• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79

Sylt, Lina, Memoria, Kajsa: tack för era kommentarer det hjälper en hel del ska ni veta. Jag har gått runt med en oduglighetskänsla ett tag för att jag inte orkar hålla på att fixa och dona när Jacob  sover när Saga är på dagis.

Idag kommer min "fria" förmiddag försvinna när Saga är på dagis för jag och Jacob måste åka till Ikea. Maken glömde att plocka till sig gångjärnen och benen till våra skåp som vi ska ha i tvättstugan!
    Det var lite kaotiskt när vi var på tag-själv-lagret. VI skulle köpa soffa och fotölj också och barnen var så trötta. Jag har plocklistan så om J sover kan jag springa in och hämta dem på typ några minuter men vi har ca 50min resväg dit

• Lillsyrran

Vet ni om det har blivit nån ny bloggtråd ännu? Vill någon länka till den i så fall, vore det jättesnällt. Har varit i Stockholm i helgen och inte hunnit kolla i tråden.

• Vaniljdröm

Godmorgon!
    Hu, så seg jag känner mig.
    Förlåt att jag är jättedålig på att kommentera både i tråden och i bloggarna just nu.
    Ni har så mycket fint ni visar och jag önskar att jag kunde få åtminstone en gnutta energi att göra något själv.
    Idag kommer iaf besiktningsmannen för att kolla vattenskadan. Jag har inga större förhoppningar egentligen angående den men det är skönt att det händer något.
    Igår jagade jag en kruka i affärerna som sonen och kusinerna lyckades välta kull när vi var på konfirmationsfirande i ett mycket perfekt hem. Man kan ju få panik för mindre. Samtidigt känner jag mig lite avundsjuk på människor som klarar att ha det sådär snyggt och städat alltid. Här råder det minst sagt kaos.
    Ser ut att bli en solig och skön dag iaf.
    Här ska städas, köras till tippen och förhoppningsvis hämtas garderobsdörrar som ff är kvar hos målaren.
    Ha en bra dag och tack för alla kramar och stöd. Ni betyder jättemycket allihop!

• juliah

Godmorgon!

Vad står på schemat idag för er?
    Här ska städas och bakas inför finbesök imorgon!

Vanilj, jag beklagar verkligen. Ledsen

Malins, jag är hemma med två barn på heltid. Sköter allt som oftast om barnen dygnet runt. Mitt bästa tips är att åka iväg själv i ett par tre dagar. Det var det bästa jag gjort. Nu uppskattar jag tillvaron hemma igen.

• malins79

Juliah, det brukar räcka att jag får några timmar för mig själv men de kommande helgerna har vi massa annat inplanerat. Vi ska vara "barnvakt" åt min systers barn i helgen, nästa helg är vi bortbjudna och helgen därpå fyller Saga år så då blir kalas, tors och lördag för släkt och barnkalas på söndagen, så jag vet inte när jag ska få lite tid för mig själv. Det är lite långledigt vi 6 juni, då kanske?!

• malins79

Vanilj, jag har inte heller någon energi och anvundas alla perfekta hem man ser i alla bloggar. Jag vill med ha det så där fint, piffat och igenomtänkt. Hos oss är allt bara ett himla ihopplock.

• Vaniljdröm

malin,

Åh, vad jag känner igen det där med en stund för sig själv. Jag skulle ge nästan vad som helst just nu för en liten, liten stund att samla tankarna på. Man kan verkligen påstå att det är intensivt att vara småbarnsförälder.
    Lycka till på Ikea. Hoppas att du hittar något fint också

• malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-05-13 07:08:03 följande:
    malin,Åh, vad jag känner igen det där med en stund för sig själv. Jag skulle ge nästan vad som helst just nu för en liten, liten stund att samla tankarna på. Man kan verkligen påstå att det är intensivt att vara småbarnsförälder.Lycka till på Ikea. Hoppas att du hittar något fint också
    Jag hade först tänkt att bara springa in och köpa gångjärnen men nu kom jag på att jag vill gå en runda på textilavd också. Det är alltid någon som bryter ihop där så jag har aldrig lyckats köpa något tyg där, endast färdiga gardiner.
  • Vaniljdröm

Malin,
    Känner som du. Fast ibland inbillar jag mig (för att det ska kännas lite lättare) att hemmet i bloggen säkert är stökigt i något hörn och extrempiffat för bilden .
    För så gör jag
    Men hemmet vi besökte i söndags var helt perfekt överallt. Verkligen. Och tro mig, då menar jag verkligen överallt för jag letade efter sonen i såväl förråd som klädkammare. Lägg därtill en trädgård ansad med nagelsax.
    Där ligger jag i lä.

Svar på tråden Vita tråden del 8