• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • mimmi006

Nej, men den borde vara lättare att torka! Jag kan tänka mig att det går lättare om man tar klarlack på också och då kan du ju välja glans. Hör med en bra färghandlare!
    beep beep skrev 2008-06-25 10:39:07 följande:

Tänkte kolla vad ni använder för färg när ni målar..har innan kört med halvblank men tycker ändå den blir för matt. Och svår att rengöra från kladdiga fingrar.......Någon som testat blank vit färg?!
  • Videli

Lägger oxå till er som har kaos hemma. Jag vill just nu bara lägga mig ner och gråta Gråter

Känner att det är övermäktigt just nu, trodde vi hade bra fas på allt. Men nu strular allt, den minsta lilla skruven bråkar

Tänkte att jag skulle fota hallen som snaaart är klar, men har haft sånna problem med att få in bilder här på FL så jag vet inte om jag lyckas...

• Camilla R

Sommarläsningen är räddad

Beställningen på Bokus är nu gjord, 4 pocketböcker för 115:-, fraktfritt.
    Plus att jag redan vunnit Kajsa Ingemarssons nya i tävlingen hos månpocket. Nu räknar jag med massor av tid i sommar att kunna läsa på, optimistiskt??

• 13 år emellan

beep beep skrev 2008-06-25 10:39:07 följande:

Tänkte kolla vad ni använder för färg när ni målar..har innan kört med halvblank men tycker ändå den blir för matt. Och svår att rengöra från kladdiga fingrar.......Någon som testat blank vit färg?!
    Jag har kört med helblank färg på mitt skåp. Om du går in i min blogg och kollar under "Bilen" så ser du det i bakgrunden...Kanske inte jättetydligt, men ändå . Jag tycker om att blanda matt och blankt, det ger ett personligare intryck...(Och det var en högst personlig åsikt )

livetrunt35.blogspot.com/

Bea, Juliah, Randi (rosor & tistlar), Hjalle och Minna (blomsterverstad) har ngt att hämta hos mig !
  • mimmi006

Jag har kaos här hemma, men är rätt glad ändå... jag tycker det är så skönt att få vara hemma på dagarna och hinna med att plocka överhuvudtaget! Men en del dagar känns det tungt. Det är bra att det är soligt idag iallafall, så man slipper att kura inne! Förlåt mitt käcka inlägg...

• lillafruluva
    mimmi006 skrev 2008-06-25 11:04:55 följande:
    Jag har kaos här hemma, men är rätt glad ändå... jag tycker det är så skönt att få vara hemma på dagarna och hinna med att plocka överhuvudtaget! Men en del dagar känns det tungt. Det är bra att det är soligt idag iallafall, så man slipper att kura inne! Förlåt mitt käcka inlägg...
    Ja, när jag var mammeledig kändes det inte lika jobbigt, men nu har jag press på mig med att bli klar med allt i tid hela tiden...längtar efter nästa f-ledighet!! Sen måste jag skola om mig eller leta nytt jobb, så trött på mina oregelbundna arbetstider!
  • Videli
    mimmi006 skrev 2008-06-25 11:04:55 följande:
    Hahahaha
    Ja jag kan oxå leva i ett kaos och har gjort det i 4 år. 5 personer och en hund på 65 kvm. Men just nu är mitt kaos olidligt då vi har visning imorgon och folk ska komma hit och betala pengar för våran lägenhet. Så då vill man liksom inte visa upp kaoset...
  • 13 år emellan

Gah! Vi har också kaos, och värre blir det nu när renoveringen står bakom knuten. Men, så måste man nog tillägga att vi alla är lite av perfektionister i den här tråden, så det vi upplever som kaos är hos ganska många andra en normal standard

• Beatrize74
    malins79 skrev 2008-06-25 10:47:37 följande:
    Såg du hunden?
    Haha..jag såg den inte första gången...jag var tvungen att titta igen..

Ja-a...nu kan man ju pusta ut...så rörigt är det ju inte...eller joe...men...inte till vardagsfint.
Svar på tråden Vita tråden del 8