• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Camilla R
    juliah skrev 2008-05-12 14:29:44 följande:
    Hihi, det där ser liiite konstigt ut med sket i lantliv i samband med förlossning, förlåt!
    hahaha.. Ja, det kan låta lite knasigt.
    Fast lite beroende på hur snabb förlossning man har.. Vet att jag gick och vankade i de eländiga korridorerna (med droppställning) och satt i tv-rummet osv och försökte få tiden att gå, då hade nog inte Lantliv varit så dumt
  • MildaMaränger
    juliah skrev 2008-05-12 14:29:00 följande:
    Du tänker nog alldeles rätt Jag sket i Lantliv inne på förlossningen också kan jag ju säga.
    haha... det lät lite lustigt men jag förstod vad du menade dummer...
  • PD77
    Ankmor skrev 2008-05-12 13:05:06 följande:
    Är på jobbet så jag loggar in lite snabbt...Jag jobbar på en ny reklamfri blogglista + lite till - länk finns i min pres!*tjing*
    Jätteshysst av dig!
  • juliah
    Camilla R skrev 2008-05-12 14:32:35 följande:
    Har det varit mera fotografering för Russinet, ännu fler fina bilder på barnen?
    Japp! Så roligt!

Camilla, ja det har du rätt i, har man tid och inte ont mellan värkar så kan det ju vara toppen.

Milda maränger, vill ju inte skrämma upp dig med konstigheter Skrattande
  • MildaMaränger
    juliah skrev 2008-05-12 14:39:09 följande:
    Japp! Så roligt!Camilla, ja det har du rätt i, har man tid och inte ont mellan värkar så kan det ju vara toppen.Milda maränger, vill ju inte skrämma upp dig med konstigheter
    vaddå? jag är fin flicka ... jag bajsar inte..
  • juliah
    MildaMaränger skrev 2008-05-12 14:42:47 följande:
    vaddå? jag är fin flicka ... jag bajsar inte..
    Nej men det visste jag väl. Men alla är inte fina flickor kära Terese Skrattande
  • Vaniljdröm

Hej kära vänner!

Tittar in efter en mysig helg av såväl födelsedagsfirande som konfirmation.
    Underbart väder och många fina foton blev det. Men idag känner jag mig minst sagt trött.
    Jag sitter här och funderar över matta till hallen. Tycker mycket om de randiga plastmattorna på Rusta och nu kanske ni kan tala om för mig om jag ska ha en rödvit eller en svartvit?

Bilder är otänkbart just nu men tänk följande:

Vit träsoffa, hatthylla, skoställ, hallbord och spegel
    Svart klinkergolv + ekparkett
    Mönstrade kuddar, i soffan, i rött och turkost.

Så, ska det vara rött som i kuddarna eller svart som i klinkergolvet? (Mattan kommer att ligga på ekparketten)

• nublu

Vanilj: Svart/vit. Det är snyggt och passar till allt.

MM: Ringer det små silverklockor också när du kissar?

Julia: "Sket i Lantliv..." Den var bra! Fast vi ska nog inte tala om det för chefredaktören!

Svar på tråden Vita tråden del 8