• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Videli
    FruPuffen skrev 2008-06-25 11:55:12 följande:
    Lite från mitt kök med nymålat kakel!www.etthusivitt.blogspot.com
    Ååååå vad fiiiint. Vad har du använt dig av för färg när du målade kaklet?

Vill måla vårat klinkersgolv i nya huset, vi har inte ork att lägga nytt nu, så tanken slog mig att måla det.
  • Anton2005
    FruPuffen skrev 2008-06-25 11:55:12 följande:
    Lite från mitt kök med nymålat kakel!www.etthusivitt.blogspot.com
    Jätte snyggt blev det. Vi har oxå likadant kakel, säger som lillafruluva...nu vill jag oxå måla. Tror du att det går att måla klinkergolv oxå eller slits det för mkt. Vårat klinker i hallen är allt annat än snyggt o all lort syns på det
  • beep beep
    13 år emellan skrev 2008-06-25 11:01:07 följande:
    beep beep skrev 2008-06-25 10:39:07 följande: Jag har kört med helblank färg på mitt skåp. Om du går in i min blogg och kollar under "Bilen" så ser du det i bakgrunden...Kanske inte jättetydligt, men ändå. Jag tycker om att blanda matt och blankt, det ger ett personligare intryck...(Och det var en högst personlig åsikt)livetrunt35.blogspot.com/Bea, Juliah, Randi (rosor & tistlar), Hjalle och Minna (blomsterverstad) har ngt att hämta hos mig!
    då ska jag nog testa de...När jag pratade med de i färgbutiken tyckte de absolut att jag inte skulle ta blank utan köra halv blank... Men vad vet de om ett hus i vitt med massor av kladdiga fingrar
  • beep beep
    mimmi006 skrev 2008-06-25 10:54:51 följande:
    Nej, men den borde vara lättare att torka! Jag kan tänka mig att det går lättare om man tar klarlack på också och då kan du ju välja glans. Hör med en bra färghandlare!beep beep skrev 2008-06-25 10:39:07 följande:
    klarlack på... har du testat de? De skulle man ju kunna göra på de man målat...Så man slapp måla om...
  • MiaMariah

MM - bamsekram!

Peak - lycka till!

Bea - *skickar över lite styrka*

• Anton2005
    Beatrize74 skrev 2008-06-25 09:56:32 följande:
    Här hemma ser det ut att bli en underbar dag....solen lyser på en molnfri himmel.Fast...jag är tvungen att vara här inne. Tusen och EN röjningsprojekt kvar här inne för att få ordning på all bråte som ligger överallt sedan vi avvecklat lekrummet bland annat samt att jag har innehållet från två byråer liggandes i högar (inte så prydliga längre sedan barnen rotat kläder) i vardagsrummet. Massa verktyg och bös har funnit sin väg till arbetsrummet här också...och även in till tvättstugan...och på badrumsgolvet ligger det arbetskläder och grejer....och udda stolar står överallt sedan de inte fått plats där de brukat stå...osv. osv. Jag försöker strukturera upp det i olika högar...gå från ena hållet till det andra. "Slänga", "Spara", "Skänka", "Annan plats", "Tillfällig annan plats1" och "Tillfällig annan plats2". osv. Jag skulle behöva dra ut åbäket till kökssoffa och få ordning där, men den är för tung för mig att flytta själv och utan att den är borta så blir det svårt att få ordning på de andra sakerna. Allt är som ett enda stort "Blockitz" att spela här hemma...två små barn som "motståndarmonster" som man måste parera för hela tiden..hihi. Humöret är faktiskt inte på topp. "Nej, låt den vara, jag har precis sorterat den..." "Kan ni flytta på er lite, den här är tung och..." "Nej, vi kan inte baka nu...ställ tillbaka mjölet"Ge mig STYRKA! Och TID att få ihop det någotsånär i alla fall tills kalaset på lördag så barnen åtminstone inte ska behöva skada sig på väg till toaletten. :-S
    Jag blir nästan matt av att läsa om renoveringen samtidigt som jag tänker att gud va skönt för er att vara igång med det och att det kommer bli så bra när det är klart. Här hemma går jag bara runt och tittar på allt jag vill göra om just nu men vågar inte sätta igång med något för jag är rädd för att jag, precis som du beskriver det, inte ska orka leva med renoveringskaos. Men jag vill ju göra om!
  • LCroft

Ska strax läsa tillbaka lite, är helt slut! Kom för en liten stund sedan hem från sjukhuset med Ida, åkte in igår när hennes feber inte vill ge med sig och hamnade direkt till barnavdelningen i dropp, lilla gumman har urinvägsinfektion. Så nu får hon antibiotika i.v, 3 gånger i dygnet ska vi dit och få medicin nu i några dagar. Men sömnen har det inte varit mycket av denna natt, behövde ju givetvis få kissprov av henne och typiskt nog så höll hon emot, kissade inget från mellan 11 och 23, sen kom det så svämmade över i sängen nästan Men det andra provet fick vi först kl 2 i natt, sen var vi vakna till nästan halv 4 och så kom laboratoriet och väckte oss 7... Huvudsaken att hon blir frisk igen!

• Anton2005
    LCroft skrev 2008-06-25 13:04:33 följande:
    Ska strax läsa tillbaka lite, är helt slut! Kom för en liten stund sedan hem från sjukhuset med Ida, åkte in igår när hennes feber inte vill ge med sig och hamnade direkt till barnavdelningen i dropp, lilla gumman har urinvägsinfektion. Så nu får hon antibiotika i.v, 3 gånger i dygnet ska vi dit och få medicin nu i några dagar. Men sömnen har det inte varit mycket av denna natt, behövde ju givetvis få kissprov av henne och typiskt nog så höll hon emot, kissade inget från mellan 11 och 23, sen kom det så svämmade över i sängen nästan Men det andra provet fick vi först kl 2 i natt, sen var vi vakna till nästan halv 4 och så kom laboratoriet och väckte oss 7... Huvudsaken att hon blir frisk igen!
    Stackare, tur att ni åkte in och att hon fått antibiotika så hon blir bättre snart
Svar på tråden Vita tråden del 8