• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • JeaJea

Tack LoM, min man har börjat i jomla till mig men det går trögt, för mycket annat att göra. Jag har tänkt göra det i 2 år...snabb, nja...

LinaoMatilda skrev 2008-06-23 17:16:41 följande:
    En gratisverison som finns på nätet. www.wosbee.com
  • JeaJea
    JeaJea skrev 2008-06-23 18:04:48 följande:
    Trollens mamma skrev 2008-06-23 18:00:10 följande:
    cosas har ensamrätt på nätet
    men man kan ju ringa någon av deras andra återförsäljare och be dem skicka.
  • LinaoMatilda

Kajsa: Ja det kommer jag garanterat att göra. Finns inget som är så irriterande som att kolla i en svensk nätbutik och hitta fina varor och så komma på att de inte skickar till Finland, skulle aldrig utsätta er för det Det blev superfint i ert arbetsrum!

• LinaoMatilda

JeaJea: Kan tänka mig att det tar tid ändå när du har fullt upp iaf. Men bara du får början gjord så går det ju lättare sen med nät-biten.

Anton: Tack

• mimmamum

Godkväll!

Jezzika, åh vilken underbart söt möbelgrupp, lyckliga den som blev ägare! Ett sant fynd!

Kajsa, så mysigt! Där skulle jag gärna ligga och läsa en Lantliv! Flört Eller varför inte lyssna på lite pianomusik! Underbart ljusrosa tyg! Visst är det IKEAs?

Vi planerar för huset för fullt! Jag är mest inriktad på inredningen och sambon på trädgården och kringytor vilket är HELT ok för mig! Skrattande

Bänksskiveproblemet kvarstår men ska nog lösa sig. PlattTV dilemmat överlåter jag till sambon, det får väl bli en svart och silver då istället för vit *snyftar*. Sedan ska vi sälja vår stationära dator och köpa en bärbar VIT istället *jippie*

• mimmamum

Apropå ylva skarps brädor: www.blocket.se/vi/16887998.htm  Ej min annons!

Man blir såååå trött på alla dessa usla kopior rent ut sagt. Det är hemskt när folk försöker sko sig på andras ideér, det gör mig arg! Skrikandes

• Myriz

Nämen ser att ni pratar om Ylva skarp...
    Jag har jobbat med en tjej som heter Helena Skarp som har ett hem/ hemsida ni säkert gillar. (underbart!) I alla fall, jag minns för många år sen så hade hon brädor och lite annat som det var skrivit på sådär... helena heter skarp i efternamn. Kommer från gävle. Vet att det var nån hon kände som gjorde dom men minns inte hennes namn. Jag blev toooookkär i en adventljusstake hon hade... *suktar efter den än*

Länk till helena kommer här:
    http://uthuset.com/

Kanske ni har redan iofs...

• mimmamum

Myriz, jag har besökt Helena flera gånger! Underbart hem och butik! Ylva och helena är svägerskor!

• malins79
    Myriz skrev 2008-06-23 18:48:25 följande:
    Nämen ser att ni pratar om Ylva skarp... Jag har jobbat med en tjej som heter Helena Skarp som har ett hem/ hemsida ni säkert gillar. (underbart!) I alla fall, jag minns för många år sen så hade hon brädor och lite annat som det var skrivit på sådär... helena heter skarp i efternamn. Kommer från gävle. Vet att det var nån hon kände som gjorde dom men minns inte hennes namn. Jag blev toooookkär i en adventljusstake hon hade... *suktar efter den än*Länk till helena kommer här:uthuset.com/Kanske ni har redan iofs...
    Ylva är Helenas svägerska.
Svar på tråden Vita tråden del 8