• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Anton2005

Hej i tråden!

Snart ska jag sätta igång och baka till gästerna som kommer i em, blir nog nå´t gott från Leilas bok.

Någon som vet om det finns själskydd till vaggor eller använder man samma som till spjälsängar?

• Kajsa M

Godmorgon!

Tack igen för ert stöd! Om en halvtimme ska min man (igeln) ringa igen.

Jag har faktiskt en fråga vad gäller (nästan) inredning. Eller utredning.

Vi ska köpa en stor terassmarkis. Vi har ett vitt trähus. Funderar på en grå markis med rak kant. Vi har inget i färg att ta hänsyn till så vi kan välja vad vi vill egentligen. VAd skulle ni ha valt?

• Meli

SYster ruffa

Skönt att höra det. Ibland undrar jag om det är så där finbäddat med kuddar varje dag, och om kuddarna ligger så fint i soffan....

• Kajsa M

Lasseliten - krya på dig! Inte roligt att vara sjuk så här års! Kram!

• Anton2005
    Kajsa M skrev 2008-05-13 09:01:33 följande:
    Godmorgon!Tack igen för ert stöd! Om en halvtimme ska min man (igeln) ringa igen.Jag har faktiskt en fråga vad gäller (nästan) inredning. Eller utredning. Vi ska köpa en stor terassmarkis. Vi har ett vitt trähus. Funderar på en grå markis med rak kant. Vi har inget i färg att ta hänsyn till så vi kan välja vad vi vill egentligen. VAd skulle ni ha valt?
    Våra bekanta satte just upp såna markiser på sitt hus. Det blev jätte snyggt. Tror det blir jätte fint med grått om ni har ett vitt hus
  • Meli

juliah

usch, vi har med haft det så där för några år sen, jättejobbigt! OCh svårt att se ett slut på det. LÖn för mödan är ju att det blir precis som ni vill ha det i slutändan...

• snigelfart

Måste få göra ett inlägg...

Jag skulle hellre bo på en byggarbetsplats än som vi gör nu, i ett hus jag vantrivs så fruktansvärt i, faktiskt.

• MildaMaränger
    juliah skrev 2008-05-13 07:36:50 följande:
    Nytt i bloggen!juliasvitadrommar.blogspot.com/Ja egen tid finns det inte särskilt gott om. Jag har börjat bli fräck hihi. Imorgon kommer Milda maränger hit, kommer att utnyttja henne stenhårt med lite avlastning. Samma sak i sommar, en god vän som kommer hit i en vecka, hon ska få passa barn Det är tufft att inte ha så många i sin omgivning som kan hjälpa till. Jag har i snitt två dagar per månad lite hjälp med Noell.
    ehum... jag läste det där...

Närå.... jag passar så gäääääääärna dina små söta änglar! Jag behöver ju öva mig om inte annat!
  • Vaniljdröm

snigelfart!
    Vad har känt? Varför vantrivs du? Låter jättetråkigt

• Kajsa M
    Anton2005 skrev 2008-05-13 09:03:08 följande:
    Våra bekanta satte just upp såna markiser på sitt hus. Det blev jätte snyggt. Tror det blir jätte fint med grått om ni har ett vitt hus
    Ja jag tror att det är en bra färg ur blekningssynpunkt också och smutssynpunkt. Marinblå tycker jag är fint men de blir ofta blekta med tiden. Vinröda kan också vara fint, men det är inte ngn färg som passar mig. Så grått är nog min färg helt enkelt...
Svar på tråden Vita tråden del 8