• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Birks och Kalles mamma
    Camilla R skrev 2008-05-11 20:42:39 följande:
    NU har jag lagt in några dagsfärska bilder i bildgalleriet från dagens bad i Glasbrukssjön (sjön m. badrocksavstånd) samt en bild på vårt lilla äppelträd som blommar så fint. Kika in om ni vill Ha en jättetrevlig kväll!
    Härligt såg det ut. Skönt med 16 grader. det var det inte på den strand vi hittade ute vid Sandösugga kan jag meddela. Vid vår badbrygga är det nu 11 grader.
    malins79 skrev 2008-05-11 21:13:34 följande:
    Ja.Toapapper kan vara bra, landstingets papper är hårt. Fast man använder helst duschslangen när man kissat
    Jag fick rådet att sitta på en hård trästol efter att jag blivid sydd vid förlossningen. Börja och försök att kämpa på i en minut, för ont gör det. Försök sedan sitta ett par minuter i taget. Tydligen gör trycket att såren läker mycket bättre och snabbare. Har väl med blodgenomstömmningen att göra antar jag. Fungerade perfekt för mig båda gångerna.
    Himmelbit skrev 2008-05-11 21:33:47 följande:
    Bjuder er på tårtan från kalaset!
    Mums! Tack!
    Kajsa M skrev 2008-05-11 22:04:51 följande:
    Godkväll igen! Hänger inte alls med här längre. Har stora bekymmer här hemma och kan inte alls prioritera datorn. Hoppas alla har det bra och att det inreds flitigt! Ska försöka kika i bloggarna för att få se lite fint i alla fall...Kram till er alla!
    Kram. Hoppas det inte är några bekymmer som inte kan åtgärdas.
    numberone skrev 2008-05-12 10:22:05 följande:
    Hej tjejer!!Idag ska jag ta mig tid att blogga igen... har varit fullt upp i helgen så jag har inte fått många minuter över.... inatt fick jag även mina första förvärkar och det känns så pirrigt!! Känns toppen att kroppen har börjat att öva!!
    Oj vad spännande.
    MiaMariah skrev 2008-05-12 10:30:10 följande:
    Kan inte låta bli att visa, satte rosenmandeln för ett par, tre veckor sedan och nu blommar den med två ljusrosa blommor!
    Vilken vacker blomma. Du och maken tar så fina bilder tycker jag.
  • numberone

Ja det är så galet spännande....nu tror jag inte bebben kommer förrän ca 1- 1 1/2 vecka efter bf men det är underbart att det börjar hända lite mer nu

• MildaMaränger

God morgon! ( ja jag sover lite länge, men som gravid får man passa på)

Idag hoppas jag på att det kommer en dammsugare som jag har beställt. Jag har inte dammsugit på en vecka så jag håller på att bli GALEN... tills dess blir det till att våttorka rent. 18 grader ut redan.. vi får se om det håller i sig..

Idag visar jag mitt somriga badrum!
    Nytt i bloggen http://mildamaranger.blogspot.com/

• MiaMariah
    Truffles skrev 2008-05-12 10:55:42 följande:
    Jättefin bild MiaMariah. "Härligt" med förvärkar! Anton, jag gick över 10 dagar med min första och 17 minuter med min andra. (Hon inväntade sin mormors födelsedag istället för sin farfars...) Juliah, ska strax springa in och kolla om du uppdaterat med tvättstugebilder, vill som många andra gärna plagiera lite därifrån. Kajsa, låter verkligen inte bra det här med din lilla tjej, hoppas hon kan få en snar tid för op!Nu till ett problem jag har. Jag har i bloggen (www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com) haft någon inställning ibockad så att alla inlägg jag gjort legat kvar på första sidan. Jag skulle istället vilja ha bara det sista inlägget eller kanske sista veckans... Datorn är nämligen så trög att ladda sidan som den är nu så så fort jag försöker flytta ner sidan så "hakar den upp sig". Men hur jag än försöker ändra detta så händer inget. Borde det inte vara så att jag ska gå in under "Hantera" "Inställningar" och "Arkivering" för att ändra detta. Har nu provat flera gånger och det blir ingen skillnad alls... Hjälp!
    Du får ändra antal inlägg du ska ha på huvudsidan. Anpassa - Inställningar - Formatering - Visa: och där väljer du antal inlägg du vill ha på första sidan. Välj 1 om du bara vill ha det allra senaste, välj fler om du vill ha några till. Glöm inte att spara längst ned på sidan!
    Beatrize74 skrev 2008-05-12 10:57:49 följande:
    MiaMariah - underbart fint! Jag har också fotat lite i trädgården och det är konstigt hur man ser det vackra ÄNNU tydligare när man ser det på bild än i verkligheten. Rosenmandeln är verkligen supervacker!
    Tack, tack! Ja, jag är glad att vi valde rosenmandel, så fin..
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-12 10:58:34 följande:
    Vilken vacker blomma. Du och maken tar så fina bilder tycker jag.
    Å tack snälla!
  • Truffles
    MiaMariah skrev 2008-05-12 11:04:08 följande:
    Å tack snälla!
    Haha, citatet blev fel, det var ju det jag skulle säga.

Tack snälla, upptäckte just att det jag gjorde var att sitta och ändra i sidkolumnen...
    Nu ska jag prova ditt sätt istället. Kommer nog att gå mycket bättre.
  • Anjo2
    Kaktus76 skrev 2008-05-12 09:38:51 följande:
    Anjo2: Svårt att säga när man inte ser sovrummet,men......en tavellist/hylla, några vackra ljusa tavlor med fint motivNågon grönväxt med någon fin kruka på en hylla. Ja det var vad jag kunde komma på så här på en gång....annars gå in i bildgallerier och kolla och få tips därifrån.
    tack för tipsen, jag ska se om jag kan lägga ut bilder på sovrummet, jag har varit inne lite och kikat hos en del men det är ganska många som har blockerat främlingar eller så ligger det inte så många bilder ute på just sovrum...inte där jag har kikat......
    Felicia min pärla.
  • Morsan Martina

Milda Maränger: Vilken jättefint badrum!!!

numberone: Åh, det är ju såååå pirrigt! Vet ni vad det blir för sort?

• Morsan Martina

Miamariah: Vilken underbar bild!

• MiaMariah
    Morsan Martina skrev 2008-05-12 11:32:19 följande:
    Miamariah: Vilken underbar bild!
    tack snälla du!
  • MildaMaränger
    Morsan Martina skrev 2008-05-12 11:31:11 följande:
    Milda Maränger: Vilken jättefint badrum!!! numberone: Åh, det är ju såååå pirrigt! Vet ni vad det blir för sort?
    tack!!
Svar på tråden Vita tråden del 8