• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-05-09 22:24:50 följande:
    Antons: Trodde inte jag skulle hitta något direkt MEN det blev 2 olika sorters lampor med skärmar. 2 lite högre som påminner om gjutjärn till utseendet och 2 lite lägre lampor av trä i vit målad matt färg. Köpte 2 veckade skärmar i röd/vit rutigt och 2 vita linne skärmar, lite tavlor till v-rum en vaxduk i ljusblått med vita prickar liknar med milda maränger har och en balkonglåda i pile. Så jag måste säga att det var över förväntan på Gekås Himmelbit: Låter som en underbar träff, men svårt med att binda blommor, känns ju som man är helt deformerad i händerna när man ska hålla ihop buketen och binda den samtidigt.Mimmi: Vad sknt att det verkar ha löst sig med den hemska människan i din blogg, var det en galning eller en avundsjuk inredare...
    Vad mycket fint du verkar hittat!! Du får visa bilder sen!!

Ja, det var verkligen jättetrevligt på träffen! Ja, jättesvårt. Sen sa Jea: "Lyft bara på tummen när du lägger på nästa....". Lätt för henne att säga . När jag lyfte på tummen så tappade jag allt! *ha ha ha*
  • Tjock kulan

Himmelbit: Ja jag blev allt förvånad .
    Praktiserade i en blomsterbutik som tonåring och minns hur stel man var i fingrarna när man gick hem, men kul var det

• Himmelbit

Nu går mina ögon i kors! Måste gå och lägga mig.

Ha en fortsatt trevlig fredag - för er nattugglor

Godnatt!

• juliah

Godmorgon!

Idag blir det plask i nya uppblåsbara stora färgglada plaskpoolen med palm och rutschkana :D. Grillning med libanesiska spett och libanesiskt vin.
    Ska inviga Leilaboken också med bröd och ngt sött.

Vad ska ni hitta på idag?

• LCroft

Godmorgon!

juliah har ni så varmt redan? *avis* Låter som ni kommer att få en skön dag

Här ska jag strax börja städa, mina torsdagsstädningar fungerar inte när jag jobbar, är alldeles för trött för att orka med det på kvällen. Sen ska vi och handla lite och grilla ikväll, blir nog lite vin här med  Skrattande

• juliah

Heeej Lcroft.

Ja vi har sommarvarmt här. Bikiniväder!

Förstår att du inte orkar. Man får sänka ribban lite helt enkelt. Vad ska ni grilla för gott? Korv kanske?Skrattande

• PD77

Här skiner solen så jag tänker sola. Fast jag har en gräns på en timma om dagen, eftersom jag är gravid och inte vill riskera att få pigmentförändringar. Men jag blir så sjukt fort brun nu, antagligen pga av alla hormoner. Maken ska sjösätta båten, så jag ska nog till hamnen en sväng. Det är ett så härligt sommartecken. Båten i vattnet. Lite loppistorg måste jag ju hinna med också.

Juliah: Låter hääärligt! Varför libanesiskt? Har du anknytningar till Libanon eller är det bara väldigt gott?

LCroft: Låter inte lika kul att städa. Men när det väl är gjort, DÅ är det härligt!

• LCroft

juliah för din skull kan jag grilla lite korv Men annars blir det Nisses biffar, finns en liten matbutik kanske 2 mil härifrån som säljer helt fantastiskt goda biffar, marinaden är en dröm. Biffarna bara smälter i munnen på en. Sen blir det nog en hel massa grönsaker. Och kanske, kanske blir det senare pannkakor stekta i en Muurikka panna, det är mums! Barnen älskar det

Förresten kom jag på att jag nog bara suttit här i min ensamhet och följt med hur ni hade det på resan er. Tror ingen som läst om den inte hade önskat att de fått vara med, det kallar jag morsvila

• LCroft

PD: Jag är nog inte som alla andra för jag längtar faktiskt till lördag morgon när jag får ta i och storstäda, tar ändå inte så länge och sen har man resten av helgen på sig att njuta Kan inte vara ledig och se på eländet. Man plockar ju bara och dammsuger på vardagskvällarna så det behövs verkligen

Svar på tråden Vita tråden del 8