• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Meli

Idag har jag äntligen hittat IKEAS hemnes pottskåp som utgått som jag varit på jakt efter länge. SKa hämta dem idag. Det dörjer väl innan de hinner vitmålas, men jag har dem i alla fall. Han skulle ha 300 för båda. Tur man inte åkt in på förlossningen än, tänk om jag hade missat det

Nu ska jag kolla igenom tråden lite

• syster ruffa

Hej alla
    Vaniljdröm: så sant som du skriver. Lever man ett liv med småbarn är det omöjligt att ha fint och välstädat jämt ... åtminstone här hos oss :) Och så tycker jag det ska vara oxå, barnen måste ju få leka/leva. 

Våran 3-åriga lilldara är en riktig slarvmaja som leker och yrar runt i hela huset ... visst kan man bli lite trött på allt ibland ... men försöker oxå tänka att det är inte många år som det är så. Egentligen ganska härligt att se hur dom donar och fantiserar :) Storakillen snart 7 ... har redan massa andra grejer han grejar med, och roddar sällan till det nåt vidare :) Tror heller inte barnen sen tackar för att dom haft en mamma som plockat undan för dom jämt...

Bilderna på bloggarna är väl alla mer eller mindre stylade ... liksom i inredingstidningar o.dyl. Bloggarna är för mig en stor inspirationskälla, och ett underbar värld där jag kan drömma mig bort från verkligheten en stund ... för att i nästa stund kasta en blick bakom mig och se en bautaklädhög som väntar på att vikas :) Sånt e livet här hos oss ... inte allt som syns i bloggen mao :) ... fast jag tror heller inte ni är värst intresserade att se en bautaklädhög i v.rumssoffan ... eller alla oornade klädskåp :)

Ha en riktigt skön dag!
    kram/ruffa

• Vaniljdröm

Meli,
    Fast flickan klagade över att hon var tvungen att dammtorka sitt rum 3ggr/veckan
    Usch nej, det är ett för högt pris för att få det perfekt.

• juliah

Ang. perfekta hem är vårt så långt ifrån som man bara kan komma. Vi lever på en byggarbetsplats och jag önskar av hela mitt hjärta att det bara var lite vanlig vardagsstädning som gällde. Det är så tröttsamt men vad ska man göra...

• Vaniljdröm

Känner med dig Julia.
    Vi har det exakt likadant. Vardagsständning hade känts som semester nu
    Vi har varken trösklar, golvlister eller dörrkarmar heller. Detta gör det omöjligt att skura golven t ex. Måtte man vara tillbaka på en mer normal nivå snart!

• Camilla R
    malins79 skrev 2008-05-13 07:05:07 följande:
    Vanilj, jag har inte heller någon energi och anvundas alla perfekta hem man ser i alla bloggar. Jag vill med ha det så där fint, piffat och igenomtänkt. Hos oss är allt bara ett himla ihopplock.
    Jag tror inte att du är ensam, hemma hos är det verkligen hopplock och tråkigt och det är inte utan att man blir lite avis när man kikar runt hos alla.
    Jag försöker vara logisk och inse att inte allt kan göras på en gång, men ibland så blir jag bara så less -tror att det är ganska vanligt.
  • Lisa1981

Godmorgon tejer
    Tack för hjälpen igår sylt, jag beställde slutligen från sos. Orkar inte springa runt och leta i affärer.

En fråga till er som köpt rice muggar. Vet ni om det finns någon webbshop som säljer de styckvis så man kan välja färg??
    Jag fick tag i en shop men de sålde bara 6 pack. Det får väl gå om man inte hitta någon annan.

Fina muggar Juliah med trycket på.

• Sylt
    Lisa1981 skrev 2008-05-13 08:11:47 följande:
    Godmorgon tejerTack för hjälpen igår sylt, jag beställde slutligen från sos. Orkar inte springa runt och leta i affärer.En fråga till er som köpt rice muggar. Vet ni om det finns någon webbshop som säljer de styckvis så man kan välja färg??Jag fick tag i en shop men de sålde bara 6 pack. Det får väl gå om man inte hitta någon annan.Fina muggar Juliah med trycket på.

inreda.com
  • Lisa1981

Tack sylt, du är räddaren i nöden

Svar på tråden Vita tråden del 8