• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79
    Peak skrev 2008-06-25 09:39:41 följande:
    nja...svårt att sova igår kväll, låg mest och funderade. Och ska prata med en eller flera av cheferna idag, men tror även jag ska prata med min chef eller vad de kallar sig på bemanningsföretaget om de har något annat som kan passa för detta är ju segt!men det går ju inte att förklara hela min arbetssituation här heller det skulle bli en halv roman, men det är ju ganska svårt att säga till om att man vill ha mer jobb hela tiden, jag kände från början att jag ville ligga lite lågt med det för jag var rädd att de skulle upptäcka att de inte behöver min tjänst, de har ju rätt att säga upp mig när som helst!Men tack för att du frågar!fast jag ska inte tjata om det här mer nu! Ska skona era ögon!
    Om jag var du skulle jag höra om det fanns något annat jobb efter semestern, kan ju inte vara kul att inte ha något att göra på dagarna, och jag tycker inte du ska behöva fråga hela tiden om det finns jobb att göra för dig. Eftersom du fått jobbet anser de att beöver någon som avlastar dem men då måste de kunna delegera också.

Men prata med någon på den arbetsplats du är på, de kanske har arbetsuppgifter som du kan göra.
  • Beatrize74
    MildaMaränger skrev 2008-06-25 09:07:27 följande:
    Beatrize jag förstår att du menar väl. Det enda jag ville var att prata med en läkare om tid till EVENTUELL igångsättning då jag inte mår speciellt bra. En igångsättning behöver inte vara medicinsk. Och nej du vet inte hur jag mår och det är lätt för dig att säga att jag ska hålla ut. Jag vet att man är orolig även om man har gått igenom en normal graviditet utan tidigare historia. Men nu är det så att jag har det och INGEN kan påstå att de har en aning om hur jag känner mig. Just nu finns det nämligen ingen som jag kan prata med om det heller, ingen inom sjukvården verkar benägen att lyssna och bara det hade hjälpt mig enormt. Men då är det kanske bättre som alla tycker att jag ska gå hemma och må otroligt dåligt över att ingen lyssnar och att jag är livrädd att det ska gå fel. Det är säkert mycket bättre för barnet. PUNKT SLUT. Och färdig diskuterat. Jag tycker inte att det passar sig att diskutera detta i denna tråd. Jag skrev i fel tråd igår och har bett att få den texten borttagen.
    Jag menade inte att göra dig upprörd, utan att försöka stötta dig.
  • Anton2005
    Peak skrev 2008-06-25 09:39:41 följande:
    nja...svårt att sova igår kväll, låg mest och funderade. Och ska prata med en eller flera av cheferna idag, men tror även jag ska prata med min chef eller vad de kallar sig på bemanningsföretaget om de har något annat som kan passa för detta är ju segt!men det går ju inte att förklara hela min arbetssituation här heller det skulle bli en halv roman, men det är ju ganska svårt att säga till om att man vill ha mer jobb hela tiden, jag kände från början att jag ville ligga lite lågt med det för jag var rädd att de skulle upptäcka att de inte behöver min tjänst, de har ju rätt att säga upp mig när som helst!Men tack för att du frågar!fast jag ska inte tjata om det här mer nu! Ska skona era ögon!
    Hoppas att det blir någon förändring när du pratat med dem så du slipper gå runt och känna såhär. Tycker du gör rätt i som tar upp det iaf, man ska ju inte behöva gå runt och må dåligt. Kramar och hoppas du får en bra dag 
  • Anton2005
    Videli skrev 2008-06-25 09:40:40 följande:
    MM,Kraaaam gumman Är det bara jag som inte kommer in på blocket?
    Jag kommer inte heller in, gjorde inte det igår kväll heller :(
  • Videli
    Anton2005 skrev 2008-06-25 09:53:03 följande:
    Jag kommer inte heller in, gjorde inte det igår kväll heller :(
    Nej inte jag heller, men nu verkar det fungera för mig igen.... konstigt!!
  • Beatrize74

Här hemma ser det ut att bli en underbar dag....solen lyser på en molnfri himmel.

Fast...jag är tvungen att vara här inne. Tusen och EN röjningsprojekt kvar här inne för att få ordning på all bråte som ligger överallt sedan vi avvecklat lekrummet bland annat samt att jag har innehållet från två byråer liggandes i högar (inte så prydliga längre sedan barnen rotat kläder) i vardagsrummet.

Massa verktyg och bös har funnit sin väg till arbetsrummet här också...och även in till tvättstugan...och på badrumsgolvet ligger det arbetskläder och grejer....och udda stolar står överallt sedan de inte fått plats där de brukat stå...osv. osv.

Jag försöker strukturera upp det i olika högar...gå från ena hållet till det andra. "Slänga", "Spara", "Skänka", "Annan plats", "Tillfällig annan plats1" och "Tillfällig annan plats2". osv.

Jag skulle behöva dra ut åbäket till kökssoffa och få ordning där, men den är för tung för mig att flytta själv och utan att den är borta så blir det svårt att få ordning på de andra sakerna. Allt är som ett enda stort "Blockitz" att spela här hemma...två små barn som "motståndarmonster" som man måste parera för hela tiden..hihi.
    Humöret är faktiskt inte på topp. "Nej, låt den vara, jag har precis sorterat den..." "Kan ni flytta på er lite, den här är tung och..." "Nej, vi kan inte baka nu...ställ tillbaka mjölet"

Ge mig STYRKA!
    Och TID att få ihop det någotsånär i alla fall tills kalaset på lördag så barnen åtminstone inte ska behöva skada sig på väg till toaletten. :-S

• lillafruluva

Bea- har samma dilemma! Har ju bytt sovrummen här hemma och nu är det massor som måste rensas och ännu mer saker som måste byta plats! Uuuusch vad tråkigt det är!!!

• Beatrize74
    lillafruluva skrev 2008-06-25 10:00:15 följande:
    Bea- har samma dilemma! Har ju bytt sovrummen här hemma och nu är det massor som måste rensas och ännu mer saker som måste byta plats! Uuuusch vad tråkigt det är!!!
    Åhhh hjälp...vi får stötta varandra....mitt mål är att få rent i hall och vardagsrum idag...
    Vilket är ditt mål?
Svar på tråden Vita tråden del 8