-
Usch då! Men bra att det rett upp sig iaf...Kram!FruPuffen skrev 2008-06-23 21:41:52 följande:God kväll! Pust! En kväll med världens sämsta läggning . Åska, rubbade tider sedan midsommar och tandläkarbesök idag gjorde sitt till. Är helt slut.Dessutom har vi haft en tung helg. En konflikt i makens släkt som grott länge slog över under midsommardagen . Fast det är utrett nu i allafall, men det tar ju så otroligt mycket energi!Längtar så efter träffen nu! Behöver verkligen komma i väg och göra ngt annat känner jag. Skönt också att få prata med er "likasinnade", de flesta i min närhet tycker att man är lite småkonstig som vill ha allt vitt. Synd alla ni som inte kan följa med...
-
Oh, jag med;-D! Men det bästa är ändå känslan av att stryka ngt från listanFruPuffen skrev 2008-06-23 21:55:07 följande:Jag håller på att göra en lista på allt jag vill köpa . Är beroende av att göra listor...
-
Nej, nu blir det nog en lista...och sen läggdags för mig
God Natt! -
Jag ska dansa soldansen för digBeatrize74 skrev 2008-06-23 23:36:55 följande:Tack tjejer för allt stöd..tänk vad skönt att jag har er...ni som förstår hur mycket inredningen betyder, hur mycket av en SJÄLV det är. Fast ibland önskar jag ju att jag inte brydde mig så mycket...som vid sådana här tillfällen förstås. Det ordnar sig nog. Ni kan väl be till vädergudarna så att det blir ok väder på lördag eftermiddag så barnen åtminstone kan vara ute?
!
Känner så väl igen det där med människor som tycker det blir "för mycket". Min syster är en av de värsta med att kommentera såna saker (så tråkigt, för henne är det svårare att låta bli att bjuda). Hon säger rakt ut "Men gör dig inte till!" eller "Att det ska vara så märkvärdigt hela tiden!". "Du ska alltid vara så präktig!" var nog den värsta kommentaren...
De flesta av mina vänner struntar fullkomligt i det och undrar snarare vad för gott de bjuds på nästa gång de kommer. Och till mina barns vänners föräldrar kommer jag oftast undan med att jag varit restaurangchef (och allt annat inom den branschen).
Men det finns ju en och annan som min syrra. Jag har förstått att det mest handlar om avundsjuka. Kanske inte på vad jag bakat eller hur det ser ut, som att jag har TIDEN till att göra det. (Iaf när det kommer till henne)
Var bor du? Har du inget sommarland i närheten? Hur gamla är barnen? Vi gjorde ett beachparty ett år och det blev SÅ lyckat! -
Jag blir också avis på er träff, men jag har vetat hela tiden att jag inte kommer någonstans denna sommar, nytt jobb och köksrenovering...I slutet på sommaren ska vi ju ändå till Island och reka kyrkor så det får räcka...
Men nästa träff är jag också sugen på!
Så, jag ska dansa soldansen för er också!
Peak:
Usch och blä! Kan du inte säga ifrån? Eller det kanse du gjort redan? Kram på dig! -
Videli:
Jag gillar den fotöljen! Den hade kunnat bott hos mig...
Peak:
Jag håller med smultron. Ta upp det med bemanningföretaget! Det företaget kommer att få en tillsägelse för att inte följa de avtal de gjort med dig...Tro mig! -
Slanka linjen har fått en ny tråd om det är ngn här som inte tar "bantnings-semester" över sommaren...
www.familjeliv.se/Forum-5-64/m33895239.html -
Ja, gör det!!! Du kommer att må mycket bättre när du tagit tag i det! Lycka till!Peak skrev 2008-06-24 10:07:09 följande:jag tyckte den var jättefin, ser verkligen ut som en läsfåtölj!Smultron och glas, 13 år emellan, Ankmor - jo jag måste nog säga till dem nu, känner att jag inte vill gå hit ens! Men känns också som att det är lite mitt eget fel när jag inte sagt till här att de borde ge mig mer uppgifter och att jag inte sagt till bemanningsföretaget att jag haft för lite att göra...(tyckte det var lite skönt i början).Känner en på ett annat bemanningsföretag som jag pratat lite om annat jobb med, ska ringa henne idag tror jag!! Tack för stödet!
-
Juleja skrev 2008-06-24 11:38:52 följande:13 år emellan skrev 2008-06-24 10:05:01 följande:Oj den borde jag kolla in. Har just ätit wienerbröd.. usch. Här hinner det inte bli nån beach 2008-form, men kanske till 2009...
Välkommen!
JeaJea:
Jag har också varit arbetsgivare och mycket av det du talar om ligger på arbetsgivarens ansvar tycker jag. Jag förstår att Peak blev stött då hon redan känner sig så ledsen...Men visst har du rätt i att hon lättare än ngn annan kan förändra SIN situation. Sånt här är alltid väldigt jobbigt - oftast lika jobbigt för båda parter.
Peak:
Jag tycker fortfarande att du ska kontakta bemanningsföretaget. Jag tycker också att du ska ta mod till dig, ett djupt andetag, och prata med dina chefer om vad som förväntas av dig, om vilka dina arbetsuppgifter EGENTLIGEN innefattar. Vad utgången än blir för din del kommer du må bättre när du tagit tjuren vid hornen!
KRAM!!!
MM:
Har du kontakt med Numberone? Hur går det för dom? Man kan ju inte låta bli att tänka på dom!!! -
JAAAAAAAAA! Jag visste att det var ngn här i trådenVaniljdröm skrev 2008-06-24 14:08:20 följande:Juleja!Tackar och bockar! Jag har gjort den själv.
! Det är den FINASTE baljan jag någonsin sett!!!! Och så var det ngn som frågade efter en fin tvättbalja härom veckan och jag kom inte på vem det var!