• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-06-23 20:57:47 följande:
    Det finns olika tema modeller. Sen kan man (om man får programmet att lyda ) lägga in olika färger och bilder...
    Roligt!! Hoppas att programmet lyder dig nu då
  • MiaMariah
    Enji skrev 2008-06-23 20:41:21 följande:
    MiaM -> var det ditt brev som hamnade i Tove tidningen? Lite kul ju..
    Jepp!
    LinaoMatilda skrev 2008-06-23 20:47:54 följande:
    MiaM: Så fiint!
    Tack, skönt att nån såg den Skrattande
  • Tjock kulan

Mia: Vilken vacker kruka, fin bild som vanligt när du har varit igång med kameran

Himmelbit: *ASG* du är ju bara för j*kla rolig

Kajsa: Vad fint det blev i arb rummet

Bea: Efter regn kommer sol som kloka gamla tanter brukar säga. Håll ut, efter renoveringen kommer du att vara så nöjd. Håller med de andra kloka damerna i tråden, kan ni inte kalajsa någon annanstans?

• Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-06-23 21:12:13 följande:
    Mia: Vilken vacker kruka, fin bild som vanligt när du har varit igång med kameran Himmelbit: *ASG* du är ju bara för j*kla rolig Kajsa: Vad fint det blev i arb rummetBea: Efter regn kommer sol som kloka gamla tanter brukar säga. Håll ut, efter renoveringen kommer du att vara så nöjd. Håller med de andra kloka damerna i tråden, kan ni inte kalajsa någon annanstans?
  • 13 år emellan
    malins79 skrev 2008-06-23 19:30:43 följande:
    Så berusade får inte köpa? Men "A-lagare" nekas dom eller får de köpa om de är "nyktra", kanske därför de är där vid öppningstid?
    Det stämmer. Är dom märkbart berusade får dom inte köpa - det ingår i systembolagets policy. Jag antar att det finns ställen där de kanske har en högre toleransnivå än andra, men mitt intryck är faktiskt att de verkar vara duktiga på detta. Och som du säger, de flesta A-lagare köper sin sprit på morgonen...
  • 13 år emellan
    Beatrize74 skrev 2008-06-23 20:21:01 följande:
    Fortfarande värsta dippdeppen här hemma. Det ser FÖRJÄVLIGT UT med alla saker överallt. Idag hade jag dessutom en väninna över med sin dotter, det är ju knappt de kommer fram. Inte roligt, jag som annars är mån om att ha ett vackert, välstädat hem. Bröt ihop sent i eftermiddags...maken kom hem och fick ta över lite och jag bara fick sova en stund. Nu känns det lite bättre, men är fortfarande jobbigt. Det tär på en att gå runt i detta med två små barn i allt kaos som bara ramlar och parera hela tiden. Och så hittar de ju hela tiden saker från skåp som håller på att avvecklas, som fingerfärg, små burkar med marmorkross, pärlor etc. etc. Maken har städat till hälften i hall och vardagsrum (fast då lagt det i tre flyttkartonger och ställt dem utanför barnens rum i lilla hallen istället....så de måste ju ändå rensas och gå igenom på sikt...hade hoppats på att få rent där)Trött, trött, trött är både maken och jag...hur stor lust tror ni jag har att bjuda hem till barnkalas på lördag där barnens kamrater kommer med föräldrar som aldrig varit här förut. Man önskar ju att de fick se hemmet för första gången under mer ordnade förhållanden.
    Hu! Jag tror att jag kommer känna den där frustrationen om ett kort tag...Men du, Juleja kom faktiskt med ett bra förslag! Kanske inte McDonalds men det finns ju massor av andra ställen som ordnar kalas! Utan lång förvarning ...
    KRAM
  • 13 år emellan

LoM:

Just det ja! Vad kul för dig! GRATTIS!!!

Dog tråden nu eller? Ho,ho...

• 13 år emellan

LoM:

Just det ja! Vad kul för dig! GRATTIS!!!

Dog tråden nu eller? Ho,ho...

Svar på tråden Vita tråden del 8