• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda

Malins: Jag upplevde den tiden nästan jobbigast vad gäller energi till annat. De är så små så man måste ha koll på dem hela tiden men så stora så de hålls inte på plats. Du måste vara skärpt hela tiden när de är vakna, klart man själv däckar sen när de sover.

• lillafruluva
    mimmi006 skrev 2008-05-12 21:45:46 följande:
    Åååå, har du några nya bilder som jag har missat?
    fult upp skrev jag visst Nej, jag missade att fota, dum som jag är, men nästa gång vi är där ska jag fota desto mer!
  • Ankmor
    Vaniljdröm skrev 2008-05-12 21:45:18 följande:
    Ett dödsfall till. Två st på en vecka. Den här gången en äldre släkting till maken på 72 år men de behövs de med.Cancer här med. Jag hatar cancer Var hämtar ni energi när ni som bäst behöver den? Hur gör man för att hålla det på avstånd?
    Nämen fy vad tråkigt.
    Vad säger man i ett sådant här tillfälle?
    *tröstar*
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Kajsa M

Malins79 - Förstår att du har det jobbigt och inte har ngn energi när barnen väl har somnat. Det blir lättare om ett tag när barnen är lite större och sköter sig mer själva. Klen tröst kanske men alltid ngt...
    Ja op-köerna lär ju inte minska av att syrrorna strejkar.Blir nästan förbannad på dom eftersom det drabbar oss just nu, men visst tycker jag att deras löner är för låga. Men just nu vill jag ha all personal på plats och att de sköter sina uppgifter. *morr*

Linaomatilda - Ja det hoppas jag. Min man sköter all kontakt nu. JAg blir bara så ledsen och besviken varje ång jag pratar med dem.

Sylt - Vilka underbara dynor du har sytt! *impad* Älskar de prickiga tygerna!

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 21:53:17 följande:
    Malins: Jag upplevde den tiden nästan jobbigast vad gäller energi till annat. De är så små så man måste ha koll på dem hela tiden men så stora så de hålls inte på plats. Du måste vara skärpt hela tiden när de är vakna, klart man själv däckar sen när de sover.
    Tack, jag behövde verkligen få höra något sånt!
    Jag känner mig nästan oduglig som inte gör något när Jacob sover på förmiddagen. Känner ett behov av att jag hela tiden måste prestera något, varför vet jag inte. Handlar väl en del om att min svägerska som har en kille som är 5veckor äldre än Jacob har jobbat hela tiden sen han föddes. Visserligen inte så effektivt och med hjälp av sin mamma som tagit hand om honom när han varit med på jobbet och när han blivit lite äldre hemma hos sig. Det är ett familjeföretag min make har med sin syster.
    Jag är ju bara hemma med barn...
  • Ankmor

Jag vill bara meddela att jag kommer att starta en reklamfri bloggtråd på fredag förmiddag.

Den som vill vara med i trådstarten kan inboxa mig under veckan.

OBS! Din blogg måste vara helt fri från sådant som du själv tjänar pengar på; exempelvis reklam som genererar "klickpeng" , du säljer saker via bloggen samt länkar till egen butik/blogg där du säljer saker etc.

Länk till utkastet finns i min TS - bloggar MED reklam får en egen FL-blogglista hos mig...
  • malins79
    Kajsa M skrev 2008-05-12 21:58:25 följande:
    Malins79 - Förstår att du har det jobbigt och inte har ngn energi när barnen väl har somnat. Det blir lättare om ett tag när barnen är lite större och sköter sig mer själva. Klen tröst kanske men alltid ngt...Ja op-köerna lär ju inte minska av att syrrorna strejkar.Blir nästan förbannad på dom eftersom det drabbar oss just nu, men visst tycker jag att deras löner är för låga. Men just nu vill jag ha all personal på plats och att de sköter sina uppgifter. *morr*Linaomatilda - Ja det hoppas jag. Min man sköter all kontakt nu. JAg blir bara så ledsen och besviken varje ång jag pratar med dem. Sylt - Vilka underbara dynor du har sytt! *impad* Älskar de prickiga tygerna!
    Jag ser ju hur Saga klarar sig själv långa stunder så jag vet att det kommer men det dröjer 1,5-2år till.
  • Kaktus76
    Kajsa M skrev 2008-05-12 21:49:32 följande:
    Vaniljdröm - KRAM!!! Tack alla som kommenterat och visat värme ang min dotter!!!Idag ringde vi öron-näs- och halsmottagningen för att kräva en operationstid. Till svar fick vi:- Ja men hon DÖR inte av det!och- Det finns ingen tidsbokande sköterska på plats idag...Så imorgon ska vi ringa igen. Vi kommer vara en "pain in the ass" ett tag nu!Är bara så trött på allt...Vad hände med vårdgarantin?
    Vad är det för jä*la kommentar...Blir förbannad när jag läser sådant där. Än om dom tycker si eller så när folk ringer och vill ha hjälp så ska dom banne mig inte säga det  utan bete sig som profitionella i sitt yrke. jobbar själv inom vården och många ggr är det bara att hålla med och "gilla" läget,än fast man tycker något helt annat.

Stå på er och ring,ring,ring och terra dom!!!  Lycka till.

Nu är det dags för bingen.Sov gott!!
Svar på tråden Vita tråden del 8