• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Trollens mamma

Köpte oxå Lantliv här i Finland i fredags.Glad

Idag fick jag paket med posten.Leilas"A piece of cake"
    Så nu har jag suttit och dreglar i den!Wow!!!Vilken bok!

Vi ska ha 3-årskalas på lördag,så nu är det tillåtet att baka.Flört

• Kaktus76
    Anjo2 skrev 2008-05-12 11:45:19 följande:
    Så nu ligger det bilder ute på sovrummet som jag behöver lite tips oc råd om....upptäckte precis att jag har glömt ta kort på den väggen som är svårast.....den som är till vänster om sängen om man står vid fotänden och tittar på sängen....den är helt tom....bara en stor tom vägg....problemet är att vi kan inte lägga så mycket pengar och arbete just nu för vi har precis flyttat och har några andra rum att totalrenovera först, men lite fix kan jag ju göra tänkte jag...Kaktus76; jag såg din hylla och spegel i sovrummet...de var kanonfina!!! Var har du fått tag i dem?
    TACK!!  hyllan är från en lokal inredningsbutik och spegel´n är ett gammalt fönster som det är ditsatt spegelglas och en hylla och sen så gar jag målat det vitt. Enkelt och en billig lösning.
    På IKEA finns det lite smalare tavellister,den skulle kanske funka ovanför sängen med någon fin tavla,ljuslykta eller dylikt.
    Kolla på loppisar,där kan man fynda och måla om sakerna som man vill ha dom. En guldram blir lätt fin och som ny med lite vit färg

Lycka till!!!
  • LinaoMatilda
    Trollens mamma skrev 2008-05-12 13:20:30 följande:
    Köpte oxå Lantliv här i Finland i fredags.Idag fick jag paket med posten.Leilas"A piece of cake"Så nu har jag suttit och dreglar i den!Wow!!!Vilken bok!Vi ska ha 3-årskalas på lördag,så nu är det tillåtet att baka.
    Åå den boken vill jag också ha! Var beställde du den?
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 13:36:00 följande:
    Åå den boken vill jag också ha! Var beställde du den?
    Jag såg den på Adlibris.fi
    De har jättemycket böcker på svenska.
  • numberone
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 12:18:07 följande:
    Det har nyss kommit ett nummer. Nästa kommer 10 juni.
    Aha...har planerat att ha med Lant liv till bb och läsa å då vet jag inom vilka gränser jag har för detta och nästa nummer...
    Peak skrev 2008-05-12 12:18:57 följande:
    okej tur det då Hade 3 som var gravida på inflyttningsfesten i lördags och jag fick alla 3 bebisarna att vakna så jag fick känna när de sparkade! Man var tillbaka till sin egen graviditet då!
    A vill verkligen inte veta så det är egentligen inte svårt att inte säga nåt, vill inte förstöra nåt för honom.... Precis som han sa att det var ok för mig att ta reda på vad det är för en liten en...
  • musli
    Anjo2 skrev 2008-05-12 11:45:19 följande:
    Så nu ligger det bilder ute på sovrummet som jag behöver lite tips oc råd om....upptäckte precis att jag har glömt ta kort på den väggen som är svårast.....den som är till vänster om sängen om man står vid fotänden och tittar på sängen....den är helt tom....bara en stor tom vägg....problemet är att vi kan inte lägga så mycket pengar och arbete just nu för vi har precis flyttat och har några andra rum att totalrenovera först, men lite fix kan jag ju göra tänkte jag...Kaktus76; jag såg din hylla och spegel i sovrummet...de var kanonfina!!! Var har du fått tag i dem?
    Så här har jag det i sovrummet!

Rummet ska så småningom flyttas en bit och renoveras så vi får större rum.
  • Anjo2

Musli;Va fint det var!!!...det var nog nåt i den stilen jag hade tänkt mej...men mitt största problem återstår... Den helt tomma väggen.....det är en vägg på cirka tre meter som är helt tom.....

Kaktus76; Ja jag får nog börjak kika lite på loppisar och sånt....är lite dålig på det...

Felicia min pärla.
  • nublu

Jag har också fått Vakre Hjem idag. Ska lägga mig och läsa i den sen. Känner av pollenallergin rejält idag så det blir inomhusaktiviteter och en tur till Apoteket sen.

• LinaoMatilda

Anjo: Jag var in i ditt galleri och kikade på sovrummet. Jag tror att lite mer textiler som kuddar, någon filt på sängen och gardiner skulle göra mycket. Jag har själv problem med vårt sovrum, eller egentligen vet jag vad jag vill göra men det är för mycket jobb just nu, så jag har probelm med sovrummet som det är nu

PD77: Va bra, tack för tipset. Visste inte att adlibris fanns i Finland också.

Svar på tråden Vita tråden del 8