Inlägg från: 13 år emellan |Visa alla inlägg
  • 13 år emellan

Vita tråden del 8

Rosesarered skrev 2008-06-25 07:33:12 följande:
    Godmorgon!Kikade in på "Lantlifs" blogg och blev förälskad i hennes gästrum. Jiiiissssses vad vackert.Undra var man kan finna sådana här fina "skyltdockor" ?bp0.blogger.com/_SUYhZJ-YAKY/SFijilRc7gI/AAAA...
    Det är inte skyltdockor utan gamla skräddar-dockor (för att sy blusar och klänningar). Kolla om du har en gammal folkhögskola i närheten som haft sömnads- eller mönsterdesignskurser, de kan ha sådana som står och dammar i källaren . Annars får du nog söka på loppis...De nya skräddardockorna är inte alls så här fina...
  • 13 år emellan
    lillafruluva skrev 2008-06-25 10:31:07 följande:
    Mitt mål är är få iordning barnens rum, alla möbler och leksaker! Men hur kan de plötsligt ha så mycket saker???
    Tja, det kan man ju undra
  • 13 år emellan

beep beep skrev 2008-06-25 10:39:07 följande:

Tänkte kolla vad ni använder för färg när ni målar..har innan kört med halvblank men tycker ändå den blir för matt. Och svår att rengöra från kladdiga fingrar.......Någon som testat blank vit färg?!
    Jag har kört med helblank färg på mitt skåp. Om du går in i min blogg och kollar under "Bilen" så ser du det i bakgrunden...Kanske inte jättetydligt, men ändå . Jag tycker om att blanda matt och blankt, det ger ett personligare intryck...(Och det var en högst personlig åsikt )

livetrunt35.blogspot.com/

Bea, Juliah, Randi (rosor & tistlar), Hjalle och Minna (blomsterverstad) har ngt att hämta hos mig !
  • 13 år emellan

Gah! Vi har också kaos, och värre blir det nu när renoveringen står bakom knuten. Men, så måste man nog tillägga att vi alla är lite av perfektionister i den här tråden, så det vi upplever som kaos är hos ganska många andra en normal standard

• 13 år emellan

Videli:

Ursnyggt!

Lcroft:

Hon mår snart bättre tack och lov! Kram!

Kajsa:

Underbart !

• 13 år emellan

Clara:

JA, det tror jag funkar ! En vit sängkappa och byta yt några kuddar precis som du säger ...

• 13 år emellan
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-25 14:05:18 följande:
    13 år emellan:Tack för att du tog dig tid att titta!Tror du att man kan behålla de gråa baskuddarna eller serdet märkligt ut?
    Ja det tycker jag faktiskt. Det är ju bra att ha några enfärgade kuddar som är i samma tyg, när man har så många. Annars blir det ju lätt rörigt. Sen kan man ju välja mönstrade kuddar (ex blommiga) i samma nyans om man vill ha en lite sobrare avslappnad känsla. Eller ljusa pasteller för en somrigare känsla (så skjuter vi upp tomtarna till jul )
  • 13 år emellan

Nej, tillbaka ut i det underbara vädret

Svar på tråden Vita tråden del 8