• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • PD77
    LCroft skrev 2008-05-10 06:57:48 följande:
    PD: Jag är nog inte som alla andra för jag längtar faktiskt till lördag morgon när jag får ta i och storstäda, tar ändå inte så länge och sen har man resten av helgen på sig att njuta Kan inte vara ledig och se på eländet. Man plockar ju bara och dammsuger på vardagskvällarna så det behövs verkligen
    Men va skönt! Jag förstår faktiskt lite vad du menar. Ganska skönt att städa ibland. Man rensar liksom själen på samma gång.
  • Anton2005

God morgon!

Det här vädret gör ju att man bli på underbart humör, det är så härligt. Gustaf (Sambon) och sonen är ute på promenad. Han har köpt stegräknare och går varje dag innan frukost, så duktig.

I eftermiddag kommer sambons bror med fru och son över på middag. Det blir grillat på altanen när det är sånt härligt väder. Ska bli skoj för barnen leker så bra ihop, det är bara 6 veckor mellan kusinerna.
    Funderar på att baka Leilas morotskaka till efterrätt.

• Anton2005
    PD77 skrev 2008-05-10 06:54:47 följande:
    Här skiner solen så jag tänker sola. Fast jag har en gräns på en timma om dagen, eftersom jag är gravid och inte vill riskera att få pigmentförändringar. Men jag blir så sjukt fort brun nu, antagligen pga av alla hormoner. Maken ska sjösätta båten, så jag ska nog till hamnen en sväng. Det är ett så härligt sommartecken. Båten i vattnet. Lite loppistorg måste jag ju hinna med också.Juliah: Låter hääärligt! Varför libanesiskt? Har du anknytningar till Libanon eller är det bara väldigt gott? LCroft: Låter inte lika kul att städa. Men när det väl är gjort, DÅ är det härligt!
    När är det du ska ha bebis?
  • PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-10 07:15:28 följande:
    När är det du ska ha bebis?
    10 Augusti. Så det blir en varm sommar för mig.
  • Anton2005
    PD77 skrev 2008-05-10 07:17:47 följande:
    10 Augusti. Så det blir en varm sommar för mig.
    Ja om vädret fortsätter så här så blir det väldigt varmt. Jag har BF 13 juli så jag går oxå runt och svettas Skrattande
  • PD77

Anton2005:
    Kanonfin blogg du har. Blev nyfiken på sovrummet, det ser så fint ut. Du måste sätta in mer bilder.

• PD77
    Anton2005 skrev 2008-05-10 07:20:35 följande:
    Ja om vädret fortsätter så här så blir det väldigt varmt. Jag har BF 13 juli så jag går oxå runt och svettas
    Åh, va kul, du ska också ha en liten bebis. Visst är det mysigt att vara gravid.
  • mimmamum

God morgon!

Åh så härligt det låter med grillning och bikiniväder!

Vi ska hem till svärföräldrarna, jag ska börja ta tag i projekt lekstuga. Måla, fixa och dona! Bilder kommer såklart senare!

• Anton2005
    PD77 skrev 2008-05-10 07:20:55 följande:
    Anton2005:Kanonfin blogg du har. Blev nyfiken på sovrummet, det ser så fint ut. Du måste sätta in mer bilder.
    Tack! Måste piffa lite till i sovrummet innan det kommer fler bilder. Måste erkänna att vi har en hemsk garderob där som jag inte kan göra mig av med för den rymmer så mkt. Den ingick i husköpet och är suverän men så ful.

Jag tillhör tyvärr en av dem som inte tycker det är så mysigt att vara gravid. Har haft en del besvär iofs, sen blir ju allt så jobbigt o tar sån tid att göra. Jag längtar verkligen tills bebisen kommer nu.

Är det första barnet el? Vi har en 2-åring här hemma oxå
Svar på tråden Vita tråden del 8