• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • JagOchHan

Godmorgon - bildbombning i min blogg
    www.dontletthebedbugsbite.blogspot.com

Morgonens projekt är att fixa undan lite med tvätten här hemma. Upp och väcka dottern om en liten stund. Sen blir det ut och promenera med den nya familjemedlemmen
    en Brio kombi..

vanijjdröm - jag beklagar verkligen allt hemskt och tråkigt som hänt er det sista. Håller tummarna för att allt går åt ljusare håll nu..

• Vaniljdröm

malin,

Att bryta ihop på textilavdelningen är mer regel än undantag! Men kan inte stora tjejen vara i lerummet och lillen mutas med något gott?

• lasseliten

God morgon!

Hemma sjuk idag....igen! Feber, en svullen och öm hals, ont i öronen. BLÄ!

Malins - jag känner igen din känsla och jag har ju bara ett barn. Skickar en kram och tror det bästa är att sänka kraven på sig själv. Precis som Sylt säger, försöka att göra saker som är roligt då och då...och strunta i tvätten och städningen.

• JagOchHan

btw om någon kikar in - kan ni berätta för mig sedan om texten på min blogg är gigantiskt stor
    Råkade trycka på nåt när jag skulle skriva stor bokstav och när jag kolla själv ser det hemskt ut...

• malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-05-13 07:14:59 följande:
    malin,Att bryta ihop på textilavdelningen är mer regel än undantag! Men kan inte stora tjejen vara i lerummet och lillen mutas med något gott?
    Stora tjejen är på dagis så det är bara Jacob som ska med. Den som brukar bryta ihop 9 av 10 ggr är maken

Förresten känner du någon som heter Angelica Coleman (fd Jaxér)? hon har två barn Emma 4år och Carl 1,5år. Hon jobbar hos min syster och svåger i Halmstad, fast hemifrån i R-by.
  • malins79

Hissgardinen Alvine från Ikea, kan man hissa den upp och ner eller är det risk att den går sönder? Vi behöver ha någon form av hissgardin eller rullgardin i vårt nya tvrum så att solen inte kan lysa rätt i tvrutan.

• Vaniljdröm

malin,

Min make får inte ens följa med till Ikea längre !

Jo, jag vet vem Angelica är men känner inte henne personligen. Men jag är jämnårig med hennes lillebror Joacim. Vi gick i skolan ihop men jag har inte sett honom sedan gymnasietiden.
    Världen är liten!

• juliah

Nytt i bloggen!

http://juliasvitadrommar.blogspot.com/

Ja egen tid finns det inte särskilt gott om. Jag har börjat bli fräck hihi. Imorgon kommer Milda maränger hit, kommer att utnyttja henne stenhårt med lite avlastning. Samma sak i sommar, en god vän som kommer hit i en vecka, hon ska få passa barn Skrattande
    Det är tufft att inte ha så många i sin omgivning som kan hjälpa till. Jag har i snitt två dagar per månad lite hjälp med Noell.

• Vaniljdröm

OT

Malin,
    Jag ramlade förresten över denna minnessidan över Angelicas pappa när jag googlade på något om båtar för ett tag sedan.
    Jättvacker sida, och tragisk. Men där var många fina blider på familjen och särskilt roligt var det att se att Joacim både gift sig och fått barn. Alltid roligt att veta vad som händer med gamla skolkamrater.
    www.jaxer.se

• Meli

Vaniljkdröm

Fast du vet ju inte om de har det så där perfekt alltid

Svar på tråden Vita tråden del 8