• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MildaMaränger
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 13:02:05 följande:
    men jag köpte den i lördags redan i butik här i Finland.
    ok...  hon i telefonen sa måndag i butik.. skitsamma.. bra att ni i finland får njuta i alla fall! hihi
  • musli
    Anjo2 skrev 2008-05-12 14:01:12 följande:
    Musli;Va fint det var!!!...det var nog nåt i den stilen jag hade tänkt mej...men mitt största problem återstår... Den helt tomma väggen.....det är en vägg på cirka tre meter som är helt tom.....Kaktus76; Ja jag får nog börjak kika lite på loppisar och sånt....är lite dålig på det...
    Menar du den där byrån står? En stor spegel fast du hänger den inte på längden utan på tvären kanske? Förstorar ju rummet lite också. Sen bredvid där altandörren är till vänster så hänger du en mysig tavla. Ett härligt överkast och en filt och lite kuddar och du är nästan i paradiset ju!!!
  • MildaMaränger

Min plan är att läsa lantliv innan BB.. vill inte riskera att inte hinna med den.. sen när barnet kommer så skiter jag totalt i lantliv hihi

• MildaMaränger

undrar vad jag ska fota härnäst till bloggen... köket kanske

• juliah

Anjo, jag tror också på lite mer ombonad känsla med hjälp av textilier. Kuddar kan man inte få för många av.
    Jag tycker även att väggar kan få lov att vara tomma.

• juliah
    MildaMaränger skrev 2008-05-12 14:25:01 följande:
    Min plan är att läsa lantliv innan BB.. vill inte riskera att inte hinna med den.. sen när barnet kommer så skiter jag totalt i lantliv hihi
    Du tänker nog alldeles rätt Skrattande
    Jag sket i Lantliv inne på förlossningen också kan jag ju säga.
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-05-12 14:24:47 följande:
    Tjoho i tråden!Tar tillbaks det där med att visa tvättstuga idag, men jag lovar innan veckan är slut.Har haft fullt upp med fotografering av barnen idag.
    Har det varit mera fotografering för Russinet, ännu fler fina bilder på barnen?
  • PD77
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 14:13:02 följande:
    Anjo: Jag var in i ditt galleri och kikade på sovrummet. Jag tror att lite mer textiler som kuddar, någon filt på sängen och gardiner skulle göra mycket. Jag har själv problem med vårt sovrum, eller egentligen vet jag vad jag vill göra men det är för mycket jobb just nu, så jag har probelm med sovrummet som det är nu PD77: Va bra, tack för tipset. Visste inte att adlibris fanns i Finland också.
    Ja, det är jättebra och de har i stort sett samma utbud som i Sverige. På svenska böcker alltså. Det är kanon. Det finns en till sida också. Ska kolla vad den heter.
Svar på tråden Vita tråden del 8