• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MiaMariah

LCroft - men stackars liten.. Vilken pärs! Men hoppas att hon ska bli bättre nu..

• Kajsa 77
    LCroft skrev 2008-06-25 13:04:33 följande:
    Ska strax läsa tillbaka lite, är helt slut! Kom för en liten stund sedan hem från sjukhuset med Ida, åkte in igår när hennes feber inte vill ge med sig och hamnade direkt till barnavdelningen i dropp, lilla gumman har urinvägsinfektion. Så nu får hon antibiotika i.v, 3 gånger i dygnet ska vi dit och få medicin nu i några dagar. Men sömnen har det inte varit mycket av denna natt, behövde ju givetvis få kissprov av henne och typiskt nog så höll hon emot, kissade inget från mellan 11 och 23, sen kom det så svämmade över i sängen nästan Men det andra provet fick vi först kl 2 i natt, sen var vi vakna till nästan halv 4 och så kom laboratoriet och väckte oss 7... Huvudsaken att hon blir frisk igen!
    Ojoj! Stackars liten! Och stackars er! Inte roligt med sjuka barn! Bra att de har ordenltlig koll på henne nu!
  • Kajsa 77

Var och spenderade pengar igår. Först en tur till Gällstad, där de säljer märkeskläder lite billigare. Kom ut med många kassar och några tusen fattigare. Sen bar det iväg till Liseberg. Barnen och pappan hade en toppendag, de som älskar att åka karuseller. Själv vet jag väl roligare sätt att fördriva en dag, men vad gör man inte för sin familj?

• Videli

Här kommer en liten tjuvkik på den snart färdiga hallen

• lillafruluva

Nu har jag plockat och plockat och plockat, förberett middag och fixat. Ska lägga mig på soffan en stund och vila innan jag hämtar barnen

LCroft- Stackars er allihop, men nu kan det väl bara bli bättre!!
    ?

• Mammatilltretroll

Hej tjejer!

Vill ni hjälpa mig med smakråd ang vår soffa..?
    Jag skulle bli jätteglad om någon hade några bra tips!

Vi har i dagsläget två stycken sängar som vi ställt som en hörnsoffa. (Hörnsoffa var för dyrt och opraktiskt om man skulle tvätta klädseln på kem varenda gång ungarna skitat ner...)
    Även om det är långt ifrån en fröjd för ögat så ack så smart för oss som är lite trångbodda men ändå behöver extra sovplatser ibland och sen kan man maskintvätta rubb och stubb i soffan..!

Vi har haft IKEA Stockholm kuddar (De svart/vit rutiga) och Karlstads mörkgråa komfortkudde- allt från IKEA.. Och sen en mörkgrå sängkappa från Åhlens..

Men häromdagen hittade jag en svart/vit-blommig kudde som jag gillade och denköpte jag och insåg då att jag ogillar hela soffan.. Hm..
    Jag vill ha en ljusare och mer lantlig touch, men tyvärr är jag inte superrik utan vi lever på en lön senaste året eftersom jag är föräldraledig sen ett par år tillbaka..

Vad tror ni? Skulle det funka att ha en vit sängkappa men ha kvar mörkgråa baskuddarna och byta ut de rutiga kuddarna mot några andra?
    Fler blommiga kuddar och några enfärgade vita? Eller kan man trycka dit två ljusrosa kuddar?
    Eller hur ska jag göra? HJÄLP
    !

Hur lägger jag in bilder?
    Jag har lagt in bilder i mitt galleri under VårtHus-mappen...

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Videli

LCroft,

Stackars liten, stor kram till er!

• Mammatilltretroll

LCroft: Åh va jobbigt för er! :(
    Min Meja har haft UVI ett par gånger och det är så jobbigt :(

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
Svar på tråden Vita tråden del 8