• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kaktus76
    Anjo2: Svårt att säga när man inte ser sovrummet,men......en tavellist/hylla, några vackra ljusa tavlor med fint motiv
    Någon grönväxt med någon fin kruka på en hylla. Ja det var vad jag kunde komma på så här på en gång....annars gå in i bildgallerier och kolla och få tips därifrån.

Kajsa M: Fy så hemskt,hoppas verkligen att allt kommer att fixa sig snart. Som förälder är det ju så jobbigt att se ens barn sjuk. Man byter gärna av dom och blir sjuk själv. *Styrkekramar till er*

13 år emellan: Låter UNDERBART. Råddjursfilé-mums!!!! Den kanska "botade" din nackspärr iaf litegrann

juliah: Kommenterar även här,underbara bilder i din blogg,som vanligt!!! Ser framemot bilder från din tvättstuga under dagen! Blir lite avis på er som har en riktig tvättstuga,vi har en som man måste backa ut ur efter att jag satt igång en maskin.

Ber om ursäkt om jag glömt att kommenterat någon,men jag orkar inte läsa tillbaka så himla långt!!
  • numberone

Hej tjejer!!

Idag ska jag ta mig tid att blogga igen... har varit fullt upp i helgen så jag har inte fått många minuter över.... inatt fick jag även mina första förvärkar och det känns så pirrigt!! Känns toppen att kroppen har börjat att öva!!

• MiaMariah
    Peak skrev 2008-05-12 09:00:06 följande:
    åh vad jobbigt! Kramar till er!
    Ja, hoppas du får din rabatt! Men ligg på, man får tjata lite. Och visst ska de inte ta bort negativa kommentarer!
    numberone skrev 2008-05-12 10:22:05 följande:
    Hej tjejer!!Idag ska jag ta mig tid att blogga igen... har varit fullt upp i helgen så jag har inte fått många minuter över.... inatt fick jag även mina första förvärkar och det känns så pirrigt!! Känns toppen att kroppen har börjat att öva!!
    Oj, vad spännande, när är det dags?
  • MiaMariah
    http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/php4no4wd.jpg

Kan inte låta bli att visa, satte rosenmandeln för ett par, tre veckor sedan och nu blommar den med två ljusrosa blommor!
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2008-05-12 10:30:10 följande:
    Kan inte låta bli att visa, satte rosenmandeln för ett par, tre veckor sedan och nu blommar den med två ljusrosa blommor!
    Åh, så fint!!
    Själv är jag så glad och nöjd över vårt lilla äppelträd som blommar. Men är så sugen på att köpa och plantera mera

Mina vita löjtnantshjärtan som jag planterade förra året är spårlöst borta -det är väl inget som rådjuren äter?? Annars äter de ju typ upp allt man har i trädgården.
  • 13 år emellan
    MiaMariah skrev 2008-05-12 10:30:10 följande:
    [citat]
    [/citat

• MiaMariah
    Camilla R skrev 2008-05-12 10:36:33 följande:
    Åh, så fint!! Själv är jag så glad och nöjd över vårt lilla äppelträd som blommar. Men är så sugen på att köpa och plantera mera Mina vita löjtnantshjärtan som jag planterade förra året är spårlöst borta -det är väl inget som rådjuren äter?? Annars äter de ju typ upp allt man har i trädgården.
    Tack! Ingen aning om rådjuren äter löjtnantshjärta. Har också en vit men här har vi inga rådjur.
    numberone skrev 2008-05-12 10:38:45 följande:
    Det är beräknat till den 31 maj....
    Oj, riktigt snart! Spännande!
    13 år emellan skrev 2008-05-12 10:39:07 följande:
    [citat]Kan inte låta bli att visa, satte rosenmandeln för ett par, tre veckor sedan och nu blommar den med två ljusrosa blommor![/citat
    Vad är det som är roligt? *fattar inte*
  • Truffles

Jättefin bild MiaMariah.

"Härligt" med förvärkar!

Anton, jag gick över 10 dagar med min första och 17 minuter med min andra. (Hon inväntade sin mormors födelsedag istället för sin farfars...)

Juliah, ska strax springa in och kolla om du uppdaterat med tvättstugebilder, vill som många andra gärna plagiera lite därifrån.

Kajsa, låter verkligen inte bra det här med din lilla tjej, hoppas hon kan få en snar tid för op!

Nu till ett problem jag har. Jag har i bloggen (www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com) haft någon inställning ibockad så att alla inlägg jag gjort legat kvar på första sidan. Jag skulle istället vilja ha bara det sista inlägget eller kanske sista veckans... Datorn är nämligen så trög att ladda sidan som den är nu så så fort jag försöker flytta ner sidan så "hakar den upp sig".
    Men hur jag än försöker ändra detta så händer inget. Borde det inte vara så att jag ska gå in under "Hantera" "Inställningar" och "Arkivering" för att ändra detta. Har nu provat flera gånger och det blir ingen skillnad alls... Hjälp!

• Beatrize74

MiaMariah - underbart fint! Jag har också fotat lite i trädgården och det är konstigt hur man ser det vackra ÄNNU tydligare när man ser det på bild än i verkligheten. Rosenmandeln är verkligen supervacker!

Svar på tråden Vita tråden del 8