• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Kaktus76
    Kajsa77: Jättefint. Du har aldrig ångrat svart bänkskiva? Typ när alla brödsmulor syns eller så? Är lite orolig över att jag efter ett tag kommer att tycka att den är för mörk....Något du har känt?

mimmi006: Ser jättefint ut. Blir nog kanonbra när alla saker är på plats!

Nä nu är det dags för sommartorpet.
  • malins79
    mimmi006 skrev 2008-06-23 20:09:57 följande:
    Tack! Min pappa kom precis med fönsterbrädor som han har gjort och jag blev alldeles till mig, så fina! *glad*

Du ser, det går framåt!
  • Beatrize74

Fortfarande värsta dippdeppen här hemma. Det ser FÖRJÄVLIGT UT med alla saker överallt. Idag hade jag dessutom en väninna över med sin dotter, det är ju knappt de kommer fram. Inte roligt, jag som annars är mån om att ha ett vackert, välstädat hem.

Bröt ihop sent i eftermiddags...maken kom hem och fick ta över lite och jag bara fick sova en stund. Nu känns det lite bättre, men är fortfarande jobbigt. Det tär på en att gå runt i detta med två små barn i allt kaos som bara ramlar och parera hela tiden. Och så hittar de ju hela tiden saker från skåp som håller på att avvecklas, som fingerfärg, små burkar med marmorkross, pärlor etc. etc.

Maken har städat till hälften i hall och vardagsrum (fast då lagt det i tre flyttkartonger och ställt dem utanför barnens rum i lilla hallen istället....så de måste ju ändå rensas och gå igenom på sikt...hade hoppats på att få rent där)

Trött, trött, trött är både maken och jag...hur stor lust tror ni jag har att bjuda hem till barnkalas på lördag där barnens kamrater kommer med föräldrar som aldrig varit här förut. Man önskar ju att de fick se hemmet för första gången under mer ordnade förhållanden.

• mammastädservice

Shoppat idag....bild finns i bloggen nedanför min profil....

Förresten, är det verkligen ingen som har tips om var man hittar vita hissgardiner?

• malins79
    Beatrize74 skrev 2008-06-23 20:21:01 följande:
    Fortfarande värsta dippdeppen här hemma. Det ser FÖRJÄVLIGT UT med alla saker överallt. Idag hade jag dessutom en väninna över med sin dotter, det är ju knappt de kommer fram. Inte roligt, jag som annars är mån om att ha ett vackert, välstädat hem. Bröt ihop sent i eftermiddags...maken kom hem och fick ta över lite och jag bara fick sova en stund. Nu känns det lite bättre, men är fortfarande jobbigt. Det tär på en att gå runt i detta med två små barn i allt kaos som bara ramlar och parera hela tiden. Och så hittar de ju hela tiden saker från skåp som håller på att avvecklas, som fingerfärg, små burkar med marmorkross, pärlor etc. etc. Maken har städat till hälften i hall och vardagsrum (fast då lagt det i tre flyttkartonger och ställt dem utanför barnens rum i lilla hallen istället....så de måste ju ändå rensas och gå igenom på sikt...hade hoppats på att få rent där)Trött, trött, trött är både maken och jag...hur stor lust tror ni jag har att bjuda hem till barnkalas på lördag där barnens kamrater kommer med föräldrar som aldrig varit här förut. Man önskar ju att de fick se hemmet för första gången under mer ordnade förhållanden.
    Kram!

Måste du ha barnkalas nu?
  • LinaoMatilda
    mammastädservice skrev 2008-06-23 20:21:06 följande:
    Shoppat idag....bild finns i bloggen nedanför min profil....Förresten, är det verkligen ingen som har tips om var man hittar vita hissgardiner?
    himla har fina hissgardiner.

Bea: En stor KRAM till dig. Åå vad jag lider med dig. Hoppas ni får ordning på det snart. Kan ni inte ha kalaset någon annanstans? Hos mormor och morfar eller farmor och farfar? Du ordnar och fixar det där istället?
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-06-23 20:26:03 följande:
    himla har fina hissgardiner.Bea: En stor KRAM till dig. Åå vad jag lider med dig. Hoppas ni får ordning på det snart. Kan ni inte ha kalaset någon annanstans? Hos mormor och morfar eller farmor och farfar? Du ordnar och fixar det där istället?
    Ja eller varför inte på en lekplats?
  • Enji
    mammastädservice skrev 2008-06-23 20:21:06 följande:
    Shoppat idag....bild finns i bloggen nedanför min profil....Förresten, är det verkligen ingen som har tips om var man hittar vita hissgardiner?
    Jag har köpt mina på Åhlens..
  • Juleja
    Beatrize74 skrev 2008-06-23 20:21:01 följande:
    Fortfarande värsta dippdeppen här hemma. Det ser FÖRJÄVLIGT UT med alla saker överallt. Idag hade jag dessutom en väninna över med sin dotter, det är ju knappt de kommer fram. Inte roligt, jag som annars är mån om att ha ett vackert, välstädat hem. Bröt ihop sent i eftermiddags...maken kom hem och fick ta över lite och jag bara fick sova en stund. Nu känns det lite bättre, men är fortfarande jobbigt. Det tär på en att gå runt i detta med två små barn i allt kaos som bara ramlar och parera hela tiden. Och så hittar de ju hela tiden saker från skåp som håller på att avvecklas, som fingerfärg, små burkar med marmorkross, pärlor etc. etc. Maken har städat till hälften i hall och vardagsrum (fast då lagt det i tre flyttkartonger och ställt dem utanför barnens rum i lilla hallen istället....så de måste ju ändå rensas och gå igenom på sikt...hade hoppats på att få rent där)Trött, trött, trött är både maken och jag...hur stor lust tror ni jag har att bjuda hem till barnkalas på lördag där barnens kamrater kommer med föräldrar som aldrig varit här förut. Man önskar ju att de fick se hemmet för första gången under mer ordnade förhållanden.
    Om man nån gång skulle överväga barnkalas på macDonalds är nog ögonblicket nu... usch, jag förstår dig! Kram!
Svar på tråden Vita tråden del 8