• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • nublu

God morgon!

Solskenet står som spön i backen här också. Mina föräldrar kommer och hämtar Oskar vid halv tio, de ska in till stan och köpa cykel. Jag och Gustav ska ta tåget till Tranås för att gå på loppis och köpa kortbyxor. Kan ju säga att plaskpool och lite nya sandlådeleksaker står på shoppinglistan också. Och ett besök på Lindex för att reklamera ett par jeans som jag köpte i höstas. Ena fickan har gått sönder och det har blivit ett hål på baksidan av ena låret.

Till lunch blir det fyllda baguetter till oss vuxna och korv med bröd till barnen.

I eftermiddag ska jag försöka fixa till jordgubbslandet. Rensa ogräs och sprida ut täckbark och försöka få ordning på alla revor som spritt sig hej vilt.

• PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-10 07:35:58 följande:
    PD77-Ni verkar ju ha en super bra garderob i erat sovrum. Kikade in på din blogg o där fanns det mycket snyggt.
    Tack!
    Ja, vår garderob är kanon. Vi byggde den i Januari. Behövs ju mer utrymme nu när lillen kommer. Och vi ville även höja värdet på lägenheten. Ska sälja den nästa år eller så.
    Kan du inte hänga skynken/gardiner framför garderoben i sovrummet. Det gjorde jag framför vår garderob i hallen. Skillnaden är enorm.

Ja, det är första bebisen. Vi fick kämpa ganska mycket för att bli gravida, så det är nog därför jag njuter lite extra nu när vi äntligen lyckats.
  • Anton2005
    PD77 skrev 2008-05-10 07:42:40 följande:
    Tack! Ja, vår garderob är kanon. Vi byggde den i Januari. Behövs ju mer utrymme nu när lillen kommer. Och vi ville även höja värdet på lägenheten. Ska sälja den nästa år eller så. Kan du inte hänga skynken/gardiner framför garderoben i sovrummet. Det gjorde jag framför vår garderob i hallen. Skillnaden är enorm. Ja, det är första bebisen. Vi fick kämpa ganska mycket för att bli gravida, så det är nog därför jag njuter lite extra nu när vi äntligen lyckats.
    Ja skynken va ingen dum idé. Tycker wilmagardinerna från ikea är suveräna att ha till lite allt möjligt så de kanske jag kunde känga framför.

Härligt att höra att du kan  njuta av graviditeten. Även om jag inte mått helt bra så är det ju absolut värt allt och lite till sen när bebisen kommer.
  • PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-10 07:55:05 följande:
    Ja skynken va ingen dum idé. Tycker wilmagardinerna från ikea är suveräna att ha till lite allt möjligt så de kanske jag kunde känga framför.Härligt att höra att du kan  njuta av graviditeten. Även om jag inte mått helt bra så är det ju absolut värt allt och lite till sen när bebisen kommer.
    Jag har haft tur också med graviditeten, har i stort sett mått bra hela tiden, förutom lite mindre krämpor. Kan tänka mig att man bara vill ha ut bebisen om man har mer gravkomplikationer. Men nu har du bara 2 månader kvar.

Ja, Ikeas Wilma är ju guld! De hade jag framför bokhyllorna i vår förra lägenhet. Har nu 3 par. De är billiga och såååå fina.
  • knyttis

Godmorgon alla pigga mammor!

Här sov William till underbara 6:30 idag, mamma fick sovmorgon!

De låter som ni har härliga program idag grillning..lekstugerenovering..bad och loppis och vad allt det var. Ja även städning LCroft kan vara en befrielse tycker jag med!

Här skiner solen varmt också, så Nalle Phu poolen åker fram Låter härligt Julia med palm och allt. Ska åka och kolla lite tapeter nu på fm samt uteblommor. På eftermiddagen lite plantering och grillning. Här blir de marinerad fläskfilé ala Jamie Oliver

• Enji

Gomorron

Åh, detta fantastiska väder! Värsta sommaren i början av maj, man tackar!
    Poolen åker fram här också.. E. har redan börjat tjata nu på morgonen för att jag visade honom den igår. Äntligen har vi börjat få ordning på baksidan.. ställde i ordning trädgårdsmöblerna igår. Inte de utemöblerna man egentligen vill ha.. de var kvarlämnade med huset. Men de får gå ett tag till

Ha en supermysig dag med bad, bikini, grillning, loppis, städning och allt som ni planerat!

• Morsan Martina

Va härligt det låter med allt uteliv, grillning och bikinisar!
    Vi ska ha picnic idag!

Finns det någon ny bloggtråd tro?

• Birks och Kalles mamma
    juliah skrev 2008-05-10 06:39:22 följande:
    Godmorgon!Idag blir det plask i nya uppblåsbara stora färgglada plaskpoolen med palm och rutschkana :D. Grillning med libanesiska spett och libanesiskt vin.Ska inviga Leilaboken också med bröd och ngt sött.Vad ska ni hitta på idag?
    Funderar på att våldgästa någon till middag... När skall ni sätta på grillen?

Nä ärligt så blir det nog trots fint väder en del fixande i dag. Börjar med styrelsemöte för vägföreningen nere på bryggan kl 12. Fortsätter med Scouternas loppmaknad på Hamnplan och kan jag övertyga killarna så tar vi sedan en tur till Himlas utförsäljning. Åh ja vi behöver storhandla också, det kan vi göra på hemvägen.
  • Trollens mamma

Godmorgon!

Hade också sovmorgon till kl.8.LAgom att stiga upp då.Just haft en riktigt långfrukost.Räcka ut tungan
    Idag  ska jag fortsätta pusta fönstren,evighetsprojekt som aldrig tar slut hos oss...känns det som.Fundersam Sen lite städa och tvätta.
    Jag är också sån att jag kan inte njuta förrän huset skiner,fast jag storstädade i torsdags så nu tar jag bara det värsta.Flört

Juliah:Vilken härlig dag ni verkar få!Bikiniväder,ja tack!
    Har också beställt Leila boken,men har ännu inte fått den.

Svar på tråden Vita tråden del 8