Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita tråden del 8

God morgon på nationaldagen! Någon som ska fira? Vi ska ner på stan och vifta med flaggor och lyssna på orkester .

Videli skrev 2008-06-06 00:02:40 följande:
    Kan man ha en sånn här som sänglampa?www.ilva.se/pictures/6/6/6610881L.jpg

Jättefin lampa! Passar nog som sänglampa om den inte är alltför stor.

Malins: Hoppas du hittar något bord på loppisen!

Mimma: Fick ni huset alltså??!! GRATTIS!!! Så som ni har kämpat och väntat!! När blir det inflytt? Hur mycket är det att renovera?

ANG TRÄFFEN: Ni glömmer väl inte att det är dags snart ? Uppdatera gärna i träfftråden så vi ser säkert vilka som kommer.

• FruPuffen
    MariaV skrev 2008-06-05 22:55:41 följande:
    Himmelbit - jag vill gärna svara på ditt gb-inlägg men jag är oinbjuden. Men jag kan svara här, tack så mycket och jo visst har jag en liten i magen. Vecka 25 är jag i nu.
    Hej Maria! Vad kul att se dig! Och grattis till liten i magen!!
  • FruPuffen
    Nu har jag gjort en privat blogg om Vita-hemträffen! Har inboxat er på träfflistan så ni ska få tillgång till den. Om jag missat någon eller om någon fler vill vara med på träffen, tveka inte att inboxa mig!
  • FruPuffen
    mimmi006 skrev 2008-06-06 17:55:59 följande:
    Videli- jag tycker att det kan vara fint att bygga bänken högre än fönstret, arbetshöjden är ändå viktigast och bänk vid fönstret är bara sååå fint!Juleja- Jag köpte en polisbil till H i lite retrostil, finns brandbilar och grön racerbil i samma serie. Jag beställde H´s på wwwbabyland.se , men det finns liknande på flera sidor.... ska se om jag hittar någon länk!
    Så har vi i köket. Man får då ett litet "fack" mellan arbetsbänk och fönster, där har jag två mårbacka. Man kan tro att det er konstigt ut men det gör det inte. Håller med om att arbetshöjden är viktigast.
  • FruPuffen
    Videli skrev 2008-06-06 19:07:54 följande:
    Tack, jaa vi är så otroligt lyckliga över att vi hittade det här huset. Men det var nog någon mening med all vår väntan.En annan fråga. Är det någon här inne som har skolskjuts för sina barn? Vi har försökt tyda Strängnäs kommuns hemsida och det verkar som killarna får TAXI till skolan varje dag, kan detta var möjligt???
    Ja det kan det! Det har barnen som bor här i vårt område!
  • FruPuffen

Välkomna hem Julia!!
    Ja här sitter man själv på fredag kväll. Maken gick upp för att natta barnen kl 19 och har inte kommit ner än... Jag antar att han somnat! Han brukar aldrig somna, men han har jobbat jättemycket på sistone .

• FruPuffen
    Vaniljdröm skrev 2008-06-06 20:27:53 följande:
    Åh, vad jag är nöjd och belåten.Maken har satt socklar i köket hela dagen. Det är så lätt att det där sista aldrig blir av när köket är nästan färdigt och funktionsdugligt ändå.Men oj vilken skillnad!
    Vad härligt! Bra gjort att sätta dit listerna, de har ju som sagt en förmåga att vänta på sig!
  • FruPuffen
    Daggdroppen skrev 2008-06-06 20:42:00 följande:
    Du är så duktig Miamariah på att fota!!!! Gillade grillbilden                     

Jag håller med!! Kanonfina bilder!!! *vill ha en ny kamera* Vad har du för kamera MiaMariah? Tztsikikorv lät verkligen jättegott.
    NU vaknade maken . SKa åka och köpa godis nu

• FruPuffen
    MiaMariah skrev 2008-06-06 20:52:22 följande:
    FruPuffen - tack! Jag har en ganska enkel sak, en Konika Minolta Dimage Z5.
    Fast det ser ut som på bilderna att det är en riktig proffskamera! Då måste det enbart bero på dig då  . Kanske jag måste bli bättre på att fota då helt enkelt eftersom min kamera ändå är rätt ok... Hade du stativ när du fotade grillbilderna/tårtan? Det var sån grym skärpa!
  • FruPuffen
    MiaMariah skrev 2008-06-06 21:01:19 följande:
    FruPuffen - äääsch, nu vet jag inte vad jag ska säga nope, inget stativ. tusen tack för beröm!
    Bara att ta åt sig Har du gått någon fotoutbildning/kurs? *förlåt om jag är tjatig*
Svar på tråden Vita tråden del 8