• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Tjock kulan

Kajsa: Stå på er även om det är tråkigt att bli stämplad som den jobbiga föräldern.

Vanilj: Trädgården anv jag mig av, finns inget som ger mig mer lugn, glädje och återhämtning som när jag är ute och gräver, sår och rensar i trädgården. Man står där och påtar och lyssnar på fåglarna och känner doften av myllan, ja det är ljuvligt helt enkelt.

Sylt: Instämmer i kudd kören, FIIINT

Mimmi:Spelar ingen roll, även om jag inte haft Alice så har jag svårt att se mig själv byggandes ett skåp

Lillafru: Är ni fortfarande i rensar stadiet eller har du börjat piffa i torpet´.

• livet från ljusa sidan

Tittar in här och får lite frisk luft

Är inne i en tenta tunnel som håller på att gå käpp rätt åt lingonskogen...Men det finns alltid omtentamen Men är här inne och stötläser så jag kan inte en kommentera för det kunde jag inte hålla i minnet vad jag ville säga. Allt som ni visar och säger är UNDERBART!

fruluva: Wow det var ju superbra forum Bra jobbat!

• Kajsa M

Kaktus76 - Ja vi har stött på en nonchalans som inte är av denna värld. Näsa gång ska vi be om namnet på den vi talar med.

• lillafruluva

Tjock kulan- vi gör både och! Det är mycket att fixa i trädgården, men det börjar se riktigt bra ut nu Har inte påbörjat målningen inne ännu, men piffat till det lite ändå!

Livet från ljusa sidan- Tack, men det känns som man precis börjat, vill gärna snygga till det!

• Memoria

Sylt: Vilka fina kuddar du gjort! Tycker verkligen deras tyger är söta.

Kajsa: Usch, stackars er och dottern. Kör hårt och ring ner dem nu så att ni får en tid för op. *kramar om*

numberone: härligt att se att inte alla har perfekta vita hem ännu!

Vanilj: Inte ett till... önskar de hittar bättre botemedel mot cancer.

Malins79: Bara hemma med barn skriver du... det är ju verkligen inte bara.  Du skulle också få mycket gjort om du hade någon som satt barnvakt åt dig. De få stunderna när de väl somnat känns det som om man måste ladda batterierna, inte lägga massa värdefull tid på att fixa och greja. Även om det för somliga är just det som får dem att ladda upp igen.
    Försök inte jämföra dig med andra utan tillåt dig att bara vara!

• LinaoMatilda

Malins: förra sommaren var Matilda 3 och Emil dryga 1. För mig kändes det som semester att få åka och jobba ibland. På jobbet fick jag ju faktiskt sitta på toa själv t.o.m. Men iår är det helt annorlunda. Jag kan pyssla med mitt och barnen leker med sitt, de nöjer sig med att jag ger lite fart när de gungar och små utflykter ibland. Kram

• Tjock kulan

Memoria: Kul att se dig här igen, blev det besök på Liseberg

• Sylt

Tack igen Generad

Vanilj --> Har inga ord...

Kajsa --> Blääh, kan bara hålla tummarna för er!

mimmi --> Skåpet är kanonfint, roligt med saker som är unika o funktionella

malin --> Våra barn verkar vara jämngamla. S blir 4år i juli o V 1år i juli. Kan säga att jag inte får mkt vettigt gjort hemma. Jag prioriterar sådant som jag tycker är roligt framför hushållsarbete . Maken är borta många kvällar (o nätter ibland) så jag har också barnen mkt själv. För mig känns det viktigare att ta vara på tiden hemma med barnen än att ha nystädat. När V sover så passar jag på att vila, läsa en tidning el snacka med Sigge. Jag kör ett snabbrace i köket precis efter frukost när killarna är glada o klarar sig själv en liten stund. Tänk på att när du börjar jobba så vill du hellre se tillbaka på mysiga stunder med fika o mys med barnen än att du kan skryta om allt du hann att göra! Det kommer en tid till det också

Nu skall jag hoppa i säng.

kram o godnatt

• MildaMaränger

Tack för alla söta kommentarer i min blogg!!!
    Nu ska jag sussa!!

Svar på tråden Vita tråden del 8