köket eller vardagsrummet. Och jag vill även ha en "vanlig" öppen veranda i entrén.

• misak

Jag gillar detta. Planlösningen tilltalar mig. Men då får man ju ha glasverandan i anslutning till vardagsrummet, eller? Kan man kanske öppna upp o göra om kök/matplatsen så den kommer där?

Svar på tråden Vita tråden del 8