• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • 13 år emellan
    Rosesarered skrev 2008-06-25 07:33:12 följande:
    Godmorgon!Kikade in på "Lantlifs" blogg och blev förälskad i hennes gästrum. Jiiiissssses vad vackert.Undra var man kan finna sådana här fina "skyltdockor" ?bp0.blogger.com/_SUYhZJ-YAKY/SFijilRc7gI/AAAA...
    Det är inte skyltdockor utan gamla skräddar-dockor (för att sy blusar och klänningar). Kolla om du har en gammal folkhögskola i närheten som haft sömnads- eller mönsterdesignskurser, de kan ha sådana som står och dammar i källaren . Annars får du nog söka på loppis...De nya skräddardockorna är inte alls så här fina...
  • Beatrize74
    Rosesarered skrev 2008-06-24 19:45:15 följande:
    Skulle gärna vilja läsa/se bilder alla fina vita stilar så som lantligt, shabby chick, gustaviansk stil, fransk lantstil, new england stil. Vad fler? Tycker ibland det kan vara svårt på loppis eller auktioner när man inte vet så mycket om stilen. Man går mest efter att det är vitt och ser lite slitet ut. Det är ju lätt hänt att man blandar "fel" och bara köper på sig saker för att det är vita. Hur mixar ni?
    Du ska köpa efter HJÄRTAT! Klyschigt måhända...men du ska inte välja efter en viss stil utan för att den passar DIG och DIN stil!

Det kan inte bli fel om du själv som ägare älskar alla vita saker du har runtomkring dig!
  • Beatrize74
    Mammatilltretroll skrev 2008-06-24 19:51:47 följande:
    Hej tjejer! Måste säga att jag tycker det här verkar vara en av de trevligaste trådarna här på FL trots den senaste lilla dispyten...Jag undrar om alla ni som inreder så underbart (kikar i era bloggar!) bor i villa eller gammal fin sekelskiftesvåning?Vi bor i ett radhus byggt 1996, rätt trist byggt faktiskt och det känns inte som att det finns någon potential alls..Men jag gör så gott jag kan :)Föresten - har någon tips om fin hylla att ha i köket med några fina burkar på?Den ska vara ca 90-120 cm lång och max 23 cm djup..
    Köp en planka och måla vit och köp till lösa konsoler...då kan du specialanpassa den helt.
  • Peak

INOX - håller med de andra, det är ju antagligen någon som inte har mycket bättre för sig och som är avundsjuk! Titta på alla andra FINA kommentarer du fått istället och tänk bort den dumma!
    Den som inte tyckte du uppdaterat osv ville kanske väl, menade att den tyckte om din blogg och därför vill se mer!

• MildaMaränger

Beatrize jag förstår att du menar väl. Det enda jag ville var att prata med en läkare om tid till EVENTUELL igångsättning då jag inte mår speciellt bra. En igångsättning behöver inte vara medicinsk. Och nej du vet inte hur jag mår och det är lätt för dig att säga att jag ska hålla ut. Jag vet att man är orolig även om man har gått igenom en normal graviditet utan tidigare historia. Men nu är det så att jag har det och INGEN kan påstå att de har en aning om hur jag känner mig. Just nu finns det nämligen ingen som jag kan prata med om det heller, ingen inom sjukvården verkar benägen att lyssna och bara det hade hjälpt mig enormt. Men då är det kanske bättre som alla tycker att jag ska gå hemma och må otroligt dåligt över att ingen lyssnar och att jag är livrädd att det ska gå fel. Det är säkert mycket bättre för barnet. PUNKT SLUT. Och färdig diskuterat. Jag tycker inte att det passar sig att diskutera detta i denna tråd. Jag skrev i fel tråd igår och har bett att få den texten borttagen.

• MildaMaränger

Det blev en tidig dag idag och nu tror jag att jag ska piffa till mig lite och ge mig ner till Lindex och shoppa upp min värdecheck på 50 kr....

• MildaMaränger
    Peak skrev 2008-06-25 09:20:10 följande:
    MM - smyger in en kram iaf!!
    tack!
  • Anton2005

MM- Tråkigt att du inte mår bra. Håller oxå tummarna för att den lilla vill komma snart. Såg att du letar efter ljusrosa ljus. Jag har köpt på blomsterlandet

• MildaMaränger
    Anton2005 skrev 2008-06-25 09:24:17 följande:
    MM- Tråkigt att du inte mår bra. Håller oxå tummarna för att den lilla vill komma snart. Såg att du letar efter ljusrosa ljus. Jag har köpt på blomsterlandet
    hmm.. jag tror inte att det finns här. Åhlens kanske har. Ska in där idag
Svar på tråden Vita tråden del 8