• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • FruPuffen
    13 år emellan skrev 2008-06-23 21:59:39 följande:
    Oh, jag med;-D! Men det bästa är ändå känslan av att stryka ngt från listan
    Ja, härlig känsla ... Det är också skönt att få en överblick över saker som ska göras, känns lättare att klara dem då än när man ska ha allt i huvudet!
  • ugglan

Hej alla ni med såå vackra hem.. Hänger här å suktar dagligen å längtar tills vi får flytta in i vårt hus. Får massor med tips å inspiration här i tråden bara av att läsa om alla era fixar-projekt...

Undrar om nån har lust att komma med en åsikt om en matgrupp jag funderar på att köpa.. (väldigt billigt på blocket å finns bara ett stenkast härifrån) Jag gillar att bordet är stort och att det dessutom finns två iläggsskivor så man kan duka för 12 pers. Kanske sågar av knopparna på stolarna.. Vet inte om det kommer se "rätt" ut eller om det är för pråligt liksom, är egentligen tveksam till svarvade ben å så men gillar det ändå på nåt sätt... Bild finns i galleriet under "hemma" Har förresten tänkt att ha lite klassiskt gammaldags "finrums-stuk" i matrummet så det är väl inte helt dumt att det är lite pråligt liksom.. Hi hi svammel svammel

• Beatrize74
    malins79 skrev 2008-06-23 20:24:15 följande:
    Kram!Måste du ha barnkalas nu?
    LinaoMatilda skrev 2008-06-23 20:26:03 följande:
    Bea: En stor KRAM till dig. Åå vad jag lider med dig. Hoppas ni får ordning på det snart. Kan ni inte ha kalaset någon annanstans? Hos mormor och morfar eller farmor och farfar? Du ordnar och fixar det där istället?
    malins79 skrev 2008-06-23 20:26:54 följande:
    Ja eller varför inte på en lekplats?
    Juleja skrev 2008-06-23 20:29:33 följande:
    Om man nån gång skulle överväga barnkalas på macDonalds är nog ögonblicket nu... usch, jag förstår dig! Kram!
    Tack tjejer!

Ja-a...det känns ju inte roligt. Lite "måste" vi nog ha kalas nu i alla fall, för han har blivit bjuden på så många fina kalas och då kan jag inte hoppa över och det verkar som om det är NU som folk kan, inte senare i sommar.

Jag har faktiskt funderat på att ha kalaset i lekparken, men...det är också beroende på väder. Jag tänkte annars att vi skulle kunna vara ute på altanen, men det bör ju helst också vara bra väder för det även om vi är på tak.

McDonalds har faktiskt inga barnkalas här i vår stad (har kollat upp det), sedan har maken rätt i att vi inte får "göra för mycket". De flesta kalas vi varit på har varit av det enklare slaget och det gäller nog att inte göra för mycket tror jag. (Annars är vi ganska duktiga på det, min man och jag, och har nog gått på en och annan mina av den orsaken. NI skulle inte bli förvånade, men många liksom tycker att det lätt blir "för mycket" när man bjuder på cupcakes istället för vanliga muffins osv. Svamlar, men ni förstår nog hur jag menar)
  • lasseliten

Snabbläser ikapp...

Lina - grattis, åh så roligt! Måste vara helt underbart att få chansen att ha jobba med inredning och prylar! Verkligen glad för din skull! Du får berätta mer på träffen!

Kajsa - superfin myshörna!

Bea - skickar en stor kram till dig. Byggkaos är aldrig kul. Du har verkligen fixat kaoset bra...det tär på en...*hoppas på sol på kalasdagen*

Nytt i bloggen!

Over and out!

• Beatrize74

Tack tjejer för allt stöd..tänk vad skönt att jag har er...ni som förstår hur mycket inredningen betyder, hur mycket av en SJÄLV det är.

Fast ibland önskar jag ju att jag inte brydde mig så mycket...som vid sådana här tillfällen förstås.

Det ordnar sig nog. Ni kan väl be till vädergudarna så att det blir ok väder på lördag eftermiddag så barnen åtminstone kan vara ute?

• LinaoMatilda

God morgon!

Lasseliten: Tack snälla. Ja vi får prata mer om det sen

Bea: Men visst har de lovat finare väder till helgen. Håller tummarna för fint väder.

• Anton2005

God morgon!

Oj vad jag är virrig! Idag fyller sambon år och jag älskar födelsedagar, blir lite sådär pirrig som man blev på julafton när man va liten och i år är extra roligt för Anton kan hela ja må han leva och förstår ju verkligen att pappa fyller år.

Eftersom jag har jätte svårt att sova på nätterna nu så tänkte jag att det är lika bra att jag går upp när jag vaknar eftersom jag ska hämta tårtan innan jag och sonen grattar pappa på sängen. Tittade tyvärr inte så noga på klockan innan jag hoppade i kläderna och åkte till bageriet, klockan va bara halv sex och de hade inte ens öppnat än, jag trodde klockan va strax innan sju. Så nu sitter jag här och väntar på att få åka iväg igen.

Svar på tråden Vita tråden del 8