• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MildaMaränger

hihi håller med er som har stök hemma... jag har samma problem utan barn men jag har en SAMBO som lägger sina skitiga golfprylar överallt, träningskläder, post osv osv....

Jag vill ha det nypiffat hela tiden men så kommer han och lägger nån ful grej någonstans.. men men... jag älskar honom ändå hihi

• Memoria

tjock kulan: Ja, det blev en härlig Lisebergstur. Mycket folk och MYCKET vackra blommor. Trots det köpte jag bara med mig två trädgårdsböcker hem. Bla en för det underbara kampanjpriset av 10 kr!

I söndags gjorde även jag små loppisfynd, ett vitt emaljfat med blå kant(de som liknar sodabehållarna) för 5kr och två nysilver ljustakar för 2kr st!! Köpte även en ny springform med prislappen kvar för 5 kr.  Riktigt roligt med loppisar när man känner sig så nöjd när man hittar något bra!

Musli: Åh vilken rolig blogg att följa. Huset såg ju verkligen läskigt ut nu, fast man anar ändå att det har stooor potensial! Fick ni med alla möbler mm i rummen?! Nice!

Lasseliten: Krya på dig!

Kajsa: Jag hade valt grå eller någon fin blåfärg på markisen. Helt beroende på om ni har vita utemöbler med romantiska kuddar eller teak bord som ser lite mer moderna ut.

Anton: Säg vad du bakade ur boken sedan så vi får lite expertutlåtande. Jag lääängtar efter att göra brownisarna, de ser så goda ut på bild. Nästan så att det är fuktfläckar från min mun i boken

• Vaniljdröm

Kajsa,

Vi har marinblå markiser och jag är mer än nöjd med färgen. Passar till det mesta även inomhus och ger bra skugga.

• Anton2005
    Memoria skrev 2008-05-13 09:26:04 följande:
    tjock kulan: Ja, det blev en härlig Lisebergstur. Mycket folk och MYCKET vackra blommor. Trots det köpte jag bara med mig två trädgårdsböcker hem. Bla en för det underbara kampanjpriset av 10 kr!I söndags gjorde även jag små loppisfynd, ett vitt emaljfat med blå kant(de som liknar sodabehållarna) för 5kr och två nysilver ljustakar för 2kr st!! Köpte även en ny springform med prislappen kvar för 5 kr.  Riktigt roligt med loppisar när man känner sig så nöjd när man hittar något bra!Musli: Åh vilken rolig blogg att följa. Huset såg ju verkligen läskigt ut nu, fast man anar ändå att det har stooor potensial! Fick ni med alla möbler mm i rummen?! Nice!Lasseliten: Krya på dig!Kajsa: Jag hade valt grå eller någon fin blåfärg på markisen. Helt beroende på om ni har vita utemöbler med romantiska kuddar eller teak bord som ser lite mer moderna ut.Anton: Säg vad du bakade ur boken sedan så vi får lite expertutlåtande. Jag lääängtar efter att göra brownisarna, de ser så goda ut på bild. Nästan så att det är fuktfläckar från min mun i boken
    Jag gjorde morotskakan i helgen och den var supergod. Smidig att göra oxå så jag tror att det blir en sån idag igen. Jag vill baka allt ur boken...inte alls bra för vikten Glad
  • MildaMaränger
    Memoria skrev 2008-05-13 09:26:04 följande:
    tjock kulan: Ja, det blev en härlig Lisebergstur. Mycket folk och MYCKET vackra blommor. Trots det köpte jag bara med mig två trädgårdsböcker hem. Bla en för det underbara kampanjpriset av 10 kr!I söndags gjorde även jag små loppisfynd, ett vitt emaljfat med blå kant(de som liknar sodabehållarna) för 5kr och två nysilver ljustakar för 2kr st!! Köpte även en ny springform med prislappen kvar för 5 kr.  Riktigt roligt med loppisar när man känner sig så nöjd när man hittar något bra!Musli: Åh vilken rolig blogg att följa. Huset såg ju verkligen läskigt ut nu, fast man anar ändå att det har stooor potensial! Fick ni med alla möbler mm i rummen?! Nice!Lasseliten: Krya på dig!Kajsa: Jag hade valt grå eller någon fin blåfärg på markisen. Helt beroende på om ni har vita utemöbler med romantiska kuddar eller teak bord som ser lite mer moderna ut.Anton: Säg vad du bakade ur boken sedan så vi får lite expertutlåtande. Jag lääängtar efter att göra brownisarna, de ser så goda ut på bild. Nästan så att det är fuktfläckar från min mun i boken
    å det lät mysigt med Liseberg...
  • MildaMaränger
    Anton2005 skrev 2008-05-13 09:30:35 följande:
    Jag gjorde morotskakan i helgen och den var supergod. Smidig att göra oxå så jag tror att det blir en sån idag igen. Jag vill baka allt ur boken...inte alls bra för vikten
    ååå måste prova...

fortsättning på mitt badrum http://mildamaranger.blogspot.com/
  • Memoria

Anton: Morotskakan såg jättesmaskig ut! Bra val Jag har också en tanke på att testa de olika recepten i boken, men med planen att äta nutrilett ett tag innan det är dags för syskonverkstad, går det inte ihop så bra. Fundersam

Milda maränger: Det var jättehärligt! Perfekt ställe att gå till om man ville ha lite trädgårdsinspiration. Härligt somrigt det blev i badrummet!

• Anton2005
    Memoria skrev 2008-05-13 09:42:32 följande:
    Anton: Morotskakan såg jättesmaskig ut! Bra val Jag har också en tanke på att testa de olika recepten i boken, men med planen att äta nutrilett ett tag innan det är dags för syskonverkstad, går det inte ihop så bra. Milda maränger: Det var jättehärligt! Perfekt ställe att gå till om man ville ha lite trädgårdsinspiration. Härligt somrigt det blev i badrummet!
    Hi hi låter ungefär likadant som jag tänkte innan jag blev gravid med nummer två. Tänkte att det är bäst att köra lite diet innan men sen blev vi så bebissugna så då blev det inte så, såklart. Trodde iofs inte det skulle gå så snabbt att bli gravid igen. Förstår knappt fortfarande hur det gick till (el det är klart jag förstår)
Svar på tråden Vita tråden del 8